تهیه نقشه فوق دقیق از سیارک بنو توسط ناسا
کد خبر: ۱۷۴۸۳۲
تاریخ انتشار: 2020 March 26    -    ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
ناسا برای اولین بار با استفاده از کاوشگر طیف سنج حرارتی فضایی خود موسوم به اوسیریس رکس نقشه ای فوق دقیق از سیارک بنو تهیه کرده که حاوی جزئیات فراوانی است.

سیارک بنو که اولین بار در سپتامبر سال ۱۹۹۹ کشف شد حدود ۷۸ میلیارد کیلوگرم وزن دارد و شعاع آن به ۲۶۲.۵ متر می‌رسد. این سیارک هر ۴۳۸ روز یک بار به دور خورشید می‌گردد.

نقشه فوق متشکل از ۲۱۵۵ تصویر بوده و دقت هر پیکسل آن به ۵ سانتیمتر می‌رسد. طیف سنج حرارتی OSIRIS-Rex از ۷ مارس تا ۱۹ آوریل ۲۰۱۹ از کنار سیارک بنو عبور کرد و در نهایت تصاویر مذکور تهیه شد. فاصله OSIRIS-Rex از بنو در زمان تهیه تصاویر مذکور از ۳.۱ تا ۵ کیلومتر در نوسان بود.

تهیه نقشه فوق دقیق از سیارک بنو توسط ناسا

با تهیه این نقشه مناسب‌ترین نقطه برای فرود بر سطح سیارک بنو توسط ناسا شناسایی شده است. این نقطه که نایتنیگل نام گذاری شده در شمال سیارک مذکور قرار دارد.

ناسا قصد دارد یک ربات را برای فرود در سطح این سیارک آماده کند. انتظار می‌رود این مأموریت از مارس سال ۲۰۲۱ آغاز شده و در سپتامبر سال ۲۰۲۳ به پایان برسد.

بررسی مواد موجود در این سیارک کربنی، دانشمندان را قادر به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه شکل‌گیری و تکامل سامانهٔ خورشیدی، مراحل اولیهٔ شکل‌گیری سیاره‌های منظومه شمسی و منبع ترکیبات آلی که منجر به پیدایش زندگی در زمین شده خواهد کرد.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار