گل آبشار طلایی و روش تکثیر و نگهداری آن
کد خبر: ۱۷۴۸۰۹
تاریخ انتشار: 2020 March 29    -    ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
گل آبشار طلایی  نوعی درختچه است که میتواند بیش از ۵ متر بلند شود و بر خلاف بسیاری از گل‌ها بدون خار است البته در مواردی دیده شده تیغ‌های بسیار کوچکی به اندازه چند میلی متر در شاخه‌های اصلی باشند. اندازه برگ‌های این درخت ۳ تا ۶ سانتی متر و همیشه سبز هستند. این گیاهان زیبا دارای گل‌های سفید و زرد کمرنگ  کوچکی به اندازه ۱ تا ۳ سانتی متر  هستند.

گل آبشار طلایی و روش تکثیر و نگهداری آنبه گزارش«تابناک با تو»؛ گل آبشار طلایی  نوعی درختچه است که میتواند بیش از ۵ متر بلند شود و بر خلاف بسیاری از گل ها بدون خار است البته در مواردی دیده شده تیغ های بسیار کوچکی به اندازه چند میلی متر در شاخه های اصلی باشند. اندازه برگ های این درخت ۳ تا ۶ سانتی متر و همیشه سبز هستند  . این گیاهان زیبا دارای  گل های سفید و زرد کمرنگ  کوچکی به اندازه ۱ تا ۳ سانتی متر  هستند.

شرایط دمایی گل آبشار طلایی

این  گیاه برای ادامه حیاط و گل دهی نیاز مند نور آفتاب است ولی گیاه بسیار مقاومی است و توانایی تحمل دمای هوای سرد حتی تا  -۱۰ درجه را تحمل کند  ولی دمای مناسب برای آن بین ۱۰ تا ۲۰ سانتی گراد است.

روش تکثیر گل آبشار طلایی

طرز کاشت و پرورش

از طریق قلمه های نیمه خشبیِ گرفته شده در تابستان و اوایل پاییز امکان پذیر است.بوته های دسته ای مسنِ این گیاه را می توان به چند گیاه مجزا تقسیم کرد و کاشت.

گل آبشار طلایی و روش تکثیر و نگهداری آن

کوددهی

غذای کامل گیاهی و آرد استخوان را در اواخر زمستان و مجدداً در اواسط تابستان به کار برید

آبیاری

خشکی را تحمل می کند،اما اگر در ماههای گرم سال منظم و کامل آبیاری شود نتایج خوبی در بر خواهد داشت.

فصل گل دهی

از اوایل فروردین تا اواخر خرداد  گل های زرد زیبایی پیدا می شوند.

گل آبشار طلایی و روش تکثیر و نگهداری آن

هرس یا پیرایش

بعد از تمام شدن بهار و زمانی که گل ها تمام شدند  ساقه های ضعیف را از نزدیک زمین ببرید تا فضای رشد ساقه و شاخه های جدید فراهم شود.

گل آبشار طلایی و روش تکثیر و نگهداری آن

منبع: بوستان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار