احتمال ابتلای نصف جمعیت افغانستان به کرونا
کد خبر: ۱۷۴۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 March 25    -    ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
وزیر بهداشت افغانستان روز سه‌شنبه هشدار داد، اگر تدابیر جدی برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ نشود، احتمال دارد نیمی از جمعیت این کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شوند.

وزیر بهداشت افغانستان روز سه‌شنبه هشدار داد، اگر تدابیر جدی برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ نشود، احتمال دارد نیمی از جمعیت این کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شوند.

فیروزالدین فیروز در کنفرانس خبری اعلام کرد، پیش بینی‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که اگر در تمامی سطوح تدابیر جدی اتخاذ نشود، احتمال دارد نیمی از جمعیت افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شوند و از این میان بیش از یکصد هزار تن نیز جان خود را از دست بدهند.

فیروز افزود: بیش از هشت میلیون نفر در افغانستان می‌توانند علائم ابتلا به ویروس کرونا را داشته باشند و از این تعداد هفتصد هزار نفر نیازمند حضور در بیمارستان هستند.

در افغانستان تاکنون ۷۴ تن به ویروس کرونا مبتلا شده و یک نفر نیز بر اثر این بیماری در استان شمالی بلخ جان خود را از دست داده است.

همچنین ۲ نفر تاکنون از این بیماری بهبود یافته‌اند. امروز دفتر مطبوعاتی نظامیان خارجی به نام «حمایت قاطع» نیز در اطلاعیه‌ای از مبتلا شدن چهار نظامی خارجی خبر داد و گفت که آن‌ها قرنطینه شده‌اند.

بخش زیادی از بودجه دولت افغانستان وابسته به کمک‌های خارجی است و به همین دلیل اگر ویروس کرونا در این کشور گسترش یابد، به مشکل زیادی مواجه خواهد شد.

در زمان حاضر دولت این کشور اعلام کرده است که مبلغ ۲۵ میلیون دلار را برای مبارزه و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا اختصاص داده است.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
0
مگر اینکه شیوع ویروس کرونا باعث بشه خارجیها دست از سر افغانستان بردارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار