هلال احمر: ۸هزار نفر مشکوک به کرونا بودند
کد خبر: ۱۷۴۶۹۴
تاریخ انتشار: 2020 March 24    -    ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال‌ احمر گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تاکنون عملیات غربالگری ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی در مبادی ورودی استان‌ها و شهرهای کشور توسط امدادگران این نهاد انجام شده‌است.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال‌ احمر گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تاکنون عملیات غربالگری ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی در مبادی ورودی استان‌ها و شهرهای کشور توسط امدادگران این نهاد انجام شده‌است.سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال‌ احمر گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تاکنون عملیات غربالگری ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی در مبادی ورودی استان‌ها و شهرهای کشور توسط امدادگران این نهاد انجام شده‌است.
علی حیدری نجات روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پایگاه امدادونجات جاده ای و پست‌های پایش و غربالگری کرونای مبادی ورودی آذربایجان‌غربی در شهرستان بوکان اظهار داشت: نیروهای جمعیت هلال‌احمر در تمامی ورودی‌های ۱۳ استان کشور که به هلال احمر واگذار شده اقدام به غربالگری مسافران ورودی به استان‌ها و شهرستان‌ها کرده و افراد مشکوک را به مراکز درمانی اعزام می کنند.
وی اضافه کرد: طرح ملی پایش و غربالگری بیماری کرونا توسط چهار هزار نفر نیروی عملیاتی در مبادی شهرهای مختلف کشور اجرا و عملیات غربالگری را با استفاده از تب‌سنج‌های حرارتی انجام می دهند.
وی با بیان اینکه داوطلبان در قالب ۸۵۱ پست در ۱۳ استان کشور فعالیت دارند، اضافه کرد: این نهاد در اجرای این طرح ملی با بهره‌گیری از نیروهای خود با آمبولانس آماده و تجهیزات کامل در کنار پلیس، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در این پست‌ها حضوری فعال دارد.
سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال‌ احمر گفت: از ابتدای اجرای طرح غربالگری تاکنون هشت هزار نفر مشکوک به کرونا در ورودی‌های شهری شناسایی شده و به مراکز درمانی در سراسر کشور معرفی شده‌اند.
به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.
طبق آخرین آمار، ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۹۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار