فوت یک زن به دلیل استفاده از مواد شوینده
کد خبر: ۱۷۴۶۷۶
تاریخ انتشار: 2020 March 24    -    ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده ترکیب شده از مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده در فضای بسته ، سبب شد تا یک زن در استان دچار مسمومیت و مرگ شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده ترکیب شده از مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده در فضای بسته ، سبب شد تا یک زن در استان دچار مسمومیت و مرگ شود.رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده ترکیب شده از مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده در فضای بسته ، سبب شد تا یک زن در استان دچار مسمومیت و مرگ شود.
مجید شیرانی افزود: ۳ بیمار بدحال دیگر نیز به سبب مسمومیت ناشی از استفاده از مواد شوینده در مراکز درمانی استان بستری هستند، که حال این افراد بسیار وخیم گزارش شده است.
وی تصریح کرد: در خصوص مسومیت استفاده از الکل صنعتی نیز در استان مواردی وجود داشت اما جدی نبوده است، با این وجود مردم استان باید در این خصوص دقت لازم را داشته و از متانول برای ضدعفونی کردن دستان خود به هیچ عنوان استفاده نکنند.
شیرانی، در ادامه از توزیع مواد ضدعفونی کننده و شوینده به میزان کافی در سطح استان خبر داد و گفت: این در حالی است که همچنان با کمبود ماسک مواجه هستیم که با تلاش‌های انجام شده، ماسک برای کادر درمان تامین شده است، اما برای مردم همچنان با کمبود مواجه هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، در خانه ماندن و انجام توصیه‌های پزشکی را مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دانست و گفت: با همراهی مردم وضعیت شیوع کرونا در استان در وضعیت باثباتی قرار دارد اما از آنجا که ظرف ۸ روز آینده اوج شیوع ویروس در استان پیش‌بینی می‌شود، همچنان تاکید می‌کنیم که مردم در خانه‌های خود بمانند و از دید و بازدید نوروزی بپرهیزند.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۵ بیمار مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده است که از این تعداد تاکنون ۱۱ نفر جان خود را از دست داده و ۵۱ مورد بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
یک تن از جانباختگان از پرسنل مراکز درمانی استان بوده و شهید راه خدمت به شمار می‌رود.
ویروس جدید کرونا کووید ۱۹ نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار