دستور پخت ۶ مدل سوپ پرطرفدار
کد خبر: ۱۷۴۶۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 March 25    -    ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
سوپ از جمله غذاهای سبک و مقوی است که انواع و اقسام مختلفی دارد. سوپ ها معمولا در دسته پیش غذاها قرار می گیرند و نامگذاری شان براساس اصلی ترین ماده تشکیل دهنده آنها انجام می شود. استفاده از مواد غذایی تازه و البته ادویه های مناسب که بعضا مختص به نوعی خاصی از سوپ است تاثیری به سزا در طعم و مزه غذای شما خواهد داشت.

دستور پخت ۶ مدل سوپ پرطرفدار برای عید ۹۹

دستور پخت ۶ مدل سوپ پرطرفدار برای عید ۹۹به گزارش «تابناک با تو»؛ سوپ از جمله غذاهای سبک و مقوی است که انواع و اقسام مختلفی دارد. سوپ ها معمولا در دسته پیش غذاها قرار می گیرند و نامگذاری شان براساس اصلی ترین ماده تشکیل دهنده آنها انجام می شود. استفاده از مواد غذایی تازه و البته ادویه های مناسب که بعضا مختص به نوعی خاصی از سوپ است تاثیری به سزا در طعم و مزه غذای شما خواهد داشت. در ادامه این مطلب قصد داریم دستور پخت سوپ های پرطرفدار ایرانی و خارجی را برایتان بگوییم.

سوپ جو قرمز

دستور پخت ۶ مدل سوپ پرطرفدار برای عید ۹۹

سوپ جو یکی از محبوب ترین سوپ های رستورانی است که گرچه معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود، اما به خاطر برخورداری از مواد مغذی کافی و در صورتی که با مقدار مناسب پروتئین همراه باشد میتواند حکم یک غذای کامل را داشته باشد.

مواد لازم برای سوپ جو قرمز:

پیاز متوسط ۱ عدد
هویج کوچک یا متوسط ۲ عدد
نصف یک سینه کامل
جعفری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
جو پوست کنده ۱ پیمانه ( لیوان متوسط )
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری سَر پُر
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
لیمو ترش تازه

جو پوست کنده را از شب قبل یا دست کم ۵ ساعت قبل در آب بخیسانید تا نفخ آن گرفته شود و کمی نرم شود. سپس آب روی آن را خالی کرده و با چند لیوان آب تازه روی شعله متوسط رو به پایین قرار دهید و اجازه دهید بپزد. در این حین از هم زدن محتوای قابلمه غافل نشوید چون جو راحت ته می گیرد و به ظرف می چسبد. بعد از نرم و لعاب دار شدن جو پوست کنده آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. در ظرفی دیگر سینه مرغ را به همراه پیاز خرد شده، نمک، فلفل و زردچوبه و یک استکان آب روی اجاق قرار دهید تا بپزد. همزمان هویج ها را هم نگینی خرد کنید و به مخلوط مرغ اضافه کنید. بعد از پخت کامل مرغ را ریش ریش کرده به همراه محتوای هویج، پیاز و آب آن به ظرف جو اضافه کنید. جعفری خرد شده و رب را هم به مخلوط اضافه کنید و ظرف را مجددا روی اجاق قرار دهید. توصیه می شود بعد از اضافه کردن جعفری درب قابلمه را نگذارید تا رنگ آنها عوض نشود. بعد از آنکه مواد به هم دست داد سوپ جو قرمز آماده است و میتوانید آن را به همراه لیمو ترش تازه سرو کنید.

نکته ۱: به جای جو پوست کنده میتوانید از جو پرک هم استفاده کنید که در این صورت نیازی به خیس کردن یا پخت طولانی جو نیست و ظرف یک تا دو ساعت سوپ جو قرمز شما آماده می شود.

نکته ۲: برای گرفتن بوی خامی رب میتوانید آن را ابتدا با کمی روغن تفت داده و سپس به سوپ اضافه کنید.

سوپ ورمیشل

دستور پخت ۶ مدل سوپ پرطرفدار برای عید ۹۹

سوپ ورمیشل یا رشته فرنگی سوپی ایرانی است که خوردن آن برای بهبودی سرماخوردگی هم تجویز میشود هرچند که این سوپ طرفداران زیادی دارد و به جای پیش غذا هم سرو می شود.

مواد لازم برای سوپ ورمیشل:

پیاز متوسط ۱ عدد
نصف سینه مرغ
هویج متوسط ۲ عدد
رشته ورمیشل خرد شده ۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
جعفری و لیمو ترش برای چاشنی

ابتدا سینه مرغ را به همراه پیاز و هویج های نگینی شده و دو پیمانه آب روی اجاق قرار دهید تا با حرارت ملایم خوب پخته شود. میتوانید برای لعاب بیشتر یک عدد سیب زمینی متوسط را هم نگینی خرد کرده و به این مخلوط اضافه کنید. بعد از پخت مرغ رشته ها را به آن اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بپزد. سپس جعفری خرد شده را به این مخلوط اضافه کنید. رب و ادویه ها هم بهتر است در ابتدای کار به سوپ اضافه شود. هر زمان سوپ جا افتاد آماده خوردن است.

نکته ۱: میتوانید برای گرفتن بوی مرغ از یک یا دو حبه سیر متوسط هم استفاده کنید و بعد از طبخ مرغ سیرها را از ظرف خارج کنید و دور بریزید.

نکته ۲: در دستور اصلی سوپ ورمیشل جعفری وجود ندارد اما توصیه میشود برای طعم و ظاهر بهتر مقدار جعفری خرد شده به آن اضافه کنید.

نکته ۳: بجای سینه مرغ میتوانید از بال و گردن مرغ هم استفاده کنید اما در این صورت سوپ شما دیگر برای پذیرایی در مجالس مناسب نیست.

نکته ۴: میتوانید در صورت تمایل در انتهای فرایند طبخ کمی نخود فرنگی پخته هم به سوپ ورمیشل خود اضافه کنید.

سوپ تره فرنگی

دستور پخت ۶ مدل سوپ پرطرفدار برای عید ۹۹

سوپ تره فرنگی از جمله سوپ های کلاسیک فرانسوی است که در منوی بسیاری از رستوران های سراسر دنیا دیده می شود. سوپ تره فرنگی در گروه سوپ های فنجانی قرار می گیرد؛ یعنی به خاطر غلظت اندک و بافت یکدستش میتوانید آن را درون فنجان های کوتاه سرو کنید.

مواد لازم برای سوپ تره فرنگی:

کره ۵۰ گرم
سیب زمینی ۴۵۰ گرم (آنها را پوست کرده و بشویید. سپس به مکعب هایی با ابعاد یک سانتی متر برش دهید)
پیاز کوچک یک عدد
تره فرنگی ۴۵۰ گرم (بعد از شستن آنها را به ابعاد سیب زمینی ها برش دهید)
آب مرغ یا سبزیجات چهار لیوان
خامه نصف لیوان
شیر پرچرب نصف لیوان

ابتدا کره را در قابلمه ذوب کنید. سپس سیب زمینی، تره فرنگی و پیاز خرد شده را به آنها اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید. نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید. بعد آب سبزیجات یا مرغ را اضافه کنید. و بعد از آنکه سوپ تره فرنگی به جوش آمد حرارت را کم کنید تا خوب محتوای ظرف پخته شود. سپس با کمک گوشتکوب برقی یا غذاساز مخلوط را خوب میکس کنید تا کاملا یکدست شود. در ادامه شیر و خامه را به مخلوط اضافه کنید و قبل از آنکه شروع به جوشیدن کند سوپ تره فرنگی را از روی اجاق بردارید.

نکته ۱: برای طعم دهی بهتر میتوانید دو حبه سیر هم به مخلوط اضافه کنید.

نکته ۲: بجای فلفل سیاه میتوانید از فلفل سفید استفاده کنید تا تغییری در رنگ سوپ ایجاد نشود.

سوپ شلغم

دستور پخت ۶ مدل سوپ پرطرفدار برای عید ۹۹

سوپ شلغم یک سوپ ایرانی بسیار مقوی و خوشمزه است که مصرف آن در زمستان و رژیم غذایی افراد سرماخورده به شدت توصیه می شود.

مواد لازم برای تهیه سوپ شلغم:

۲۵۰ گرم شلغم
۲ لیوان آب مرغ
۳ عدد هویج
۱۰۰ گرم کرفس
۱/۳ لیوان جو پرک
۴ قاشق غذاخوری جعفری
نمک و فلفل به مقدار لازم

ابتدا آب مرغ را در قابلمه ای ریخته روی اجاق قرار دهید. بعد از جوش آمدن آب مرغ جو پرک را به آن اضافه کنید و سپس کرفس های خرد شده و هویج نگینی خرد شده را اضافه نمایید. بعد از نرم شدن و پخته شدن هویج و کرفس، شلغم های پوست گرفته شده و خرد شده را به مخلوط اضافه کنید. شلغم را از ابتدا به سوپ اضافه نکنید چون زودتر می پزد و ممکن است له شود. در این مرحله نمک و فلفل و در صورت تمایل کمی زردچوبه به سوپ شلغم اضافه کنید و اجازه دهید جا بیافتد. ۲۰ دقیقه قبل از برداشتن ظرف از روی اجاق جعفری خرد شده را به آن اضافه کنید و در پایان با لیمو ترش یا چاشنی دلخواه میل کنید.

سوپ کاهو

دستور پخت ۶ مدل سوپ پرطرفدار برای عید ۹۹

سوپ کاهو هم از جمله سوپ های آسان و فنجانی است که معمولا درون فنجان های کم ارتفاع سرو می شود. این سوپ مواد اولیه محدودی دارد و در مدت زمان کوتاهی آماده می شود.

مواد لازم برای سوپ کاهو:

کاهو رسمی خرد شده یک عدد متوسط
یک و نیم پیمانه شیر
۳۰ گرم کره
خامه برای تزئین
آب مرغ سه لیوان
سه قاشق غذاخوری آرد
نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه

برای تهیه سوپ کاهو ابتدا کره را در ظرف ذوب کرده سپس آرد را به آن اضافه می کنیم و کمی تفت میدهیم. در مرحله بعد شیر را به صورت تدریجی و در چند مرحله به مخلوط اضافه میکنیم و اجازه می دهیم که شیر به جوش بیاید. در این حین سوپ را مرتبا هم می زنیم. بعد از آنکه آرد و شیر به شکل غلیظ درآمد آب مرغ یا عصاره مرغ مخلوط شده در سه لیوان آب را به آن اضافه میکنیم و اجازه می دهیم جوش بیاید. کاهوی ریز شده را به آن اضافه میکنیم و نمک و ادویه آن را اندازه می کنیم. اجازه می دهیم که سوپ برای مدت نیم ساعت بپزد. در این مرحله میتوانید در صورت تمایل سوپ را با کمک گوشتکوب برقی یا غذاساز میکس کنید. در انتها سوپ را با مقداری خامه تزئین کنید.

نکته ۱: برای سبز شدن بیشتر سوپ می توانید کمی کلم بروکلی به آن اضافه کنید.

سوپ قارچ

دستور پخت ۶ مدل سوپ پرطرفدار برای عید ۹۹

سوپ قارچ از جمله سوپ های لذیذ فرنگی است که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. اصلی ترین ماده این سوپ رقیق را قارچ تشکیل می دهد و میزان چربی آن با توجه به کاربرد خامه و شیر کمی بالاست.

مواد لازم برای سوپ قارچ

پیاز یک عدد متوسط
قارچ یک کیلوگرم
کره ۵۰ گرم
آرد یک و یک چهارم قاشق غذاخوری
آویشن تازه به مقدار دلخواه
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه
خامه یک فنجان
سیر دو حبه
آب مرغ چهار پیمانه

کره را در قابلمه آب کنید و سپس قارچ های خرد شده را به همراه نمک به آن اضافه کنید. اجازه دهید آب قارچ ها تبخیر شود و سپس حرارت را کم کنید و به هم زدن قارچ ها ادامه دهید تا به رنگ کاراملی در بیایند. پیاز خرد شده را به مخلوط اضافه کنید و آن را تفت دهید تا نرم و شفاف شوند. پنج دقیقه بعد آرد را به مخلوط اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. آویشن و سیر را هم اضافه کنید و آب مرغ را روی مواد بریزید و اجازه دهید مخلوط به مدت یک ساعت پخته شود. سپس برگ های تازه آویشن را از مخلوط خارج کنید و با کمک گوشتکوب برقی یا غذا ساز مخلوط را خوب میکس کنید تا سوپی رقیق به دست بیاید. خامه را به این مخلوط اضافه کنید و قبل از آنکه شروع به جوشیدن کند ظرف را از روی اجاق بردارید. سوپ شما حاضر است میتوانید آن را با قارچ سرخ شده و کمی خامه تزئین کنید.

منبع: روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۶۴
غیر قابل انتشار: ۰
پیمان
|
Costa Rica
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
3
1
سوپ خفاش پس چی شد؟خخخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار