آیا ویروس کرونا با شیردهی به نوزاد منتقل می‌شود؟
کد خبر: ۱۷۴۶۱۷
تاریخ انتشار: 2020 March 24    -    ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
یک متخصص بیماری‌های عفونی درباره اینکه ویروس کرونا از طریق شیردهی منتقل می شود یا خیر، توضیح داد.

داوود یادگاری متخصص بیماری‌های عفونی درباره مادر‌هایی که بچه شیرخوار دارند، گفت: حتما قبل از شیر دادن و بعد از شیردادن دست‌هایشان را با آب و صابون بشویند، موقع شیردادن ماسک بزنند، هیچ مانعی برای شیردادن به نوزادان وجود ندارد.

 آیا ویروس کرونا با شیردهی به نوزاد منتقل می‌شود؟

کرونا نوعی ویروس شایع است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها یا دستگاه تنفس فوقانی شما می‌شود. بیشتر ویروس‌های کرونا خطرناک نیستند، اما برخی از انواع آن‌ها جدی هستند. این روز‌ها برخی مادران از لحاظ روانی تحت فشار هستند و با دیدن کوچک‌ترین علائمی گمان می‌کنند که به این بیماری مبتلا شده اند.

مطمئنا مادران باردار و شیرده باید بیشتر از افراد عادی، نکات بهداشتی را رعایت کنند. مادری که سالم است و به ویروس کرونا مبتلا نیست، می‌تواند بدون هیچ اضطرابی به نوزاد خود شیر بدهد.

البته نباید از تغذیه سالم و تقویت سیستم ایمنی بدن هم غافل شد. بهترین راه برای مقابله با ویروس کرونا و شکست‌دادن آن، رعایت همین دو توصیه است.

زمانی که ابتلای مادر به کرونا تایید شد برای جلوگیری از تماس با نوزاد نباید به او شیر بدهد چرا که این بیماری از طریق تماس منتقل می‌شود.

اگر مادر به طور قطعی مبتلا به کرونا باشد، هر گونه تماس با نوزاد ممکن است او را به این بیماری مبتلا کند و این محدود به شیر دادن نوزاد نمی‌شود. مادرانی که به طور قطع به کرونا مبتلا شده اند باید خود را ایزوله کرده و با نوزاد تماس نداشته باشد.


راه‌های انتقال کرونا و پیشگیری از خطر سرایت ویروس کرونا در نوزادان

این‌طور به نظر می‌رسد که ویروس کرونا در درجه اول از طریق تماس با شخص آلوده به دیگران منتقل می‌شود. قرارگرفتن در معرض ذرات خارج‌شده از دهان چنین شخصی از طریق عطسه یا سرفه کردن، تماس با سطوح آلوده به ویروس و قرارگرفتن در مجاورت اشخاص آلوده به ویروس مهم‌ترین و اصلی‌ترین شیوه‌های سرایت کرونا است.

شیوه سرایت بیماری تا حدود زیادی شبیه به آنفولانزا است؛ بنابراین تمامی اقدامات و ملاحظات بهداشتی و پیشگیرانه مرتبط با آنفولانزا را برای پیشگیری از بروز کرونا هم باید به کار بگیریم.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار