فوتبال دیدن در ورزشگاه تا پاییز ممنوع!
کد خبر: ۱۷۴۵۵۶
تاریخ انتشار: 2020 March 23    -    ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
رسانه‌های ایتالیایی از تمدید شدن مدت تعلیق بازی‌های فوتبال این کشور و احتمال ممانعت از بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها تا فصل پاییز خبر داده‌اند.

شیوع بیماری کرونا در ایتالیا اوضاع را از آن چیزی که تصور می‌شد وخیم‌تر کرده است به طوری که خبرهای منتشر شده مبنی بر اینکه به احتمال زیاد تعلیق مسابقات ورزشی این کشور از جمله سری A تا دوم می (۱۳ خرداد) کافی نخواهد بود و احتمال دارد که تا ماه ژوئن (خرداد) این تعلیق تمدید شود. این در حالیست که لیگ‌های اروپایی از جمله کالچو به یوفا وعده داده‌اند که مسابقات خود را تا پایان ماه ژوئن به پایان برسانند.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۸۰۰ نفر به قربانیان مبتلا به ویروس کرونا اضافه شدخ و این در حالیست که ۱۶ هزار نفر دیگر هم در بیمارستان بستری هستند که حالا ۲ هزار و ۶۵۵ نفرشان وخیم است. همین مسئله نگرانی‌ها درباره از سر گرفته شدن نابهنگام مسابقات ورزشی در ایتالیا را تشدید کرده است به خصوص که کارشناسان ایتالیایی معتقد هستند که شیوع کرونا در این کشور هنوز به اوج نرسیده است.

برنامه‌ای که سری A‌در حال حاضر دارد، از سر گیر مسابقات در روز دوم می‌و برگزاری فشرده هفته‌های باقی مانده تا پایان ماه ژوئن است، اما با وضعیتی که ایتالیا درگیر آن است، بعید به نظر می‌سد که امکان از سر گرفته شدن مسابقات در ۴۰ روز باقی مانده وجود داشته باشد.

طبق گزارش نشریه رپوبلیکا، طرحی توسط سازمان لیگ ایتالیا ارائه شده که به موجب آن سری A تا ماه ژوئن تعلیق بماند و از آن زمان تا پایان ماه جولای مسابقات از سر گرفته شوند، البته این هم مسائل خاص خودش را دارد، چون قرارداد بسیاری از بازیکنان در پایان ماه ژوئن منقضی می‌شود و مشخص نیست که آن‌ها تعهدی برای ادامه دادن به دوران بازیگری‌شان برای آن تیم‌ها داشته باشند. قرار است جلسه دیگری در روز سه‌شنبه هفته جاری برگزار شود که در آن مدیران سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایتالیا راهکاری برای از سرگیری مسابقات لیگ پیدا کنند.

در همین حال یک کارشناس در کارگروه مبارزه با کرونا در ایتالیا به مقامات فوتبال این کشور هشدار داده است که حتی اگر سری A از سر گرفته شود، احتمالاً بازی‌های این لیگ تا ماه اکتبر (مهر یا آبان) بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار