فوت و فن طبخ آش میوه؛ طعمی جذاب به‌همراه ویتامین‌های فراوان
کد خبر: ۱۷۴۵۳۲
تاریخ انتشار: 2020 March 23    -    ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
چه کاری بهتر از اینکه در این روز‌های خانه‌نشینی برنامه غذایی خود را به پخت غذا‌هایی اختصاص دهیم که دارای طعمی دلچسب و پر از ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگری است که می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. یکی از این غذا‌ها آش میوه (آش رشته اردبیل) است که می‌توانیم در خانه درست کرده و با اعضای خانواده یک غذای ساده و خوب داشته باشم.

فوت و فن طبخ آش میوه؛ طعمی جذاب به‌همراه ویتامین‌های فراوان«تابناک باتو» چه کاری بهتر از اینکه در این روز‌های خانه‌نشینی برنامه غذایی خود را به پخت غذا‌هایی اختصاص دهیم که دارای طعمی دلچسب و پر از ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگری است که می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. یکی از این غذا‌ها آش میوه (آش رشته اردبیل) است که می‌توانیم در خانه درست کرده و با اعضای خانواده یک غذای ساده و خوب داشته باشم.

 

فوت و فن طبخ آش میوه؛ طعمی جذاب به‌همراه ویتامین‌های فراوان

مواد لازم:

لوبیا قرمز یک پیمانه
نخود یک پیمانه
عدس ۲ پیمانه
برنج نیم پیمانه
گندم پوست کننده یک پیمانه
رشته آش ۳۵۰ گرم
گوشت چرخ‌کرده ۵۰۰ گرم
آلوی خورشی ۲۰۰ گرم
برگه آلو زرد ۲۰۰ گرم
قیسی زردآلو ۲۰۰ گرم
آلبالو خشک ۲۰۰ گرم
گوجه ۲۰۰ گرم
نمک، فلفل و ادویه به مقدار لازم
پیاز متوسط ۲ عدد

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. لوبیا قرمز و نخود را که از شب قبل خیس کرده‌اید در قابلمه‌ای بگذارید تا بپزد. پس از این که حبوبات نیم‌پز شدند عدس و گندم را به آن اضافه می‌کنیم تا با حبوبات بپزند.

۲. پیاز خرد شده را در قابلمه‌ای دیگر با روغن تفت دهید تا طلایی شود، سپس نمک، فلفل، ادویه و رب گوجه را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

فوت و فن طبخ آش میوه؛ طعمی جذاب به‌همراه ویتامین‌های فراوان

۳. سپس برنج را به همراه مقداری آب به پیاز داغ اضافه کنید. گوشت چرخ‌کرده که قبلاً به‌همراه پیاز و ادویه به‌صورت کوفته ریزه در آورده‌اید داخل پیاز داغ و برنج بریزید و سپس سبزی آش را اضافه کنید.

۴. حال حبوبات پخته شده را نیز اضافه کنید و محتویات قابلمه را به‌هم بزنید. وقتی مواد آش پخت میوه‌های خشک را به همراه رشته آش اضافه کنید و منتظر بمانید تا آش کاملاً جا بیفتد.

فارس

برچسب ها: آش ، آش میوه ، سوپ ، غذا ، ویتامین ، میوه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار