خطرات خوردن فست فود در روزهای کرونایی
کد خبر: ۱۷۴۴۳۶
تاریخ انتشار: 2020 March 22    -    ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
در روزهایی که جامعه به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته بر روی دیگر مسائل نیز حساسیت به وجود آمده که یکی از این مسائل نوع تغذیه است.

مسئله تغذیه برای بیشتر مردم اکنون باید بسیار اهمیت داشته باشد. با توجه به شرایط پیش آمده هم اکنون بسیاری از واحدهای صنفی تهیه و توزیع غذا و همچنین واحدهای عرضه و فروش فست فود به شدت با رکود مواجه شده اند. برخی در فراهم کردن هزینه های نگهداری واحد خود با مشکل مواجه شده اند، برخی دیگر تعدیل نیرو کرده اند و برخی دیگر نیز در آستانه ورشکستگی قرار دارند. مسلم است که با وضعیتی تاسف برانگیز روبرو هستیم اما در شرایطی به سر می بریم که در شرایط کنونی چاره ای نیست جز دوری از مصرف انواع غذاهای فست فود و نرفتن به رستوران ها.

در روزهای اخیر بارها شنیده ایم که مصرف فست فود به شدت مضر است و باعث می شود بدن در برابر ویروس کرونا ضعیف تر و آسیب پذیرتر شود. البته که همیشه درباره مضرات فست فودها شنیده ایم اما اینبار می خواهیم دلیل بد بودنش در تقابل با کرونا را بدانیم.

در اینباره امیر یزدان یار متخصص ارشد تغذیه به جام جم آنلاین گفت: استفاده از فست فودها اصولا منجر به ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود. اکنون که ویروس کرونا در جامعه شیوع پیدا کرده است بیشتر باید نگران این مسئله باشیم و دورن خوردن فست فود را به طور کامل خط بکشیم.

خطرات خوردن فست فود در روزهای کرونایی

این متخصص ارشد تغذیه عنوان کرد: انواع پیتزا، اسنک، سیب زمینی، برگرها، غذاهای سرخ شده تاثیرات مخربی روی بدن دارند. چربی خون را بالا می برند، باعث اضافه وزن می شوند و قند را نیز افزایش می دهند. طبیعی است که این موارد منجر به کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود. حالا در این شرایط ویروس خطرناکی مثل کرونا هم وارد بدن شود که اوضاع به مرحله بدتری هم خواهد رسید.

وی تاکید کرد: فست فودها و تاثیرات مخربی که بر روی بدن می گذارند سبب می شود که بدن برای گرفتن بیماری های دیگر آمادگی و بستر مناسبی داشته باشد. بهتر است در برنامه غذایی این روزها منابع غذایی مفیدی مثل سبزیجات و میوه به جای فست فود گنجانده شود.

یزدان یار با بیان اینکه استفاده مدوام از فست فودها موجب سخت شدن جریان خون در شریان ها و نابودی سلول های ایمنی بدن می شود افزود: البته به نحوه مصرف فست فودها نباید فقط در روزهای کرونایی توجه کرد. ما همیشه مصرف فست فود را نهی می کنیم به خصوص برای کسانی که عادت به استفاده از این نوع غذاها دارند. فست فودها دارای میزان زیادی چربی و قند و نمک هستند و بیماری هایی نظیر دیابت، قلبی و عروقی و البته سرطان ها را رقم می زنند.

 

یزدان یار گفت: شکر بالای موجود در برخی از فست فودها موجب می شود که توانایی گلبول های سفید برای از بین بردن میکرواورگانیسم های مضر را از بین ببرد.

وی تاکید کرد: مصرف مداوم فست فودها باعث ایجاد التهاب در بدن و حتی تغییر در DNA بدن می شود. این تغییرات باعث می شود وقتی مثلا یک ویروس مثل کرونا وارد بدن شود سیستم ایمنی دچار اختلال شدید شود.

این متخصص ارشد تغذیه در پایان گفت: رژیم غذایی نه تنها در روزهای کرونایی که حتی بعد از این دوره هم به شدت باید با تجدیدنظر روبرو شود در غیراینصورت میزان افراد مبتلا به انواع بیماری های سرطان، قلبی-عروقی و دیابت بالاتر برود.

 جام جم آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار