روسیه: واکسن کرونا تا ۱۱ ماه دیگر آماده می‌شود
کد خبر: ۱۷۴۳۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 March 21    -    ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
دفتر مطبوعاتی آژانس فدرال پزشکی و بیولوژیکی روسیه اعلام کرد که واکسن کرونا تا ۱۱ ماه دیگر آماده خواهد شد.

دفتر مطبوعاتی آژانس فدرال پزشکی و بیولوژیکی روسیه اعلام کرد که امیدوار است نخستین نتایج از آزمایش واکسن کرونا را تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ بدست آورد.

بر اساس گزارش دفتر مطبوعاتی آژانس فدرال پزشکی و بیولوژیکی روسیه، واکسن کرونا تا ۱۱ ماه دیگر آماده خواهد شد.

امروز نخست وزیر روسیه تولید شش واکسن کرونا در این کشور را تایید و اعلام کرد که آزمایش این واکسن ها آغاز شده است و در تولید این واکسن ها از فناوریهای پیشرفته بیولوژیکی استفاده شده است.

به گزارش سایت اینترنتی دولت روسیه، میخاییل میشوستین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با کرونا تحت نظارت دولت روسیه گفت: هدف اصلی ما همانطور که بارها گفته ام اجازه ندادن انتشار ویروس کرونا و کنترل وضعیت در حالت مستمر و اقدام پیشدستانه است.

وی افزود: این فقط مربوط به اعمال محدودیت پروازها یا منع برگزاری برنامه های پرجمعیت نمی شود بلکه ساخت واکسن کرونا را دربر می گیرد.

نخست وزیر روسیه گفت: در زمان حاضر در روسیه آزمایش شش واکسن کرونا جریان دارد. دانشمندان روس این واکسن ها را در مدت بسیار کوتاه در دو ماه تولید کردند و در تولید آن از فناوریهای بیولوژیکی و دستاوردهای موجود استفاده کردند.

وی افزود: ما امیدواریم که امنیت و کارایی این واکسن ها تایید می شود و آن را می توان برای پیشگیری و کنترل بیماری بکار گرفت.

نخست وزیر روسیه این را نیز گفت که در صورت نیاز اقدامات بیشتر برای حمایت دولت از افراد و بخش های اقتصادی و شرکت های روسیه که بخاطر بحران کنونی در معرض خطر قرار گرفته اند بکار گرفته می شود.

گفتنی است سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه که مسئول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در روسیه است، اعلام کرد که آزمایش واکسن کرونا بر روی حیوانات را آغاز کرده است.

سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (روس پاترب نادزور) روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که در مرکز تحقیقاتی «وکتور» وابسته به این سازمان در فشرده ترین زمان نمونه های واکسن ساخته شده و این واکسن ها در شش زمینه تهیه شده است.

در بیانیه آمده است: پژوهشگران موفق شدند واکسن هایی را بر اساس ویروس های گروه سرماخوردگی ، سرخک، استوماتیت و نیز با بکارگیری فناوریهای واکسن مصنوعی شامل واکسن ام.ار.ان.کا، واکسن های پپتیدی و واکسن های انفرادی بسازند.

سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه می گوید: در تهیه واکسن جدید با استفاده از فناوریهای بیولوژیکی نیاز به آزمایش آن بر روی حیوانات آزمایشگاه حساس وجود دارد که اکثرا برای این منظور از موش های آزمایشگاهی استفاده می شود.

بر اساس آخرین اطلاعات ستاد عملیاتی هشداردهی سرایت و نظارت بیماری کرونا روسیه، در شبانه روز اخیر در روسیه ۵۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند و شمار بیماران به ۲۵۳ نفر رسید.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
Germany
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
0
2
خسته نباشي دلاور
محققان آمريكايي پيش بيني كردن در بدترين حالت اين واكسن طي ٦ ماه آينده و در بهترين حالت طي ٣ ماه آينده آماده خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
0
0
روسی ها مثل اینکه اخبار بقیه دنیا رو گوش نمیدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار