افزایش موج دوم کرونا به‌واسطه سفر‌های نوروزی
کد خبر: ۱۷۴۳۲۸
تاریخ انتشار: 2020 March 21    -    ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
استاندار قم با ابراز نگرانی از احتمال افزایش موج دوم شیوع بیماری کرونا به‌واسطه سفرهای نوروزی تا ۱۵ فروردین ۹۹, گفت: لازمه موفقیت قطعی در مبارزه با کرونا همرامی و مشارکت مردم است.

بهرام سرمست صبح روز جمعه در دیدار فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سالن جلسه های استانداری قم ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید، اظهار داشت: در سال گذشته در حوزه اقتصادی اقدام های خوبی در قم صورت پذیرفت که امیدواریم با طبیعی شدن روال زندگی مردم با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید با جهش روبرو شویم.

وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته همه نیروهای مسلح شامل ارتش، سپاه، ناجا و بسیج در کنار ستادهای مردمی و خیران پشتیبان کادر درمانی و پرستاران بوده‌اند، خاطر نشان کرد: برغم اینکه برای نخستین بار در استان قم این ویروس شناسایی و کشف و روند بیماری صعودی بود ولی در یک هفته گذشته شاهد تثبیت وضعیت در استان هستیم.

استاندار قم با تاکید بر اینکه این تثبیت جای امیدواری بوده ولی نباید سبب غفلت و سستی در برنامه‌ها شود، یادآور شد: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در قم با قدرت آغاز شده است و تمام دستگاه‌های اجرایی مأموریت داده‌شده که به جد دنبال کنند.

وی با اشاره به ایجاد برخی محدودیت‌ها در قم اضافه کرد: در خروجی‌های استان، مراکز خرید و بازار برخی محدودیت‌ها اعمال‌شده است و از هرگونه تجمعی که سبب گسترش بیماری شود جلوگیری به عمل می‌آید.

سرمست با تقدیر از تلاش‌های مجدانه نیروهای مسلح برای ریشه‌کنی بیماری کرونا تصریح کرد: باید همه تلاش و تدابیر به کار گرفته شود تا زنجیره انسانی انتقال این ویروس قطع شود.

این مقام ارشد اجرایی در قم همچنین با ابراز نگرانی از دو هفته آینده با توجه به تعطیلات نوروزی برغم اعلام عدم پذیرش مسافر بیان کرد: برنامه ضربتی تا ۱۵ فرودین پیش‌بینی‌شده است که امیدواریم بیماری در استان کنترل شود و در کنار آن باید مردم را متقاعد کنیم که در خانه بمانند تا از این وضعیت خارج شویم.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار