آرماگدون در شمال اسرائیل بعد از کرونا متروکه شد
کد خبر: ۱۷۴۲۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 March 19    -    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
دیگر نمی‌شود حتی یک نفر را هم در مسافت نیم‌ساعتی با اتومبیل از شهر ناصره تا منطقه آرماگدون در شمال اسرائیل دید، زیرا آرماگدون به دلیل انتشار ویروس کرونا به طور شبه کاملی بسته شده تا بازدیدکنندگان مسیحی را از این محل که در کتاب مقدس ذکر شده است دور کنند.

آرماگدون اسرائیل بعد از کرونا به شهر ارواح تبدیل شد!

آرماگدون اسرائیل بعد از کرونا به شهر ارواح تبدیل شد!اختصاصی«تابناک با تو»؛ دیگر نمی‌شود حتی یک نفر را هم در مسافت نیم‌ساعتی با اتومبیل از شهر ناصره تا منطقه آرماگدون در شمال اسرائیل دید، زیرا آرماگدون به دلیل انتشار ویروس کرونا به طور شبه کاملی بسته شده تا بازدیدکنندگان مسیحی را از این محل که در کتاب مقدس ذکر شده است دور کنند.

در اوقات عادی، گردشگران روزانه وارد می‌شدند تا راه خود را به سمت خرابه های بالای آرمگدون که پوشیده از مه است باز کنند. بنا به روایات‌ دینی، گفته می شود که در آخر الزمان، منطقه‌ی آرماگدون میدان نبرد بین خیر و شر است، اما اکنون هیچ نشانه ای از حضور اتوبوس‌ها و گردشگران و بازدیدکنندگان در این تپه باستانی وجود ندارد.

یک نگهبان امنیتی با هشدار درباره ویروس کرونا گفت: چند نفر جسور برای پیاده روی به آرماگدون آمدند. من این را توصیه نمی کنم.

این نگهبان یکی از کارکنانی بود که تعدادشان در آرماگدون از انگشتان یک دست بیشتر نیست. آرماگدون در نزدیکی شهر مدرن اسرائیلی مگدو (مجدو) و زندان معروف آن واقع شده است و به نظر می‌رسد قدیمی ترین ارجاع به آن در متون باستانی در زمان سلطنت فرعون مصر تحمتس سوم باشد که در سال ۱۴۶۸ قبل از میلاد بر پادشاهی سوریه و کنعان پیروز شد.

آرماگدون اسرائیل بعد از کرونا به شهر ارواح تبدیل شد!

تپه‌های آرماگدون

سایتهای گردشگری متروکه در اسرائیل

پس از اینکه اسرائیل یک قرنطینه بهداشتی اجباری ۱۴ روزه را برای همه کسانی که از خارج از اسرائیل به داخل آن می‌آیند در نظر گرفت، آمارگدون به یکی از مکان های گردشگری بسیاری تبدیل شد که اکنون متروکه شده‌اند و به نوعی از جمود در صنعت گردشگری خبر می‌دهند.

کلیسای بشارت در منطقه شرقی الجلیل، در مکانی ساخته شده که بسیاری از مسیحیان معتقدند دوران کودکی حضرت مریم در آنجا سپری شده است و در زمان انتشار ویروس کرونا خالی شده و جز تعداد انگشت شماری از برخی دینداران در آنجا دیده نمی‌شود.

روز یکشنبه کشیش‌ها، کیسه‌های پلاستیکی را پر از شمع سفید و آب مقدس کردند و از عبادت‌کنندگان خواستند تا عبادت را در خانه‌هایشان انجام بدهند، و کلیسا درهای خود را به روی نمازگزاران مسیحی بست و تعداد حاضر در آن به کمتر از ده نفر رسید.

آرماگدون اسرائیل بعد از کرونا به شهر ارواح تبدیل شد!

کلیسای بشارت

پیاتریس پورات که همراه با زوار مسیحی کاتولیک به دیدن ناصره و مکانهای دیگر در فلسطین اشغالی و کرانه باختری رود اردن آمده می‌گوید: خودمان را برای موسم گردشگری عید قیامت (پاک) که شلوغترین زمان بازدید بود آماده می‌کردیم، و هتل‌ها و مسافرخانه‌ها با کمک کارگران فصلی در حال آماده شدن بودند تا مراسم به خوبی برگزار شود؛ اما الآن همه در خانه‌هایشان نشسته‌اند و این اتفاق بسیار غم‌انگیز است.

خدمات اساسی

اسرائیل می‌گوید بیش از ۳۰۰ مورد ابتلا به کرونا ویروس را کشف کرده و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از ابتلای بیش از ۴۰ نفر به کرونا در کرانه باختری رود اردن خبر داده است. مقامات مذهبی، کلیسای المهد زادگاه مسیح در شهر بیت لحم را نیز بستند، به این ترتیب آنجا نیز از بازدید کنندگان خالی شده است. درهای آهنی بازار قدیمی در ناصره در ابتدای هفته به دستور وزارت بهداشت اسرائیل بسته شد، اما یک فروشگاه متخصص در آرد کردن دانه برای تولید نوشیدنی های قوی عربی هنوز باز است.

رغد فاهوم که این مغازه را می‌گرداند گفت: دولت دستور داده باید ارائه خدمات اساسی با وجود کرونا در دسترس باشد و قهوه جزو خدمات اساسی است. رغد که با وجود تعداد کم افراد مراجعه‌کننده حال گرفته‌ای دارد می‌گوید: چیزی به من می گوید که ما هنوز به عمق ماجرا نرسیده ایم!

راوان جارجورا، یکی از نمازگزارانی که خودش را به کلیسای بشارت رسانده درباره چرایی آمدنش به کلیسا با وجود قرنطینه می‌گوید برای نماز خواندن آمده و می‌افزاید: ما در زمانهایی مثل این به خدا احتیاج داریم و من از همسایه دوری می کنم و سعی خواهم کرد که در کنار خدا باشم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
2
1
متروکه؟!!!!
پاسخ ها
مورخ گمنام
| |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
منظور خالی از هر گونه جنبنده اعم از انسان و حیوان شده است، آبادی هر جایی به ایاب و ذهاب است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
2
2
از زمین خالی هم پول در میارن!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار