روش های خانگی برای رفع منافذ باز پوست
کد خبر: ۱۷۴۱۵۵
تاریخ انتشار: 2020 March 19    -    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
منافذ پوست برای ترشح غدد چربی پوست وجود دارند و افرادی که پوست چربی دارند منافذ بازتری دارند در واقع پوست برای اینکه بتواند چربی اضافه را تخلیه کند این منافذ را بازتر می‌کند این امر کاملا طبیعی می‌باشد با این حال بسیاری از منافذ باز صورت خود ناراضی هستند در این صورت روش‌هایی برای جمع کردن منافذ باز وجود دارد مانند شستشو مرتب پوست، استفاده از دارو‌های خشک کننده و خشک نگه داشتن پوست.

روش های خانگی برای رفع منافذ باز پوست«تابناک باتو» روش‌های درمان منافذ پوست به روش خانگی بسیار است برای جمع کردن منافذ می‌توانید از انواع ماسک‌های طبیعی در منزل استفاده کنید. منافذ پوست برای ترشح غدد چربی پوست وجود دارند و افرادی که پوست چربی دارند منافذ بازتری دارند در واقع پوست برای اینکه بتواند چربی اضافه را تخلیه کند این منافذ را بازتر می‌کند این امر کاملا طبیعی می‌باشد با این حال بسیاری از منافذ باز صورت خود ناراضی هستند در این صورت روش‌هایی برای جمع کردن منافذ باز وجود دارد مانند شستشو مرتب پوست، استفاده از دارو‌های خشک کننده و خشک نگه داشتن پوست. در این مطلب به روش‌های درمان منافذ باز پوست به روش خانگی پرداخته ایم.

روش های خانگی برای رفع منافذ باز پوست

آب گوجه فرنگی: آب گوجه فرنگی حاوی ویتامین سی و پتاسیم است که باعث پاک سازی وبسته شدن منافذ باز پوست می‌شود، آب گوجه فرنگی را هر روز به روی پوست خود بکالید و پس از چند دقیقه پوست خود را با اب ولرم بشویید.

آب لیمو و جوش شیرین: کمی آب لیمووجوش شیرین را مخلوط کنید و روزانه به روی پوست خود بمالید، این کار باعث بسته شدن منافذ پوست شما می‌شود.

آب و سرکه: در درمان منافذ باز پوست به روش خانگی مقدار مساوی از آب و سرکه را مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید این محلول نه تنها پوست را پاک سازی می‌کند بلکه باعث کوچک شدن منافذ پوست نیز می‌شود.

عصاره‌ی آناناس و هلو: مالیدن عصاره‌ی میوه‌های آناناس، هلو و گیاه پاپایا باعث پاک سازی پوست و بسته شدن منافذ می‌شود.

۱. شستشوی پوست

شستشوی مرتب پوست یکی از راهکار‌های ابتدایی در جهت پیشگیری و درمان منافذ باز پوست به روش خانگی، شستشوی مناسب پوست باید با انتخاب شوینده‌های ملایم و متناسب با نوع پوست باشد، برای پوست‌های چرب و مختلط، استفاده از شوینده‌ای که بتواند چربی اضافه سطح پوست را پاک کند، توصیه می‌شود. شستشوی ۲ بار در روز، یک بار صبح و یک بار بعدازظهر یا شب برای پوست‌های چرب مناسب است. افرادی که پوست‌های خشک دارند، باید از شستشوی بیش از حد پرهیز کنند و شوینده‌ای که استفاده می‌کنند، بسیار ملایم و ترجیحا غیرصابونی باشد.

۲. جوش شیرین

جوش شیرین را به عنوان یک عامل لایه‌بردار ملایم برای از بین چربی اضافی پوست و همچنین پاکسازی محل‌هایی از منافذ باز پوست که درون آن‌ها گرد و خاک و مواد چرب با هم مخلوط و باعث بسته شدن روزنه‌های پوست شده‌اند به کار می‌بریم، به این منظور یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به همراه کمی آب مخلوط کرده و پس از شستشوی پوست با آب و صابون محلول بدست آمده را روی صورت ماساژ Massage داده و پس از ۲ تا ۳ دقیقه پوست را با آب سرد شستشو دهید.

۳. بخور پوست

معمولاً یکی از روش‌های کاربردی برای درمان و از بین بردن جوش‌های سر سیاه و همچنین بستن منافذ پوست استفاده از بخور است که همیشه در دسترس بوده و کارایی لازم را دارد. در ظرفی آب را جوش بیاورید سپس کمی بابونه در آن بریزید و سر خود را با یک حوله بپوشانید و بالای ظرف بایستید. زمانی که پوست صورت شما شروع به عرق‌کردن کرد نشانه این است که منافذ پوست در حال بسته شدن هستند. برای نتیجه بهتر این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

۴. لیمو

خاصیت اسیدی لیمو سبب بسته شدن منافذ پوست می‌شود و از روش‌های درمان منافذ باز پوست به روش خانگی می‌باشد. به کمک آبلیمو و سفیده تخم‌مرغ یک ماسک برای بسته شدن منافذ و سوراخ‌های ریز پوست بسازید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس آبکشی کنید. وقتی هفته‌ای دوبار از این ماسک استفاده کنید نتیجه خوبی می‌گیرید. برای بهتر شدن اثر آن بعد از بخور دادن صورت از آن استفاده کنید.

روش دوم این است که چند قطره آبلیمو را با آب ترکیب کرده و پوست خود را با آن بشویید و سپس آبکشی کنید. این عمل نه تنها باعث بسته شدن منافذ می‌گردد بلکه جوش‌های صورت را نیز کاهش می‌دهد. البته توجه داشته باشید که میزان آبلیمو را در آب زیاد نکنید و مستقیم به پوست صورت خود تماس ندهید.

روش های خانگی برای رفع منافذ باز پوست

۵. یخ

برای استفاده از یخ ابتدا آن را در یک پنبه آرایشی قرار دهید و سپس به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود بمالید. نتیجه آن بسته شدن منافذ پوست و خروج گرد و غبار از داخل آن است. ضمنا کمپرس یخ برای ورم پلک‌ها بسیار موثر است.
۶. ماسک جوانه گندم

اگرچه استفاده از انواع ماسک برای صورت خالی از لطف نیست، اما به صورت ویژه این ماسک نه تنها تاثیر مثبت در رفع منافذ باز پوست داشته بلکه در روشن و شفاف کردن پوست صورت موثر است. برای تهیه این ماسک نیاز به جوانه گندم یا همان گندم جوانه‌زده که پس از خشک کردن آن را به صورت پودر در بسیاری عطاری‌ها ارائه می‌کنند دارید، برای این کار یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با کمی شیر مخلوط کرده ابتدا پوست را با استفاده از لیف و صابون شستشو و مخلوط بدست آمده را روی پوست بصورت حرکت چرخشی ماساژ داده و پس از گذشت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

آرایشیک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار