مرگ و میر مصرف الکل تقلبی در برخی استان‌ها بیشتر از کرونا است
کد خبر: ۱۷۴۰۶۹
تاریخ انتشار: 2020 March 17    -    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
معاون وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در برخی از استان‌ها میزان مرگ و میر مصرف الکل تقلبی مشابه یا بیشتر از کرونا شده است.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت عصر چهارشنبه در جلسه کمیته پیشگیری از کرونا ویروس که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه استان اردبیل از لحاظ شیوع کرونا در سطح کشور متوسط ارزیابی می‌شود، افزود: کمک به بیمارستان‌های استان از سوی وزارت بهداشت انجام خواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه با استفاده از نیروهای دستگاه‌های اجرایی مانند سپاه طرح شکست کرونا و غربالگری تک تک مردم از طریق سامانه سلامتwww.salamat.gov.ir انجام می‌شود، گفت: از طریق غربالگری تلفنی و کشف موارد مشکوک مراجعه حضوری خواهد شد.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه این غربالگری تلفنی با شماره ۴۰۳۰ و با استفاده از نیروهای آموزش دیده خواهد بود، اضافه کرد: هموطنان به تماس‌ها با شماره ۴۰۳۰ حتماً پاسخ داده و موارد را به تفصیل توضیح دهند.

حریرچی در خصوص تلفات و صدمات ناشی از مصرف خوراکی الکل صنعتی نیز گفت: متأسفانه در بعضی استان‌ها میزان مرگ و میر مصرف الکل تقلبی مشابه یا بیشتر از کرونا شده است.

بهنام جو استاندار اردبیل نیز در این جلسه از بسته بودن مبادی ورودی استان وعدم پذیرش میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: تمامی مراکز اقامتی و گردشگری و آبدرمانی های استان تعطیل است و پذیرش مسافر به هیچ وجه نداریم.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار