بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی در منزل
کد خبر: ۱۷۴۰۰۸
تاریخ انتشار: 2020 March 17    -    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
می‌توانید با تماشای فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی زبان، گوش کردن به پادکست‌ها و آهنگ‌های انگلیسی ذهن و گوشتان را به شنیدن یک زبان غیر از زبان مادری خود عادت دهید.

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی در منزل

بدون شک شما هم به یادگیری زبان انگلیسی در منزل فکر کرده‌اید، فراموش نکنید که قبل از هرکاری باید سطح زبان انگلیسی خود را سنجیده و سپس اقدام به خرید کتاب کنید.

زبان انگلیسی را به آسانی با تهیه چند کتاب خودآموز و پشتکار فراوان می‌توانید در خانه یاد بگیرید. منابع آموزشی گوناگونی در این رابطه به چاپ رسیده‌اند که به دانشجو در تقویت مهارت شنیداری و گفتاری کمک می‌کنند.

در این میان می‌توانید با تماشای فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی زبان، گوش کردن به پادکست‌ها و آهنگ‌های انگلیسی ذهن و گوشتان را به شنیدن یک زبان غیر از زبان مادری خود عادت دهید. علاوه بر آن می‌توانید از کتاب و یا سایت‌های معتبر موضوعات متنوع را انتخاب کرده و در رابطه با آن به زبان انگلیسی صحبت و صدای خود را ضبط کرده و به آن گوش دهید تا اشکالات گرامری و لغوی را شناسایی و حل کنید.

قبل از پرداختن به کتاب‌های آموزشی معتبر در این زمینه بهتر است کمی با تاریخچه این زبان آشنا شوید و  بهترین کتاب آموزش زبان را برای یادگیری خریداری کنید.

تاریخچه زبان انگلیسی

ریشه زبان انگلیسی را باید در زبان ژرمنی غربی جستجو کرد، زبان انگلیسی از قرون وسطی در انگلستان صحبت می‌شود که نام خود را از آنگلیا، شبه جزیره‌ای در دریای بالتیک گرفته است، همچنین زبان انگلیسی باستان برگرفته از چندین گویش متنوع بود.

در اعصار گذشته زبان فرانسوی زبان بزرگان جامعه و ادبیات بشمار می‌آمد و زبان انگلیسی زبان عوام بود. بنابراین نمی‌توان منکر اثر چشمگیر زبان فرانسه بر زبان انگلیسی شد. علاوه بر این فرانسویان به یادگیری زبان انگلیسی علاقه نشان دادند که همین امر سبب ورود تعداد بی‌شماری واژه از فرانسه به انگلیسی شد.

به دلیل تاثیر بالای نظامی، سیاسی و اقتصادی بریتانیا بر جهان پس از قرن 18، زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم و زبان بین‌المللی در سطح جهانی پذیرفته شد که بیشترین تعداد گوینده را داراست. بعد از زبان چینی و اسپانیایی افراد بسیاری در سطح دنیا به فراگیری زبان انگلیسی روی می‌آورند.

دانستن زبان انگلیسی شانس شما را برای داشتن شغل خوب در یک شرکت چندملیتی در کشور خودتان، یا یافتن کار در خارج از کشور افزایش می‌دهد. همچنین زبان ارتباطات بین‌المللی، رسانه‌ها و اینترنت است، بنابراین یادگیری زبان انگلیسی برای معاشرت، سرگرمی و همچنین کار مهم است. در ادامه این مقاله به معرفی بهترین کتاب‌های خودآموز زبان انگلیسی خواهیم پرداخت که امکان خرید کتاب از گاج مارکت برای شما وجود دارد.

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی در منزل

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

به هیچ عنوان نمی توان اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در دنیای کنونی را انکار کرد در نتیجه پژوهشگران و محققان در این زمینه دلایل بسیاری ارائه کرده‌اند که برخی از آنها را در این قسمت مورد اشاره قرار خواهیم داد.

  • انگلیسی یک زبان جهانی است.
  • برای استخدام شغلی در شرکت‌های محلی و بین‌المللی بسیار مهم است.
  • با افراد جدید و ملیت‌های گوناگون معاشرت کرده و با فرهنگ‌ ملل مختلف آشنا خواهید شد.
  • دسترسی آسان به مقالات علمی، اقتصادی، تجاری و ...که به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند.
  • زبان انگلیسی، زبان رسانه‌های بین‌المللی است که در نتیجه به راحتی می‌توان از اخبار جهانی آگاهی پیدا کرد.
  • زبان انگلیسی، زبان اینترنت است.
  • امکان سفرهای بین‌المللی و برقراری ارتباط با افراد بومی برای شما مهیا خواهد بود.
  • زبان انگلیسی، زبان کار و تجارت بین‌المللی است.
  • با فراگیری زبان انگلیسی امکان مطالعه در دانشگاه‌های اقصی نقاط جهان وجود دارد.

یک کتاب آموزش زبان باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا یادگیری را برای دانشجو شیرین نماید. در این حالت که شما در منزل می‌خواهید درس بخوانید باید خلاقیت به خرج داده و از فعالیت متنوعی برای یادگیری لغات و دستور زبان استفاده کرده تا روند آموزشی کسل‌کننده را از خود دور کنید. بطور مثال می‌توانید برای افزایش دایره لغات خود فلش کارت درست کنید یا یک کتاب داستان خریداری کرده و دور تمام نکات گرامری که خوانده‌اید، خط بکشید و با شیوه کاربرد آنها آشنا شوید.

1.Fundamental of English Grammar

کتاب خودآموز گرامر زبان انگلیسی که توسط بتی شرامفر نوشته شده و خرید آن برای افرادی توصیه می‌شود که زبان انگلیسی آنها در سطح مبتدی است. در این کتاب دستور زبان انگلیسی به روشی ساده و روشن بیان می‌شود و تمریناتی در هر بخش وجود دارد که می‌توانید پاسخ آنها را همراه با توضیحات در انتهای کتاب مشاهده کنید.

2.English Vocabulary in Use

این کتاب توسط دانشگاه کمبریج و در 4 سطح آموزشی زبان انگلیسی به چاپ رسیده، همچنین مرجع جامعی برای یادگیری و افزایش دانش لغوی در زبان انگلیسی است. نحوه آموزش بدین صورت است که واژگان با موضوعات مختلف نظیر ورزش، کار و ... دسته‌بندی شده و مثال‌هایی از زبان انگلیسی برای آسان شدن فهم و درک مطلب برای زبان‌آموز ارائه شده است.

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی در منزل

3.Essential Idioms in English

کتابی پربار از رابرت دیکسون که شامل آموزش اصطلاحات و افعال مرکب به زبان انگلیسی است. در این کتاب شما دانش زبانی خود را افزایش داده و در کنار آن با بسیاری از عبارات و اصطلاحات که می‌توانند جایگزین یک کلمه شوند هم آشنا خواهید شد.
بکارگیری اصطلاحات  در مکالمات روزمره با افراد انگلیسی زبان سبب راحتی در برقراری ارتباط و گسترش اعتماد مابین شما می‌شود.

4.American English File

این مجموعه که در 5 سطح تهیه شده در لیست برترین کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی قرار می‌گیرد که توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده و در ایران نیز توسط انتشارات جنگل عرضه می‌شود. در هر درس از این کتاب به یک موضوع پرداخته می‌شود، علاوه بر آن گرامر واصطلاحات مرتبط با آن برای آشنایی هرچه بیشتر زبان‌آموز ارائه می‌شود.

این کتاب یکی از منابع مهم برای طراحان سوال درآزمون‌های بین المللی است. بنوعی می‌توان آن را بهترین کتاب مکالمه روزمره زبان انگلیسی بشمار آورد زیرا تمام مهارت ها را در آن آموزش خواهید دید.

5.Connect

در میان برترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی قرار می‌گیرد و از معروفترین منابع آموزشی برای نوجوانان و جوانان بوده که در چهار سطح تهیه و تدوین شده است. تعداد دروس موجود در این مجموعه کم است اما فعالیت‌های هیجان‌انگیز موجود در آن محیطی جذاب را برای زبان‌آموز ایجاد خواهد کرد.

ساختار هدفمند این کتاب به دانشجو می‌آموزد که هر درس را با چه هدفی باید خواند و چگونه نکات آن را بخاطر سپرد. همین امر آن را به بهترین کتاب آموزش مقدماتی زبان انگلیسی تبدیل کرده است.

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی در منزل

6.English Grammar in Use

بدون شک بهترین کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی است که در سطح بین‌الملل به زبان‌آموزان ارائه می‌شود. این مجموعه خودآموز در تمامی سطوح انگلیسی تهیه شده و حاوی آموزش دستور زبان و تمرینات گرامری است که بصورت چند گزینه‌ای، سوال و جواب، جای خالی و... در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

نحوه چیدمان دروس این کتاب بگونه‌ای است که فرد از یادگیری خود اطمینان حاصل می‌کند و سپس به سراغ درس بعدی می رود، همین مورد آن را به یکی از منابع اصلی آموزش گرامر تبدیل کرده است. فراموش نکنید که در انتهای کتاب تمارین تکمیلی و پاسخ تمرینات هر درس را خواهید یافت.

7.Test Your Listening

اگر بدنبال کتابی برای تقویت مهارت شنیداری خود در زبان انگلیسی هستید، این کتاب را حتماَ خریداری کنید. این مجموعه شامل تست‌های شنیداری است که از اخبار، مصاحبه ها، اشعار و داستان ها تهیه شده اند، همچنین تمارین موجود شامل جای خالی‌ها، سوالات چند گزینه‌ای و پرسش‌های تطابقی است که کاملا بر مهارت شنیداری زبان‌آموز تاکید دارد. در این کتاب علاوه بر بهبود مهارت شنیداری با اصطلاحات و کلمات جدید نیز آشنا خواهید شد.

8.Oxford Word Skills

یکی از روش‌های یادگیری زبان انگلیسی جهت آمادگی آزمون‌های بین‌المللی است. در این مجموعه که در سه سطح آموزشی تهیه شده، زبان‌آموز بطور مستقل و بدون نیاز به مدرس امکان یادگیری دارد. آشنایی با واژه‌های کاربردی و پایه انگلیسی که بصورت سرگرم‌کننده در قسمت‌های مختلف با موضوعات متنوع دسته‌بندی شده‌اند و شما را با واژگان و انواع اسم، فعل، صفت و نحوه کاربرد آنها در جملات ... آشنا می‌کند.

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی در منزل

9.Family and Friends

کامل‌ترین مجموعه کتب آموزشی زبان انگلیسی ویژه کودکان است که تدریس آن برای معلمان بسیار ساده و لذت‌بخش خواهد بود. فعالیت‌های متنوع گروهی و انفرادی که در آن وجود دارد، آن را به بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان تبدیل کرده است. این اثر در 7 سطح تهیه شده و هر کتاب شامل 15 درس است که به علت داشتن تصاویر رنگی و جذاب کودکان را به یادگیری علاقمند می‌کند.

 10.Picture Dictionary

آخرین انتخاب ما از میان برترین کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی است که یادگیری این زبان را برای شما بسیار آسان می‌کند. در طول سالهای تدریس زبان انگلیسی همیشه به دانش‌آموزان توصیه کرده‌ام که این کتاب را خریداری کنند و هرروز یک درس از آن را بخوانند. از این طریق دایره لغات آنها در انگلیسی زیاد شده و چون آموزش لغات به وسیله تصاویر صورت می‌گیرد، ماندگاری بیشتری در ذهن خواهد داشت.

انگلیسی زبان رسمی بیش از 75 کشور است و در کشورهایی که تکلم به زبان دیگر است از این زبان بین المللی برای برقراری ارتباط استفاده می‌شود. با وجود منابع آنلاین بسیاری که در دسترس دارید، آیا همچنان از یادگیری این زبان بین المللی طفره می‌روید؟ اکنون بهترین زمان است، یک کتاب زبان انگلیسی را بردارید و خواندن را شروع کنید.  

منبع: www.gajmarket.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار