خشونت و ترور به سبک گیاهخواران
کد خبر: ۱۷۳۹۱۲
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: 2020 March 16    -    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
انگلیس یکی از کشورهایی است که گیاه‌خواری در آن به شکل گسترده‌ای رواج دارد و نزدیک به چهار میلیون jk در آنجا گیاهخوار هستند، در حالی که بسیاری از آنها با استفاده از آزادی شخصی خود به طور مسالمت‌آمیز گیاهخواری می‌کنند، اما برخی دیگر نیز دیدگاه متفاوتی دارند و تلاش می‌کنند تا بقیه افراد جامعه را نیز مجبور به پیروی از سبک غذایی خود کنند.

خشونت و ترور به سبک گیاهخواران

خشونت و ترور به سبک گیاهخواراناختصاصی«تابناک با تو»؛ یک‌ جوان گیاهخوار عکس بالاتنه‌ی عریان خود را منتشر می‌کند تا بگوید از وقتی رژیم غذایی گیاهی را جایگزین گوشتخواری کرده، تغییرات اساسی در بدن او رخ داده‌ است؛ گیاهخواری بین عموم مردم و مشاهیر به یک اندازه راه خود را باز کرده‌ است و آنها در تلاش هستند با روش‌های مسالمت آمیز این سبک از غذا خوردن را ترویج دهند، در مقابل عده‌ای بر این باورند که برخی. گیاهخواران در حال رواج دادن افراطی‌گری زیست محیطی هستند و برای رساندن افکار خود به باقی افراد جامعه از ابزارهای خشن و افراطی استفاده می‌کنند و به طبیعت زندگی افراد و یا تمایلات شخصی گوشتخواران احترام نمی‌گذارند.

انگلیس یکی از کشورهایی است که گیاه‌خواری در آن به شکل گسترده‌ای رواج دارد و نزدیک به چهار میلیون تن در آنجا گیاهخوار هستند، در حالی که بسیاری از آنها با استفاده از آزادی شخصی خود به طور مسالمت‌آمیز گیاهخواری می‌کنند، اما برخی دیگر نیز دیدگاه متفاوتی دارند و تلاش می‌کنند تا بقیه افراد جامعه را نیز مجبور به پیروی از سبک غذایی خود کنند. آنها معتقدند نه تنها برای حفظ سلامت انسان بلکه برای محافظت از حیوانات در برابر کشتار و شکنجه باید همه را وادار به گیاهخواری کنیم.

خشونت و ترور به سبک گیاهخواران

در بیانیه ای که به رسانه‌ها ارسال شد، جمعی از قصابان و  کشاورزان که به چرای دام می‌پردازند توضیح دادند که برخی گیاهخواران زندگی آنها را به جهنم واقعی تبدیل کرده‌اند. سال گذشته در انگلیس گزارش شد که یک گیاهخوار و حامی حیوانات به یک قصابی در لسترشر حمله کرد و یک‌خوک کوچک سه ماهه را به سرقت برد. این مرد جوان از سرقت و نجات این خوک فیلم گرفت و کلیپ ویدئویی را در حساب های شخصی خود در رسانه های اجتماعی منتشر کرد که این امر به پلیس این امکان را می داد که وی را به اتهام مزاحمت، سرقت و تخریب اموال عمومی دستگیر کند.

این جوان علاوه بر اخراج از شغلش به ۱۰۰ ساعت خدمت در جامعه محکوم شد. او پس از مجازات اظهار داشت که قصد او خیر بوده و می خواسته خوک را از کشته شدن نجات دهد. در انگلیس مافیای‌ گیاهی اصطلاحی است که به گیاهخوارانی داده می شود که از روش های خشن در تحمیل ایده‌های خود در مورد اهمیت رژیم گیاهخواری استفاده می‌کنند، از جمله اقدامات آنان: تخریب مزارع دامداران، به سرقت بردن حیوانات که برخی از آنها در طی روند سرقت یا پس از سرقت بر اثر ناتوانی گیاهخواران در مراقبت از آنها به دلیل نبود تجربه قبلی آنها در این زمینه می‌میرند.

خشونت و ترور به سبک گیاهخواران

«مافیای گیاهی» نه تنها حیوانات را برای محافظت از آنها سرقت می کنند، بلکه گاهی اوقات زمین‌های زراعی را تخریب می‌کنند، بنابراین دامداران هیچ جایی برای چرای حیوانات خود نمی‌یابند به علاوه پیام های تهدیدآمیزی به خانه دامداران و کشاورزان ارسال می‌شود ودر آن تهدید می‌کنند که آنها را خواهند کشت یا اموالشان را تخریب کرده و مزارعشان را خواهند سوزاند.

این تهدیدها گاهی از قلمرو تروریسم روانی خارج می‌شود و رنگ واقعیت به خود می‌گیرد و این توسط یکی از صاحبان فروشگاه های گوشت در شهر انگلیس اشفورد تجربه شد و گیاهخواران ویترین مغازه او را تخریب کردند و نامه‌هایی را برای او باقی گذاشتند که در صورت متوقف نکردن کسب و کار خود و کشتن حیوانات او را منفجر خواهند کرد. اتومبیل یک گوشت‌فروش در همان شهر نیز از سوی گیاهخواران تخریب شد.

خشونت و ترور به سبک گیاهخواری

نه تنها موارد فوق، روش‌های دیگری از ایجاد ترس روانی وجود دارد که به دنبال آن مدافعان حقوق حیوانات، در تعداد زیاد به رستوران‌های ارائه‌دهنده گوشت حمله می‌کنند و صداهای بلند و آزار دهنده‌ای  شبیه صداهای حیوانات هنگام کشتار، ایجاد می کنند، و یا برخی ویدیو کلیپ های خشن یا منزجر کننده از کشتن حیوانات را جلوی چشم افراد حین خوردن گوشت به نمایش می‌گذارند.

برخی از افراطیون گیاهخواری از حمله لفظی در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ یکی از معروف‌ترین آنها به فردی به نام جوی‌کاربسترونگ یکی از حامیان حقوق حیوانات در انگلستان بازمی‌گرد. او دامداران را به متجاوزینی تشبیه کرد که به حیوانات تجاوز جنسی می‌کنند، دیدگاه او با خشم گسترده‌ای از سوی گوشتخواران و دامداران مواجه شد تا جایی که او مجبور به عذرخواهی شد و ادّعا کرد عصبانی بوده و کنترلی روی‌حرفهایش نداشته است.

خشونت و ترور به سبک گیاهخواران

بعضی از گیاهخواران هم از روش‌های مسالمت‌آمیزی در مواجهه با فروشگاه‌های گوشت استفاده می‌کنند، و البته خسارت‌های اقتصادی زیادی را به مالکان این فروشگاه‌ها وارد می‌سازند؛ تظاهرات داخل فروشگاه و تلاش برای جلوگیری از خرید گوشت توسط مشتریان از جمله کارهایی است که آنها انجام می‌دهند. نمونه چنین حرکتی چندماه پیش در نیوزیلند رخ داد و گیاهخواران لباس‌های سیاه پوشیدند، روی دهانشان برچسب زدند و جلوی قسمت گوشت منجمد فروشگاه ایستادند و در دستانشان شاخه‌گلی گرفته‌ بودند که نشان‌دهنده اندوه و سوگواری برای حیواناتی بود که به هدف تغذیه بشر کشته‌شده بودند. تظاهرات آرام و مسالمت‌آمیز بود با این حال روی فروش آن مغازه اثر بدی گذاشت، و پای پلیس را وسط کشید.

کارکنانی که در شرکت‌های آزمایشگاهی روی حیوانات آزمایش انجام می‌دهند نیز از برخی حملات طرفداران گیاهخواری در امان نبوده‌اند؛ یک زوج گیاهخوار به نام‌های ناتاشا سیمبکنز و همسرش اسفین‌وان‌هاسلین بسته‌های حاوی ویروس ایدز را به کارکنان مشغول در این آزمایشگاه‌ها می‌فرستادند، به علاوه از بیرون آزمایشگاه بسته‌های انفجاری به درون پرتاب می‌کردند و اتومبیل کارکنان مستقر در آزمایشگاه دانشگاه کمبریج، بزرگ‌ترین آزمایشگاه‌حیوانات در اروپا را منفجر می‌کردند.

روی‌ آوردن طرفداران محیط‌ زیست و حقوق حیوانات به این‌انفجارها چیز جدیدی نیست و در سال ۱۹۸۵ میلادی خودروی دو پژوهشگر انجمن پژوهش‌های بیولوژی انگلستان در لندن منفجر شد و یک سال بعد از آن ماجرا پزشکی به نام اندرو سپاستینی پژوهشگر، بمبی را درون اتومبیلش پیدا کرد و از حادثه نجات یافت. یکی از افراد دخیل در این انفجارها در توجیه چنین اقداماتی گفت: ما می‌خواهیم این گروه در ترس و وحشت زندگی کنند!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
91
20
زنده باید گیاه خورها. قلبشون پاکه
پاسخ ها
اصغر
| |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
علاوه بر قلب عقل اونها هم پاک هست. حالا ما گوشتخوارها حداکثر غذای گرگ و پلنگ و ... میخوریم شما گیاه خواران که غذای گوسفندها و گاوهای زبون بسته رو به تاراج می برید.
ناشناس
| |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
مشهور ترین گیاهخوار دنیا اسمش هیتلر بود ! عجب قلب پاکی هم داشت بنده خدا !
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
45
19
دمشون گرم
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
24
14
اینطور که معلومه همون گیاه خواری بهتره
هم سالم تره هم بیماری زا نیست
مخصوصا این اسیای جنوب شرق که دیگه شورشو دراوردن واقعا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
9
36
مگه جاندار نیست، مگه گیاه نمیخاد زادوولد کنه، مگه گیاه رابطه جنسی به شکل گرده افشانی نداره مگه گیاه آب و هوا نیاز نداره، پس گیاه هم یک جانداره و حقوقی داره و نباید از بینش برد. به دید من این آدمها بویژه اونهای که با خشونت و مزاحمت دارن گیاهخواری رواج میدن سلامت روانی ندارن، وظیفه انسان اینه که منطقی و متعادل باشه، نه اینکه گوشتخواری بذاره کنار،.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
چرا اما تفاوت اصلی در کِشتن به جای کُشتن هست با خوردن گیاه حق حیات از گیاه گرفته نمیشه مصرف آب در غذای گیاهی خیلی کمتره و تنها راه نجات از این‌منجلاب بشری پرهیز از گوشتخواری هست که به واسطه ی شرایط عصر یخبندان مجبور شده از روی ناچاری گوشت بخوره
جواد
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
34
22
گیاه خواری راه نجات بشر از این منجلاب است که درش افتاده. اگر چینی ها سوپ خفاش و خورشت مورچه خوار نمی خورند الان دنیا به این روز نمی افتاد . متاسفانه بشر نمی تواند عادت های خود را به راحتی کنار بگذارد. خندق بلا را با گیاه هم می توان پر کرد و البته سالم تر و طولانی تر زندگی کرد
هیتلر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
8
23
مشهور ترین گیاهخوار دنیا اسمش هیتلر بود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
چه ربطی داره.. استالین هم گوشخوار بود !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
8
15
اینها چرا به شیر و ببر و پلنگ کاری ندارند که گوشتخواری می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
شیر و پلنگ انتخاب دیگری ندارند ای اشرف مخلوقات
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
7
4
این گیاه خوار ها با عث نامبودی فضت های سبر در دنیا می شوند زنده با گوشت خواری
سوباسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
5
8
خانمها و آقایان

این داستان گیاه خواری یک ایدئولوژیه شخصیه
ابدا قبول ندارم
ولی به گیاه خواران احترام میزارم
شهرزاد
|
Turkey
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
12
3
گیاهخواری یعنی رمز آرامش و وجدان پاک اصولا کشتن حرکت انسانی نیست همه میدانیم حیوان هم درک و احساس دارد و حق زندگی وقتی غذای به خوبی سبزه و میوه هست چه نیازی به کشتن حیوانات هست متاسفانه برخی آدمها بسیار خودخواهن و این موضوعات براشون هیچ اهمیتی ندارد
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
12
2
گیاه خواری یعنی زندگی انسانی داشتن،
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
انتخابش کن

وقتی همه موها و دندونهات بخاطر فقر پروتیین حیوانی شروع کرد به ریختن، بیا میبینمت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار