آژیر خطر در ورامین به صدا درآمد
کد خبر: ۱۷۳۷۰۱
تاریخ انتشار: 2020 March 13    -    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶
خودروهای سازمان آش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری ورامین این روزها با حضور در مناطق مختلف این شهرستان، با بلندگو پیام‌های هشدار به مردم داده و از آنان درخواست می‌کنند برای پیشگیری از شیوع کرونا در منازل خود بمانند.

خودروهای سازمان آش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری ورامین این روزها با حضور در مناطق مختلف این شهرستان، با بلندگو پیام‌های هشدار به مردم داده و از آنان درخواست می‌کنند برای پیشگیری از شیوع کرونا در منازل خود بمانند.

به گزارش ایرنا، در کنار اقدامات ستاد مقابله با کرونای شهرستان ورامین در ضدعفونی کردن معابر، ورودی ادارات، بانک‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی، از روز گذشته، خودروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با مجهز شدن به سیستم‌های صوتی، در مناطق مختلف حضور می یابند و پیام‌های هشدار دهنده به مردم می دهند.

هرچند برخی از مردم از این اقدام انتقاد کرده و آن را باعث افزایش نگرانی های عمومی می دانند اما اصرار گروهی از کسبه، دستفروشان ، فعال بودن شماری از بازارهای روز و حضور گسترده مردم در بازار برای خرید مایحتاج شب عید موجب شده است مسئولان ورامین بگویند مجبور به انجام چنین اقداماتی هستند.

گزارشها حکایت از آن دارد این روزها، مردم ورامین خیلی عادی در خیابان‌های شهر حضور پیدا می‌کنند، خرید روزانه خود را انجام می دهند و حتی با خانواده به تفریح و خوردن مواد غذایی مانند بستنی، لبو و ذرت مکزیکی در خیابانها می‌پردازند.

از سوی دیگر، در کنار اقدامات هشداردهنده و تلاش مسئولان ورامین، گروه‌های جهادی و بسیجیان با حضور در مناطق مختلف شهرستان، نسبت به ضدعفونی کردن معابر اقدام و ماسک و مواد ضدعفونی توزیع می کنند.

یک ماموریت انساندوستانه

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری ورامین گفت که خودروهای این سازمان علاوه بر اعلام پیامهای هشدار به مردم، طرح ضدعفونی کردن معابر را نیز انجام می دهند.

محسن پارسا افزود: بر اساس وظایف ذاتی و انسان‌دوستانه سازمان آتش نشانی، عوامل امدادی این سازمان از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا وارد میدان شده و با استفاده از امکانات و تجهیزات تخصصی به یاری مردم و مسئولان در مهار این ویروس شتافته‌اند.

وی تصریح کرد: عوامل امدادی این سازمان در قالب دو اکیپ تخصصی، در دو نوبت عصر و شب نسبت به گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن عمومی، بوستان‌ها، ورودی داروخانه‌ها، ادارات، مبلمان شهری و ایستگاه‌های اتوبوس زیر نظر کارشناس شبکه بهداشت اقدام می‌کنند.

فعالیت یکصد گروه جهادی سلامت در ورامین

فرمانده سپاه ورامین هم در همین راستا از فعالیت بیش از یکصد گروه جهادی سلامت در مقابله با شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

سرگرد پاسدار سعید تاجیک گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا، بیش از یک‌صد گروه جهادی بسیج سازندگی، تمامی معابر و اماکن عمومی شهرستان ورامین را ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند.

وی افزود: تا زمانی که بیماری ناشی از ویروس کرونا در سطح شهرستان ورامین مشاهده می‌شود، عملیات ضدعفونی و گندزدایی توسط گروه‌های جهانی انجام خواهد شد.

موکب احباب‌الرضا(ع) ورامین ماسک تولید می‌کند

مدیر اجرایی موکب احباب‌الرضا(ع) ورامین هم از آغاز تولید ماسک توسط خیرین این شهرستان و توزیع آن در مراکز بهداشتی خبر داد.

سیدرضا احمدی به خبرنگار ایرنا گفت: موکب احباب‌الرضا(ع) که ابتدا با هدف فعالیت در مراسم اربعین حسینی(ع) تشکیل شد، خدمت رسانی به مردم را در بحرانهای مختلف همچون زلزله در کرمانشاه و سیل در مناطق مختلف ادامه داده و اکنون نیز برای مقابله با ویروس کرونا به میدان آمده است.

وی افزود: با آغاز شیوع ویروس کرونا، موکب احباب الرضا(ع) با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، هر شب اقدام به ضدعفونی کردن معابر شهر کردند و این اقدام بدون وقفه ادامه دارد.

احمدی تصریح کرد: از روز گذشته و با همکاری بسیج خواهران سپاه پاسداران، طرح دوخت ماسک آغاز شده است و روزانه ۲ هزار ماسک تولید و به صورت رایگان به مراکز درمانی و بهداشتی تحویل داده می‌شود.

به گفته وی، مردم ورامین تاکنون ۲۰۰ میلیون ریال برای خرید مواد ضدعفونی کننده و تهیه پارچه مخصوص ماسک برای نیازمندان نذر کرده‌اند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار