باغچه بهاری، حالا دیگه وقت حیاط تکونیه
کد خبر: ۱۷۳۵۷۲
تاریخ انتشار: 2020 March 12    -    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
ایران کشوری با چهار اقلیم متفاوت است. متفاوت بودن تغییرات آب و هوایی باعث می شود تا نیاز به دستورالعمل های متفاوتی برای تمیز کردن حیاط در اسفند داشته باشیم؛ به خصوص در این زمستان که بارندگی های کم تر و هوایی خشک تر را تجربه کردیم. در اواسط اسفند به باغ و باغچه خود سر بزنید. قدری خاک بردارید اگر در دستانتان گلوله نشد یعنی...

باغچه بهاری، حالا دیگه وقت حیاط تکونیه!به گزارش «تابناک با تو»؛ بهار بدون گل های رنگارنگ خوش عطر و بو معنایی ندارد! در این مطلب می خواهیم به شما آموزش دهیم چطور حیاطی آراسته تر و زیبا تر داشته باشید به طوری که مهمانانتان را در عید دیدنی ها غافلگیر کنید.

باغچه بهاری، حالا دیگه وقت حیاط تکونیه!

باغچه بهاری، حالا دیگه وقت حیاط تکونیه!

چه زمانی باید به سراغ حیاط تکانی برویم؟

ایران کشوری با چهار اقلیم متفاوت است. متفاوت بودن تغییرات آب و هوایی باعث می شود تا نیاز به دستورالعمل های متفاوتی برای تمیز کردن حیاط در اسفند داشته باشیم؛ به خصوص در این زمستان که بارندگی های کم تر و هوایی خشک تر را تجربه کردیم. در اواسط اسفند به باغ و باغچه خود سر بزنید. قدری خاک بردارید اگر در دستانتان گلوله نشد یعنی رطوبت خاک، مناسب برای شخم و زیر ورو کردن است و درختان در انتظار حیاط تکانی هستند!

باغچه بهاری، حالا دیگه وقت حیاط تکونیه!

شاخ و برگ های باقیمانده را کمپوست کنید

حتما در اواخر پاییز یا اوایل زمستان یک بار برگ های پاییزی و شاخه های مرده را جمع آوری و تبدیل به مالچ یا کمپوست کرده اید، لازم است یک بار دیگر این کار را انجام دهید. شاید متوجه نباشید اما در هر زمستان تعدادی از شاخه ها بر اثر سرما یا خشکی می میرند ولی سرپا می ایستند تا گیاه را در برابر سرما محافظت کنند. با گرم تر شدن هوا این شاخه ها نمایان تر و به زمین نزدیک تر می شوند یا می افتند. این شاخه ها را نیز قبل از شروع رشد و دیده شدن اولین جوانه ها باید هرس کنید.

باغچه بهاری، حالا دیگه وقت حیاط تکونیه!

علف های زمستانی و تزیینی خود را کوتاه کنید

اگر شما هم از این دسته علف ها یا بوته های وحشی و کوهی مقاوم به سرما در حیاطتان دارید و برای حفظ زیبایی منظر زمستانی خود کوتاهشان نکردید، بهتر است در حیاط تکانی این کار را انجام دهید. مطمئن باشید پس از مدت کوتاهی دوباره شروع به رشد خواهند کرد.

باغچه بهاری، حالا دیگه وقت حیاط تکونیه!

درختان کاج را بی رویه نکارید

درختان کاج هر چند که زیبا هستند و همیشه سبز؛ اما کاشت بی رویه آن ها در محوطه، حیاط و باغچه باعث یکنواختی می شود. بهتر است در روز درخت کاری اگر قصد کاشت درختان جدید در محوطه را دارید کاج نباشند یا کاج به همراه دیگر درختان بومی منطقه خودتان باشند که خزان می کنند و پاییز زیبا تری را به نمایش می گذارند.

باغچه بهاری، حالا دیگه وقت حیاط تکونیه!

تغذیه گیاهان مهم ترین نکته در فصل بهار

بهار فصل رشد اکثر گیاهان است. گیاهان برای رشد سریع نیاز به مواد غذایی بیش تر و آبیاری بیشتری دارند. قبل از اضافه کردن هر نوع کود طبیعی یا شیمیایی بهتر است کمی از خاک را آزمایش کنید یا دوره های کود دهی خود را بررسی کنید. بهتر است از کمپوست های طبیعی ساخت خودتان استفاده کنید و سمت مواد شیمیایی نروید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار