آيا در اختلال بويايي هم پاي ويروس چيني در ميان است؟
کد خبر: ۱۷۳۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 March 12    -    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
بنا بر اظهارات برخی از پزشکان، در هفته‌های اخیر مراجعه به مراکز درمانی به علت اختلال در حس بویایی تا حدی افزایش یافته است و با توجه به اپیدمی کرونا احتمال وجود رابطه بین این عارضه با بیماری کرونا مورد توجه مردم و پزشکان قرار گرفته و درباره آن گمانه زنی‌هایی شده است.

آيا در اختلال بويايي هم پاي ويروس چيني در ميان است؟

آيا در اختلال بويايي هم پاي ويروس چيني در ميان است؟به گزارش «تابناک باتو» ـ بنا بر اظهارات برخی از پزشکان، در هفته‌های اخیر مراجعه به مراکز درمانی به علت اختلال در حس بویایی تا حدی افزایش یافته است و با توجه به اپیدمی کرونا احتمال وجود رابطه بین این عارضه با بیماری کرونا مورد توجه مردم و پزشکان قرار گرفته و درباره آن گمانه زنی‌هایی شده است.

دکتر علی صفوی نائینی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره توضیح داد: در مدت اخیر افرادی به علت اختلال در حس بویایی و در برخی موارد حس چشایی به مطب‌های گوش و حلق و بینی و مراکزی که پذیرای بیماران مشکوک به کرونا هستند، مراجعه می‌کنند و با توجه به اینکه در مورد ویروس کرونای جدید در دنیا تجربه‌ای وجود ندارد که بتوان بر مبنای مطالعات علمی در این باره قضاوت کرد نمی‌توان درباره ارتباط این دو مورد با یکدیگر نظر قطعی داد.

اگر کرونا ویروس جدید مطابق سایر ویروس‌هایی که عصب بویایی را درگیر می‌کنند چنین خاصیتی داشته باشد می‌توان این برآورد را داشت که این اختلال برگشت پذیر است، اما هنوز نمی‌توان نظر قطعی داد، زیرا مطالعات کافی در این باره انجام نشده است. از این رو تنها توصیه‌ای که می‌توان در این مورد کرد، توصیه‌های عمومی برای ترمیم التهاب عصب است که شامل استراحت کافی، مصرف مایعات و دارو‌های تقویتی می‌شود.

این عارضه در عفونت‌های ویروسی اتفاق می‌افتد و در مورد خانواده کرونا ویروس‌ها نیز این مسئله گزارش شده است، اما تحقیقات نشان داده این عارضه برگشت پذیر است.

افزایش استفاده از شوینده ها؛ فرضیه‌ای دیگر برای اختلالات بویایی

دکتر طبرسی، اما با اشاره به افزایش استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده به علت پیشگیری از بیماری کرونا در هفته‌های اخیر گفت: می‌توان ارتباط اختلال بویایی با استفاده از این مواد را نیز به عنوان یک فرضیه در نظر گرفت و بررسی کرد و ممکن است استفاده از دوز زیاد این مواد علت این عارضه باشد، اما نظر دادن درباره آن احتیاج به بررسی دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
0
لعنت به چین که بخاطر سود و دراوردن کارخونه های آمریکایی از چنگشون به خودشون هم رحم نکردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار