۸۰ سگ تهرانی که سرفه می‌کردند چه شدند؟
کد خبر: ۱۷۳۲۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 March 09    -    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
در حالی که موضوع حیوانات شهری و خانگی دغدغه در این روزها دغدغه بسیاری از شهروندان است و بسیاری نگران‌اند که این حیوانات هم به بیماری کرونا مبتلا شوند، متاسفانه در رسانه‌های رسمی مثل صدا و سیما خبری در این باره داده نمی‌شود.

در حالی که موضوع حیوانات شهری و خانگی دغدغه در این روزها دغدغه بسیاری از شهروندان است و بسیاری نگران‌اند که این حیوانات هم به بیماری کرونا مبتلا شوند، متاسفانه در رسانه‌های رسمی مثل صدا و سیما خبری در این باره داده نمی‌شود.

شاید خبر قابل توجه در این باره حرف‌های حمیدرضا تحصیلی ، مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر باشد. او در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا به برنا گفته: «مانند سایر دستگاه ها از همان ساعات اولیه پس از ابلاغ رسمی در چند بخش فعالیت های پیشگیری را انجام دادیم. بخش اول صیانت از جان پرسنل بود تا بتوانیم خدمات به مردم بدهیم از این رو بلافاصله مواد لازم را تهیه و سه ساختمان را مجهز کردیم و در مرحله اول از پرسنل مراقبت کردیم.»

و در ادامه:«با 80 قلاده سگ مواجه شدیم که سرفه می کردند و این ها را از اطراف بیمارستان دانشوری و پارک لویزان بودند و جمع آوری کردیم و در قرنطینه گذاشتیم و از سایر حیوانات جدا کردیم. از نماینده وزارت بهداشت کمک خواستیم که بگویند می توانند ناقل باشند( یا نه). قابل توجه این که تاکنون هیچ گزاری در جهان مبنی بر ابتلای سگ‌ها به کرونا منتشر نشده و همانطور که دامپزشکان تاکید می‌کنند، به نظر می‌رسد این حیوان به ویروز کرونا مبتلا نمی‌شود.

این که آقای تحصیلی و همکاران‌شان چطور سریعا تشخیص داده‌اند که 80 سگ سرفه می‌کنند و آنها را به قرنطینه برده‌اند، کار عجیب و مثبتی است به شرط این که قول بدهند بلایی بر سر این سگ‌های بی‌گناه نیاید. در آینده هم خوشحال می‌شویم خبر خوبی از این سگ‌ها بشنویم و ببینیم سرنوشت آنها چه خواهد شد و شهرداری چطور مراقب آنها خواهد بود.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
2
خب گربه ها هم بعضی مواقع در اثر مریضی سرفه می کنند اما سرفه کردن هشتاد سگ یک مقداری خیالبافی است اونها سگها را جمع کردند که بکشند یک بهانه هم جور کردند که سرفه می کنند در صورتی که تا الان هیچ شواهدی پیدا نشده که این بی گناهان کرونا داشته باشند کرونا فقط مال ما آدمهاست که داریم به هم می دهیم دست از سر آزار حیوانات بردارید
محمد
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
0
این ویروس سنگینه وبه کف کفش وکف پای حیوانات میچسبه وسگها به راحتی پس از سگ گردی اون رو به داخل خانه منتقل میکنندونتیجه انتشار ویروس .اما اطلاع رسانی درست انجام نمی شه.متاسفانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار