وزش باد شدید و کاهش دما در برخی مناطق کشور
کد خبر: ۱۷۳۰۹۱
تاریخ انتشار: 2020 March 07    -    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از امروز (۱۷ اسفندماه) گفت: این سامانه سبب وزش باد شدید موقتی، کاهش دما و بارش برف و باران در مناطقی از کشور خواهد شد.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از امروز (۱۷ اسفندماه) گفت: این سامانه سبب وزش باد شدید موقتی، کاهش دما و بارش برف و باران در مناطقی از کشور خواهد شد.

صادق ضیاییان اظهارکرد: امروز (۱۷ اسفندماه) با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور مناطقی از دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب غرب کشور بارش باران و وزش باد شدید موقتی، کاهش دما و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت همچنین در مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که این سامانه بارشی فردا (۱۸ اسفندماه) در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور فعال خواهد بود، تصریح کرد: از بعدازظهر با حرکت شرق سو و به شکل ضعیف‌تر در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال استان‌های فارس، کرمان، جنوب استان‌های اصفهان و یزد و ارتفاعات جنوب شرق کشور سبب بارش پراکنده می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی روز دوشنبه (۱۹ اسفندماه) در جنوب شرق کشور به‌ویژه در بخش‌های مرکزی و جنوبی استان کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان است و موجب رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط سبب وزش باد و خیزش گرد و خاک می‌شود.

ضیاییان با بیان این‌که در اواخر وقت روز دوشنبه این سامانه بارشی از جنوب شرق کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: طی امروز (۱۷ اسفندماه) در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در بعضی ساعات می‌تواند خیزش گرد و خاک در این مناطق را به دنبال داشته باشد.

به گفته ضیائیان از روز سه‌شنبه (۲۰ اسفندماه) تا اواخر هفته با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت نیمه غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ اسفندماه) نیمه ابری تا ابری در اواخر وقت کاهش ابر با حداقل دمای ۸ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۱۹ اسفندماه) نیز صاف همراه با مه صبحگاهی و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۵ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار