رام خدایی که هندوها به نام او مسلمانان را می‌کشند!
کد خبر: ۱۷۲۹۷۸
تعداد نظرات: ۲۷ نظر
تاریخ انتشار: 2020 March 07    -    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
افراطی‌های هندو که در خیابان‌های هند پرسه می‌زنند با این روش به خشونت علیه مسلمانان می‌پردازند و نام خدایشان رام را بر سر مسلمانان فریاد می‌زنند تا خشونت علیه مسلمانان هند را با این اسم توجیه کنند. اما الهه رام کیست؟ چرا نام او در پشت صحنه دین و سیاست هند قرار گرفته است؟!

رام خدایی که هندوها به خاطر او مسلمانان را می کشند!

رام خدایی که هندوها به خاطر او مسلمانان را می کشند!اختصاصی«تابناک با تو»؛  یک جوان مسلمان هندی به نام «تبرج انصاری» Tabrej Ansari در خیابان های ایالت جارکند هند راه می‌رفت، با کسی کاری نداشت و قصد نداشت به کسی آسیب برساند تا اینکه احساس کرد ضربه‌ای به بدنش خورده است، سپس صدایی در گوش او تکرار شد که شعار می داد: زنده باد خدا رام!

مهاجمان با خود تصوّر می‌کردند اگر جوان مسلمان از نخستین ضربه قانع نشود، پس از دهمین ضربه و شعارهای «زنده باد خدا رام» و با خونِ سرخِ آمیخته با اشک هایش که روی لبهای او جاری شده قانع خواهد شد.

افراطی‌های هندو که در خیابان‌های هند پرسه می‌زنند با این روش به خشونت علیه مسلمانان می‌پردازند و نام خدایشان «رام» را بر سر مسلمانان فریاد می‌زنند تا خشونت علیه مسلمانان هند را با این اسم توجیه کنند. اما رام خدای هندوها کیست؟ چرا نام او در پشت صحنه دین و سیاست هند راه یافته‌است؟!

ویران کردن مسجد جامع بابُری برای بزرگداشت «رام»


اسم «رام»، خدای هندوها در اواخر دهه هشتاد قرن گذشته با تشدید بحران زمین مسجد «بابُری» در شعارها و فریادهای سیاسی گنجانده شد، مسجد بابری منطقه‌ای از درگیری های مذهبی به حساب می‌آمد، که باعث ایجاد اختلافات و تفرقه بین مسلمانان و هندوها در هندوستان شده بود.

این مسجد در سال ۱۵۲۸ ساخته شده و در شهر آیودیا واقع است؛ هندوها ادعا می‌کنند این مسجد روی معبد رام ساخته شده است، بنابراین هندوها در آن زمان یک راهپیمایی خشن راه انداختند و نام خدایشان «رام» را شعار می‌دادند و بخش‌های بزرگی از مسجد را به رهبری «حزب هندو» ویران کردند.

رام خدایی که هندوها به نام او مسلمانان را می‌کشند!

این تخریب که در اواخر دهه هشتاد قرن گذشته اتفاق افتاد، راه‌حل بحران این زمین نبود، بلکه سرآغاز درگیری مداوم تا به امروز و همچنین آغازی برای برپایی شعار «زنده باد خدا رام» بر سر زبان افراط‌گرایان هندو در خیابان‌های هند شد که با آن امور معنوی مسلمانان را سرکوب کنند، همانطور که مسجد بابری را تخریب کردند.

این تظاهرات عصبانی که باعث ویرانی مسجد شد، پس از دادخواستی به دادگستری هندوستان رخ داد که براساس آن هندوها خواستار ورود به مسجد برای عبادت «رام» شده بودند، و در نهایت درخواست آنها توسط دادگاه رد شد و رئیس دادگاه در این باره اظهار نظر کرد: مایه تأسف است که مسجدی روی یک معبد هندو(!) ساخته شده است، اما این چیزی است که ٣٥٦ سال پیش اتفاق افتاده و خیلی دیر شده که از آن شکایت کنید. این بیانیه برای هندوهای افراطی کافی نبود، به همین دلیل قانون و قضا را زیر پا گذاشتند و با دست خودشان شروع به تخریب مسجد کردند.

این درگیری ادامه داشت و طومارهای مسلمانان و هندوها در قوه قضاییه هند انباشته شد و قضات را برآن داشت تا در سال ۲۰۱۰ به تقسیم زمین مورد مناقشه بین مسلمانان و هندوها بپردازند، این حکم مورد رضایت هیچ یک از طرفین قرار نگرفت، به طوری که این درگیری تاکنون ادامه دارد و خشونت هندوهای افراطی همچنان با فریاد زدن نام «رام» ادامه دارد.

رام خدایی که هندوها به نام او مسلمانان را می‌کشند!

جی شری رام (سلام و درود بر لرد رام) به عنوان شعار سیاسی در هند است

حزب «بهاراتيا جاناتا» نقش مهمی در گسترش اسم «رام» داشت، و آن را روی آگهی‌ها و شعارهای سیاسی فعالیتهای انتخاباتی خود نوشت تا آرای رأی‌دهندگان هندو را به خود جلب کند و در این امر نه تنها در گذشته موفق شد بلکه در انتخابات ۲۰۱۹ بر حزب سرکوب‌شده مسلمان پیروز شد. آنها از نام «رام» به عنوان یک نماد سیاسی برای بسیج هندوها استفاده کردند و با این کار امنیت و ثبات ۱۷۲ میلیون مسلمان ساکن هند را در معرض خطر قرار دادند.

«مودی» در مواجهه با جنایت «نگهبانان گاو» چشم هایش را بسته است!

شعار «زنده باد خدا رام» از مرزهای شهر ایودیا_محل مسجد مورد مناقشه_ فراتر رفته است و در سراسر هند توسط هندوهای افراطی منتشر شده و با تمسّک به آن، مسلمانان را در خیابان ها مورد هدف و تعدّی قرار می‌دهند. هندوهای افراطی خود را «محافظین گاوها» توصیف می‌کنند و از مسلمانانی که گاوها را ذبح می‌کنند و می‌خورند انتقام می‌گیرند، زیرا گاوها برای هندوها مقدس و مورد پرستش هستند.

خشونت هندوهای افراطی فقط در ترساندن و شکنجه مسلمانان محدود نمی‌شود بلکه «محافظین گاوها» چندی پیش نزدیک به چهل مسلمان را که اغلب از فروشندگان چارپایان و از طبقه کشاورزان بودند را در ۱۲ ایالت هند به قتل رساندند.

مصونیت این گروه‌های افراطی به دلیل این است که نخست وزیر هند خود را به «ندیدن» زده و چشم‌هایش را بسته است؛ چندی‌پیش «نارندا مودی» مسلمانان هند را «موریانه» توصیف کرد تا آنها را تحقیر کند و شأن و منزلت آنها حتی اگر تعدادشان زیاد باشد را کوچک بشمارد. اعضای حزب «بهاراتیا جاناتا» این حوادث علیه مسلمانان را «بی‌اهمیت» خواندند که ارزش پرداختن ندارد و از مطبوعات هند خواستند تا با سانسور خبر مسلمانان، وجهه‌ی هند را در جهان مخدوش نکنند.

رام خدایی که هندوها به خاطر او مسلمانان را می کشند!

عکس‌هایی از فیلم شکنجه تبرج، جوان مسلمان هندی توسط هندوهای افراطی

اما این سانسور با فیلمهای اخیر شکنجه جوانان مسلمان توسط «نگهبانان گاو»، تناقض دارد و نشان می‌دهد دولت مودی در مواجهه با تهاجمات هندوهای افراطی به مسلمانان هیچ اقدامی انجام نمی دهد؛ فقط تعداد کمی از «نگهبانان گاو» پیگیری قانونی می‌شوند و بقیه آنها با ادعای «نبود ادلّه‌ی کافی» از دادگاه‌های هند مثل بی‌گناه‌هان خارج می‌شوند.

همسر «تبرج انصاری» می‌گوید: پلیس باید به جای بازداشت کردن همسرم، او را به بیمارستان منتقل می‌کرد و نباید او را با زخم های عمیق در بدنش در زندان رها می‌کرد.

پلیس در دفاع و توجیه اقدامش گفت گروهی از روستائیان، جوان مسلمان را به دلیل دزدیدن موتورسیکلت به دفتر پلیس آورده‌اند و آثار ضرب و جرح روی تن او بود و تقصیری متوجه پلیس در این باره وجود ندارد.

بعد از اینکه تبرج‌انصاری بی‌گناه شناخته شد، همسرش، علیه مأموران پلیس شکایت کرد، زیرا پلیس هند به جای اینکه تبرج را به بیمارستان منتقل کند و جان او را نجات دهد او را در زندان حبس کرد و به مدت چهار روز او را نگه داشت و سرانجام تبرج بر اثر جراحات وارده و عزت خدشه دار شده از دنیا رفت.

تبرج تنها مسلمان نیست که به دست «نگهبانان گاو» یا هندوهای تندرو مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته است. اسد الدین الوویسی، عضو پارلمان  هند اظهار داشت که این یک حادثه معمولی نیست، بلکه الگویی است که تندروهای هندو نسبت به مسلمانان پیش گرفته اند.

در ابتدای سال ۲۰۱۸، کلیپ مشابه منتشر شد که یک مسلمان میانسال راجستانی توسط یک نوجوان هندو سیلی زده می‌شود، نوجوان بیش از ۲۵ سیلی در مقابل لنزهای دوربین به صورت مرد مسلمان زد، این فیلم سه دقیقه‌ای در رسانه‌های اجتماعی به دست همان نوجوان مهاجم که از شکنجه دادن یک مسلمان به خود می بالید  منتشر شد، او در فیلم درباره سیلی زدن «محمدسالم» مسلمان ۵۰ ساله لاف می‌زد، او از مرد میانسال مسلمان می خواست که شعار دهد: «زنده باد خدا رام». اما مرد در پاسخ می گفت: «الله سبحانه و تعالی».

در اواسط سال ۲۰۱۷، حادثه دیگری رخ داد، و گروهی از «نگهبانان گاو» به تاجر لبنیات، «پهلوخان» حمله کردند و وی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. او در شرایط بحرانی به بیمارستان منتقل شد و به دلیل جراحات وارده سه روز بعد درگذشت. توجیه مردان مهاجم دفاع از «رام و هندوئیسم» بود. هندوها پهلوخان را به قاچاق گاوها که خلاف قوانین هند است متهم کردند. پس از آزادی مهاجمان، اتهام را به سوی مرحوم پهلوخان مسلمان و فرزندانش نشانه رفتند، البته پس از چندی بی‌گناهی پهلوخان آشکار شد، اما هنوز هم این اتهام علیه فرزندانش باقی مانده است.

لطفاً مسلمانان را به نام من نکشید!

در زبان سانسکریت اگر دوست نزدیک خود را می بینید، و قصد دارید به گرمی از او استقبال کنید، باید بگویید: رام! رام!

رام یا راما همان گونه که بعضی می‌گویند نمادی از خرد، کار خوب و بسیاری از فضایل مطلوب در انسان است و این خدایی است که در دین هندو به عنوان شفیع بزرگ برای مردگان هندو شناخته می‌شود که با مهربانی از مردگان هندو استقبال می‌کند. 

رام خدایی که هندوها به خاطر او مسلمانان را می کشند!

«خواهش می کنم مسلمانان را به نام من نکشید!»؛ جمله‌ای است که توسط کاریکاتوریست ساتیش آشاریا در یک اثر هنری با انتقاد از خشونت و قتل هایی کشیده شده که علیه مسلمانان در هند به نام رام انجام می‌شود؛ در کاریکاتور گروهی از «نگهبانان گاو» به یک مرد مسلمان حمله کرده و با خشونت از او می‌خواهند شعار «زنده باد رام» را سر دهد، در حالی که  رام در گوشه‌ای گریان نشسته و از هندوها می‌خواهد تا به نام او مسلمانان را نکشند، این کاریکاتور برای بیان تناقض میان آموزه های مرتبط با رام در آیین هندو و خشونت و ویرانی هندوهای افراطی رسم شده‌است.

رام خدای هندوها یکی از محبوب ترین خدایان هند به حساب می‌آید؛ رام قهرمان یکی از مهمترین حماسه‌های هند، رامایانا است که در ایودیا اتفاق می‌افتد، یعنی همان جایی که اکنون زمین مورد بحث است. رام در این حماسه پس از رقابت شدید با مردان قدرتمند، قلب شاهزاده‌خانم «سیتا» را به دست می‌آورد و با او ازدواج می‌کند، اما ازدواج وی با شاهزاده خانم مورد پسند نامادری اش نبود و در نهایت باعث تبعید رام به منطقه دورافتاده و ترسناک می‌شود و ... اتفاقات مختلفی برای رام رخ می دهد.

برخی صاحب‌نظران بر این باورند آنچه امروز هندوهای افراطی انجام می‌دهند هیچ شباهتی به صفات رام در حماسه رامایانا ندارد و دقیقا اقداماتی متناقض با صفات رام، که یکی از مهمترین آن «مدارا» بوده می‌باشد. 

به تازگی...

سفر رئیس‌جمهور آمریکا، به هند، آتش زیر خاکستر اختلافات مذهبی در هند را دوباره شعله‌ور کرد. در پی یورش خشونت‌بار هندوهای متعصب به مسلمانان معترض که به سفر رئیس‌جمهور آمریکا و تصویب قانون شهروندیِ تبعیض‌آمیز اعتراض داشتند، تعداد زیادی کشته و زخمی شده‌اند. این هندوها متعصب که به «هندوتوا» مشهوراند و به نوعی حمایت ضمنی دولت را برای خود حس می‌کنند، هرچه خواستند در حدود چند روز بر سر مسلمانان آوردند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
93
31
پس ربطی به عقاید نداره- اونا به مسلمانانی معترضند که اقلیت هستند ولی عوض همه مردم هند به مهمان هندی ها که ترامپ بوده اهانت کردند- انگار که الان رییس جمهور سوریه بیاد اینجا- مسیحیان ایران گوجه وتخم مرغ به سرش بزنند و بگن همه مردم ایران این کار رو کردند
پاسخ ها
هدایت
| |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
هرچه در نیا اتفاق می افته به نفع امپریالیسم آمریکا تفسیر می کنن. امان از غرب زدگی و مخ های زنگ زده
ناشناس
| |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
دولت هند شاید حق داشته باشه این مسلمانان معترضی که اقدامات خلاف قانون کنند مجازات کنه. ولی مردم عادی هندو حق ندارند به این جرم هر چه مسلمان در هند هست رو مورد آزار قرار بدهند.
با دفاع از امپریالیسم چی میرسه به امثال تو!
ناشناس
| |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
تو حالت خوبه؟!!
reza
| |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
کسی که ایدئولوژی سالمی نداره مثل شما فکر میکنه و جان مسلمانان و عقائد سالم آنها هیچ اهمیتی نداره. شما هر چیزی رو در کفه ترازو میسنجید؟
سعيد
| |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
يا واقعا خوابي يا خودتو به خواب زدي. زمان مسجد بابري هم ترامپ مگه بود؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
8
94
جه تلخ است که آموزه های همه ادیان دستاویز اهدافی برعکس آورنده ادیان میشود
پاسخ ها
reza
| |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
دین هندو جرو ادیان الهی نیست برادر
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
31
59
آدم حالش بهم میخوره از این همه جهالت

لعنت خداوند بر صهیونیسم جهانی

اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
9
57
توحش به اوج خودش رسیده کی می گفت هند 72 ملت هستند و باهم به خوبی زندگی می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
1
21
یاد بخشی از فیلم میلیونر زاغه نشین افتادم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
2
10
10:14 خودت فهمیدی چی گفتی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
14
16
مسلم جماعت مثل اینکه در هیچ گوشه و کناری از جهان از آزار واذین مردم در امان نیستند . خب بابا مگه تقصیر خودش بوده که مثلا مسلمان شده و اصلا مگه خود خواسته به دنیا اومده .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
یعنی همه مسلمان به دنیا میان و هیچ اختیاری از خودشون از در رابطه با دین ندارن و مجبورن مسلمان باشن .تا اونجایی که میدونم این کاملا مخالف اموزه دین اسلام است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
8
9
اکه میخواهی خوانده شوی مختصر بنویس فکر میکنی همه بیکارند
ناشناس
|
France
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
9
62
كار هندو ها خيلي بد اما چرا در برابر ظلم چيني ها به مسلمان هاي ايغور هيچ وقت ايران واكنش نشان نميده ؟ !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
ازشون داعشی آدمخوار بیرون اومده آخه...مسلمانان ایغور رو عربستانیهای داعش پرور، خیلی تحویل گرفتند .
همچنین طالبان رو که از عربستان خیلی حمایت میشدند.
یک وهابی-عربستانی خرپول، توی تلویزیون افغانستان، یک چک سفید امضا داد به یکی از دانشگاهیان کابل از طرف خودش، که چنان داعشستانی بسازه بیا و ببین!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
9
25
همه این اتفاقات از بدبختی و از بی تفاوتی کشور های مسلمان به وجود می آد. اگر ما از همون روزی که تو میانمار مسلمونا رو می کشتند با تحریم صادرات نفت و اقدامات تلافی جویانه عرصه رو بر اونها تنگ می کردیم حالا اینجوری نمی شد. باید صادرات نفت به هند و واردات اجناس هندی رو متوقف می کردیم و در صورت لروم هم تحرکاتی بر علیه هندو های پراکنده در سراسر جهان تا بفهمن دست درازی به مسلمونا تاوان داره
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
فکر کردی اگر این کار رو کنیم هند ورشکست میشه؟! هند یکی از شرکای یزرگ تجاری با آمریکا و اروپاست. بنظرت به ایران نیازی داره؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
2
13
رام یه افسانه است. سرگذشت رام هم فیلم هندی شده یه پسر فقیر عاشق یه دختر پادشاه میشه و بعد اختلافات طبقاتی پیش میاد و جوان دلباخته اخراج میشه وکنج عزلت اختیار میکنه و میشه خدا و همراه با گاو مورد پرستش قرار میگیره . تو قرن ۲۱ واقعا جای تاسف داره.
امیرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
1
16
ترسم از آن روز که بانک برآید کای بی خبران راه نه آنست نه این
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
2
21
جهل جهله؛ اسلام و مسیحیت و هندو و بودایی و ... نمی شناسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
14
11
کسی که فریاد مردمانی را بشنود که مسلمانان را به دادخواهی فرامی خواند، اما پاسخی ندهد مسلمان نیست، مسلمان نیست.
پاسخ ها
ali
| |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
پاشو برو پاسخ بده! اینقده ادعای مسلمونی داری
ناشناس
| |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
حتما پاسخ خواهیم داد ولو به شما علی!!!!!!حیف ازنام مولا که بر شما گذاشتند.
احمد
| |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
خوشبختانه یا بدبختانه فعلا کشور درگیر کرونا است و باید تن بان خودمان را سفت بگیریم!!!؟؟؟؟ سوریه وعراق و فلسطین و میا نمار و یمن و افغانستان و هند و پاکستان ولبنان و لیبی و ....... خسته شدم!! پییییییییشششششکککککشششش
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
1
بسم الله الرحمن الرحیم
لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار