روش‌های تمیز کردن مبلمان چرمی
کد خبر: ۱۷۲۶۶۲
تاریخ انتشار: 2020 March 03    -    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
اگرچه چرم جنسی بادوام دارد، اما نباید از آسیب پذیری آن در برابر برخی از مواد شوینده غافل ماند. به منظور تمیز کردن مبل‌های چرمی باید از یک پاک کننده معمولی و در عین حال مؤثر استفاده کنید یا از یک پاک کننده مخصوص لوازم چرمی که توسط سازنده مبل پیشنهاد شده، استفاده نمایید.

روش‌های تمیز کردن مبلمان چرمیبه گزارش «تابناک با تو»؛ اگرچه چرم جنسی بادوام دارد، اما نباید از آسیب پذیری آن در برابر برخی از مواد شوینده غافل ماند. به منظور تمیز کردن مبل‌های چرمی باید از یک پاک کننده معمولی و در عین حال مؤثر استفاده کنید یا از یک پاک کننده مخصوص لوازم چرمی که توسط سازنده مبل پیشنهاد شده، استفاده نمایید.

روش‌های تمیز کردن مبلمان چرمی

مبل‌های چرمی زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل شما اضافه می‌کنند. نگهداری و تمیز کردن از این مبل‌های مجلل یک کار دشوار است، زیرا تنها با یک پارچه مرطوب نمی‌توانید آن‌ها پاک کنید.

علاوه بر این، پاک کننده‌های خشن به راحتی می‌توانند مبل گران قیمت تان را خراب کنند. حتی از پاک کننده‌های بر پایه سفید کننده و آمونیاک نیز باید اجتناب شود. اگرچه چرم جنسی بادوام دارد، اما نباید از آسیب پذیری آن در برابر برخی از مواد شوینده غافل ماند.

به منظور تمیز کردن مبل‌های چرمی باید از یک پاک کننده معمولی و در عین حال مؤثر استفاده کنید یا از یک پاک کننده مخصوص لوازم چرمی که توسط سازنده مبل پیشنهاد شده، استفاده نمایید. عموما تمیز کردن مبلمان چرمی هر سه ماه یا حداقل دو بار در سال توصیه می‌شود.

چگونه یک مبل چرمی را تمیز کنیم

۱. مبل چرمی را با یک فرچه نرم تمیز جاروبرقی کنید. اطمینان حاصل نمایید که این گرد و غبار را از همه شکاف‌ها و قسمت‌های فرو رفته پاک می‌کنید. در غیر این صورت، مبل‌ها را با محلول تمیز کننده مخصوص شان می‌توانید تمیز نمایید.

ذرات گرد و غبار ساینده هستند. از این رو، آن‌ها هنگام ادغام با رطوبت می‌توانند به چرم آسیب رسانند.

۲. با مخلوط کردن مقدار مساوی از آب و سرکه سفید، یک محلول پاک کننده ایجاد کنید. از طرف دیگر می‌توانید چند قطره پاک کننده تجاری چرم را نیز به آن اضافه کنید.

۳. یک پارچه نرم (ترجیحاً یک پارچه میکرو فیبر) را در این محلول فرو کنید و آنرا بچلانید تا پارچه مرطوب باشدمه کاملا خیس.

۴. در صورت لزوم، کل مبل را با این پارچه تمیز کنید در حالی که پارچه را در محلول تمیز کننده شستشو می‌دهید. بهتر است تمیز کردن را از بالای مبل‌ها شروع کرده و به سمت پایین بکشید.

۵. مبل را با یک حوله تمیز خشک کنید. برای این منظور از سشوار استفاده نکنید، زیرا باعث کاهش چربی چرم می‌شود.

۶. برای تهویه، مقداری از سرکه سفید و روغن کتان را با هم مخلوط کنید. با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز، و حرکت آن به صورت دایره‌ای و گسترده روی ممبل بکشید، به اندازه یک شب ازان استفاده نکنید.

۷. روز بعد مبل را با یک پارچه تمیز کنید تا درخشش آن بازگردد.

جدا از محلول سرکه، می‌توانید مبل چرمی خود را با یک صابون (مانند Dove) و آب تمیز کنید. قبل از استفاده از آن روی کل مبل، محلول تمیز کننده را روی یک نقطه دور از دید آزمایش کنید.

برخی حتی پیشنهاد می‌کنند مبلمان چرمی را با صابون Saddle soap تمیز کنید. در واقع خیلی‌ها باور دارند که استفاده مکرر از صابون Saddle می‌تواند به دوام چرم طبیعی بیفزاید.

روش‌های تمیز کردن مبلمان چرمی

چگونه لکه‌های روی مبل چرمی را تمیز کنیم؟

* برای از بین بردن آلودگی‌ها و کپک، ناحیه آسیب دیده را با ترکیبی از مقدار برابر آب و الکل تمیز کنید.
* لکه‌های مارکر دائمی را می‌توان با اسپری موی آیروزول (aerosol hairspray)، لکه‌ها را از بین برد. اگر کودک شما با قلم یا خودکار خطی روی مبل کشیده است، سعی کنید آن را با روغن اوکالیپتوس پاک کنید.
* الکل می‌تواند برای تمیز کردن لکه‌های جوهر نیز مفید باشد. در نتیجه باید با آغشته کردن تکه‌ای پنبه در الکل، آن را روی لکه مالش دهید.
* پاک کننده‌های ناخن بدون استون، دستمال مرطوب بچه‌ها و حتی خمیر دندان (خمیردندان سفید، نه ژل) نیز می‌توانند در خلاص شدن از شر لکه‌های مبل چرمی به شما کمک کنند. در ابتدا گزینه‌ای را که انتخاب کرده اید، روی یک ناحیه پنهان تست کنید تا مطمئن شوید رنگ آن از بین نمی‌رود. اگر گزینه مطمئن تری وجود دارد، از دستمال مرطوب یا پاک کننده‌های چرمی فومی استفاده کنید.
* برای لکه‌های تیره رنگ روی یک بخش از مبل چرمی رنگ روشن، لکه‌ها را با خمیر بدست آمده از ترکیب آب لیمو و کرم تارتار مالش دهید. بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بماند. دوباره مقدار کمی از این خمیر را برداشته و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. در آخر آن را با یک اسفنج مرطوب پاک کنید.
* برای خلاص شدن از شر لکه‌های روغنی، مقداری جوش شیرین را روی منطقه آسیب دیده بپاشید و بعد از چند ساعت آن را با آب پاک کنید. جوش شیرین باعث جذب روغن می‌شود و مبل را نیز تمیز می‌کند.

روش‌های تمیز کردن مبلمان چرمی

نکات تکمیلی در خصوص تمیز کردن مبل چرمی

* برای تمیز کردن منظم هفتگی، می‌توانید مبل را با یک پارچه خشک پاک کنید. در صورت استفاده زیاد از آن، ممکن است تمیز کردن مبل را با جاروبرقی در نظر بگیرید. به علاوه، کوسن‌ها را مرتباً چرخانده و شستشو دهید.
* مبل چرمی خود را در معرض نور آفتاب قرار ندهید، زیرا می‌تواند چرم را کهنه و خشک کند و در نتیجه باعث تغییر رنگ و ترک خوردگی شود. حداقل دو فوت آن را از منبع گرما، از جمله منابع تهویه هوا و دریچه‌های گرمایش دور نگه دارید.
* بلافاصله در صورت ریختن آب روی مبل آن را پاک کنید، در غیر این صورت مایع به رنگ نفوذ کرده و لکه‌ها را در روی مبل ایجاد می‌کند. هر چند بهتر است آن را با پارچه پاک نکنید، زیرا می‌تواند مایع را پخش کند و اطراف آن نیز لکه دار شود.

روش‌های تمیز کردن مبلمان چرمی

منبع: فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار