دردسرهای تاج ملکه الیزابت دوم
کد خبر: ۱۷۲۵۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2020 March 02    -    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
الیزابت دوم فقط یک بار تاج طلایی سنت‌ادواردز را روی سر گذاشت و در زمان افتتاح جلسات پارلمان از تاج امپراتوری استفاده می‌کند. اگرچه ملکه در حال حاضر فقط تاج امپراتوری را روی سر می‌گذارد اما در زمان تاجگذاری به عنوان ملکه در سال ۱۹۵۳ تاج سنت‌ادواردز را انتخاب کرد. این تاج از قرن سیزدهم در تاجگذاری پادشاهان و ملکه ها استفاده شده است و در طول جنگ داخلی انگلیس در سال ۱۶۴۹ بازسازی و ترمیم شد.

دردسرهای تاج ملکه الیزابت

دردسرهای تاج ملکه الیزابتاختصاصی«تابناک با تو»؛ بعضی از افراد فکر می‌کنند یکی از بزرگ‌ترین امتیازات عضو شدن در خانواده سلطنتی انگلستان دست‌‌پیدا کردن به جواهرات گرانقیمت و گذاشتن تاج‌‌های الماس نشان و سنگ‌های قیمتی است، اما شرایط برای ملکه انگلستان الیزابت دوم کمی متفاوت است.

روزنامه سان انگلستان، افشا کرد گذاشتن تاج پادشاهی انگلستان توسط الیزابت، مأموریّت مهم و در عین حال سختی برای او به شمار می‌رود و ملکه الیزابت نمی‌تواند این تاج چند کیلو گرمی را که با سنگ‌های قیمتی سنگین ساخته شده‌است برای مدت زمان طولانی روی سرش تحمّل کند.

دردسرهای تاج ملکه الیزابت

ملکه در یک مستند بی‌بی‌سی به مناسبت بزرگداشت ۶۵ سالگی تاجگذاری‌اش نشان داد که این مشکل در مراسم‌های رسمی بیشتر می‌شود و او به دلیل گذاشتن تاج‌های سنگین تعادل خود را از دست می‌دهد.

الیزابت دوم فقط یک بار تاج طلایی سنت‌ادوارد را روی سر گذاشت و در زمان افتتاح جلسات پارلمان از تاج امپراتوری استفاده می‌کند.

دردسرهای تاج ملکه الیزابت

اگرچه ملکه در حال حاضر فقط تاج امپراتوری را روی سر می‌گذارد اما در زمان تاجگذاری به عنوان ملکه در سال ۱۹۵۳ تاج سنت‌ادوارد را انتخاب کرد. این تاج از قرن سیزدهم در تاجگذاری پادشاهان و ملکه ها استفاده شده است و در طول جنگ داخلی انگلیس در سال ۱۶۴۹ بازسازی و ترمیم شد.

دردسرهای تاج ملکه الیزابت

تاج بزرگ ملکه الیزابت دوم جز جدایی ناپذیر آداب و سنن سلطنتی است که با ماشین خاصی به پارلمان واقع در برج لندن منتقل می‌شود و به عنوان جزئی از مجموعه Crown Jewels نگهداری می‌شود.

برای دومین‌بار ملکه الیزابت دوم در ماه‌اکتبر ۲۰۱۹ یکی از مهمترین سنت‌های اصلی از زمان تصاحب تاج و تخت را شکست؛ او در هنگام سخنرانی سالانه خود در پارلمان تاج امپراتوری را روی سر نگذاشت و آن را روی میز در کنار خود گذاشت. ملکه الیزابت دوم سخنرانی معروف خود را در دوشنبه ۱۴ اکتبر ۲۰۱۹ در افتتاح رسمی پارلمان در یک جشن بزرگ و پر از سنن و زیاده روی‌های سلطنتی ارائه داد، اما او تصمیم گرفت یکی از اصلی‌ترین سنت‌ها از زمان برعهده گرفتن تاج و تخت در سال ۱۹۵۳ را بشکند و تاج سنگین و گرانقیمتش را روی سر نگذارد.

این دومین بار در دوران سلطنت ملکه بود که تصمیم گرفت تاج امپراتوری را در یک جشن رسمی نپوشد، او اولین بار در سال ۲۰۱۷ بود به دلیل انتخابات غافلگیرانه که توسط ترزا می برگزار شد، تاج امپراتوری را نگذاشت، البته او به جای تاج امپراتوری تاج جرج چهارم که کوچک‌تر و سبک‌تر بود را بر سر گذاشت. 

دردسرهای تاج ملکه الیزابت

ملکه با تاج سبک‌تر و کوچک‌تر،...تاج سنگین و گرانقیمت تعادل او را به هم می‌زند

دردسرهای تاج ملکه الیزابت

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
3
17
همه مشکلات ما حل شده فقط موندیم داستان تاج ملکه انگلیس چیه
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
8
14
مفت خوریه این
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
کی میمیره ؟
65 ساله از تاج گذاریش میگذره!
حالا اگر ایرانی بود میلیون ها جک براش می ساختیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
3
10
جالبه این همه مشکل درکل جهان برای بشریت وجود داره واونوقت اینها اینقدر بی مشکلن که سنگینی وزن تاج ملکه شون میشه خبر رسانه ها...یکی رامیدهی صدگنج برگنج. یکی را میدهی نانی به صدرنج.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار