کاهش ۷ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق
کد خبر: ۱۷۲۴۵۸
تاریخ انتشار: 2020 March 01    -    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که آلودگی هوا در شهر‌های تهران و کرج تا امشب (۱۱ اسفندماه) ادامه دارد، گفت: طی روز‌های آینده دمای هوا در برخی مناطق بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که آلودگی هوا در شهرهای تهران و کرج تا امشب (۱۱ اسفندماه) ادامه دارد، گفت: طی روزهای آینده دمای هوا در برخی مناطق بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

صادق ضیائیان، با بیان این‌که امروز (۱۱ اسفندماه) سامانه بارشی در شمال غرب فعال است، اظهارکرد: به تدریج گستره این سامانه، غرب، جنوب غرب و سپس دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان را در بر می‌گیرد و در مناطقی از مرکز و شرق کشور نیز بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که تا اوائل امشب پایداری هوا و تجمع ذرات آلاینده‌ جوی در شهرهای تهران و کرج ادامه دارد، تصریح کرد: طی بعدازظهر امروز بارش برف در غرب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، شمال زنجان، کردستان و غرب کرمانشاه شدت دارد و طی اوایل شب با شمالی شدن جریان‌ها در غرب دریای خزر در استان‌های گیلان و غرب مازندران نیز بارش باران، کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف آغاز می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در شمال خوزستان رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در جنوب خوزستان وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان، فردا (۱۲ اسفندماه) با ادامه فعالیت این سامانه در مناطق مذکور، گستره آن به شمال شرق کشور می‌رسد و کاهش دمای پنج تا هفت درجه‌ای را در نیمه شمالی کشور به دنبال دارد. همچنین از بعدازظهر فردا از فعالیت این سامانه بارشی در نیمه غربی کاسته می‌شود و شدت بارش در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به این‌که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۳ و ۱۴ اسفندماه) در شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت، اظهار کرد: در شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش پراکنده و وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و در نیمه غربی جوی پایدار، همراه با روند افزایش نسبی دما دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: دریای خزر از اوایل امشب تا روز دوشنبه و خلیج فارس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و تنگه هرمز طی روز سه‌شنبه مواج است.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ اسفندماه) ابری، همراه با بارش باران و مه رقیق، گاهی رعد و برق و در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای چهار درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۱۳ اسفندماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای دو و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار