آزمایش یک واکسن دیگر برای کرونا
کد خبر: ۱۷۲۳۴۴
تاریخ انتشار: 2020 February 29    -    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
یک شرکت آمریکایی اعلام کرده مشغول آزمایش چند کاندیدای واکسن ویروس کرونا روی حیوانات است تا بهترین گزینه را برای آزمایش انسانی انتخاب کند. آزمایش واکسن این شرکت از اواخر بهار آغاز می شود.

تلاش برای ساخت واکسن ویروس کرونا بیشتر شده است. این درحالی است که یک شرکت فناوری کوچک به نام Novavax اعلام کرده به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه توسعه واکسن برای ویروس کرونا دست یافته است.

این شرکت اعلام کرده هم اکنون مشغول بررسی چند واکسن کاندید جدید برای آزمایش روی حیوانات است و امیدوار است تا بتواند بهترین گزینه برای آزمایش روی انسان را انتخاب کند. آزمایش واکسن این شرکت روی انسان از اواخر بهار ۲۰۲۰ میلادی آغاز می شود.

آزمایش یک واکسن دیگر برای کرونا

در پی انتشار این خبر سهام شرکت Novavax در بورس آمریکا حدود ۲۰ درصد رشد کرد. «استنلی اک» مدیر ارشد اجرایی این شرکت می گوید: تجربیات پیشین ما از تحقیق روی کرونا ویروس های دیگر از جمله MERSو سارس به ما کمک کرد تا سریع تر پیشرفت کنیم. Novavax امیدوار است تا فاز یک آزمایش بالینی را در ماه می یا ژوئن آغاز کند.

این درحالی است که چند روز قبل شرکت کوچک دیگر به نام Moderna اعلام کرد واکسنی را برای آزمایش به انستیتو ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا ارائه کرده است. سهام شرکت Modernaنیز پس از اعلام این خبر ۲۰ درصد رشد کرد.

با این وجود بیشترین امید برای درمان ویروس کرونای جدید به شرکت گیلید ساینس است.

مقامات سازمان جهانی بهداشت نیز به پتانسیل داروی تولیدی این شرکت به نام Remdesivir اشاره کرده اند. این شرکت قبلا اعلام کرده بودRemdesivir در درمان MERS و سارس موفق بوده است.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار