خبر خوب هواشناسی برای کرونازدگان؛ بتاب آسمان
کد خبر: ۱۷۲۲۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 28    -    ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
دکتر ناصر کرمی؛ اقلیم‌شناس و استاد دانشگاه در کانال تلگرامی خود نوشت: گفته شده ویروس کرونا سرما و رطوبت را ترجیح می‌دهد و در حالی که در دمای عادی تا یک هفته در هوای آزاد زنده می‌ماند در هوای گرم و زیر آفتاب ممکن است بیشتر از پنج دقیقه دوام نیاورد.

دکتر ناصر کرمی؛ اقلیم‌شناس و استاد دانشگاه در کانال تلگرامی خود نوشت: گفته شده ویروس کرونا سرما و رطوبت را ترجیح می‌دهد و در حالی که در دمای عادی تا یک هفته در هوای آزاد زنده می‌ماند در هوای گرم و زیر آفتاب ممکن است بیشتر از پنج دقیقه دوام نیاورد.

خبر خوب هواشناسی برای کرونازدگان؟!

اگر واقعا اینگونه باشد باید امیدوار باشیم؛ چون هوا در هفته آینده گرم‌تر می‌شود و خبر چندانی هم از برف و باران نخواهد بود. نقشه سمت چپ وضعیت دمای امروز پنجشنبه و نقشه سمت راست پیش بینی دمای پنجشنبه هفته بعد را نشان می‌دهد. می‌بینیم که تقریبا در سراسر ایران در طول هفته آینده هوا گرم‌تر خواهد شد. مردم چندان امیدوار به اقدام موثر مسئولان برای کنترل کرونا نیستند. امیدواریم لااقل گرم‌شدن تدریجی هوا بتواند در این باره به مردم کمک کند.

خلاصه اینکه در این هفته می‌شود امیدوار بود چندان خبری از برف و باران و سیل و رانش زمین و بهمن و دیگر بلایای جوی در کار نباشد. مردم فرصت دارند فقط با کرونا بجنگند. گرم‌ترشدن هوا هم البته جبهه مردم را علیه کرونا تقویت خواهد کرد».

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
2
0
تا حالا اصلا به مغز کوچک با امکانات مدیریتی ضعیفتون خطور کرده که این ویروس منحوس جدید اگر اخلاق دو برادرش آنفلوآنزا و سارس رو داره چه دلیلی داره که اخلاق برادر سوم یعنی مرس رو هم نداشته باشه که خاص مناطق گرمسیره؟به نظر من بیخود به گرم شدن هوا دل بستید.محاکمه صحرایی مدیر عامل ماهان و مسئولین بی مسئولیتی که هیچ شهری رو قرنطینه نکردن واجبه.بخصوص یه بابایی که میگفت هواییا یو!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
1
0
یعنی فقط هر کی بیشتر احساس فضل می کنه بیشتر به سرمایه اجتماعی جامعه تر می زنه
استاد فاضل به کوری چشمت مردم غر می زنن ولی به توصیه های مسوولین هم عمل می کنن
از حق نباید گذشت در این چهل سال خیلی مشکل سلامتی نداشتیم.
ابولا سارس مرس اچ یک ان یک خیلی مشکل ساز نشد
انشالله دست تو دست هم این رو هم رد می شیم
فعلا که تمام پیش بینی های اساتید هواشناسی کشور همیشه غلط بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
0
آقای دکترخبرخوشی دادنداماکاش باجملات بهتری انصاف رارعایت می کردند!واقعامسئولان بی کاروبی توجه به موضوع بوده اندوهیچ اقدامی نکردند؟!آتش بی اعتمادی مردم به مسئولان راچه کسانی دامن می زنندوازآن نفع می برند؟!اگرمسئولان تصمیمی به خاطررعایت بعضی مسائل وبرخلاف نظر بعضیها گرفتندوباروشی غیرازنظرآنها برای مقابله بااین ویروس دست بکارشدند،دلیل نمی شودکه زحماتشان(ازمسئولین بالادستی تاوزیروکارکنان وپزشکان وپرستاران و...)درنظرگرفته نشود!..باویروسی طرف هستیم که هرجایی میتواندسرک بکشدومهمترین عامل کاهش اثرآن پیشگیری شخصی وفردی هست!اعلام شده که کل مراسمات ومسابقات و.... که محل تجمع می شودتعطیل است..مدارس ودانشگاههاو..تعطیل شده..به همه توصیه اکیدشده جزبرای کارضروری ازمنزل خارج نشده ودراجتماعات حضورپیدانکنن...مسافرت نروند و....!!!دیگه قراربودچکارکنندکه نکردند؟!!موضوعیست که فقط باهمکاری ورعایت نکات لازم توسط همه مردم حل می شود...همه چیزوبه گردن مسئولین نندازیم..اینقدربین مسئولین ومردم خط نکشیم!خیلی ازمسئولین گمنام هستندکه مثل مردم عادی هستندودارن زندگی می کنن...یکم هم توجه داشته باشیدکه محدودیتهای شدید منابع مالی و... هم داشتیم وداریم..وهمیشه درحال مدیریت بحران بخاطرتحریمهاوحوادث طبیعی مختلف هستیم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار