ترخیص یک بیمار قطعی کرونا در گلستان
کد خبر: ۱۷۲۰۱۳
تاریخ انتشار: 2020 February 26    -    ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: یک مورد بیمار قطعی کرونا که آزمایش آن مثبت شده بود پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

عبدالرضا فاضل در گفت‌وگویی در گرگان اظهار کرد: از ابتدای آغاز موج ابتلا به ویرس کرونا در استان گلستان تا امروز 30 مورد مشکوک نمونه‌برداری و برای آزمایش ارسال شد.

وی ادامه داد: از این 30 مورد پاسخ آزمایش سه مورد آن اعلام شد که از این سه مورد یک مورد آن مثبت بوده و دو مورد آن منفی گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: این یک مورد مثبت هم که مرد 45 ساله بوده روز گذشته پس از درمان بهبود یافته و مرخص شده است.

فاضل بیان کرد: در مجموع 167 مورد بیماری‌های حاد تنفسی با علائم مشکوک به کرونا در استان بستری است که بیشتر آن در بیمارستان‌های پنجم آذر و صیاد شیرازی گرگان است و باقی به تعداد انگشتان دست در سایر بیمارستان‌های استان است.

وی اضافه کرد: در مجموع در استان گلستان از ششم اسفندماه تاکنون روزانه 40 تا 45 بیمار با این موضوع بستری می‌‌شد اما امروز بسیار کمتر بستری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان علل اصلی کاهش موج بستری و مراجعه به بیمارستان‌ها را آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق رسانه‌ها دانست و گفت: این اقدام آنقدر وسیع و موثر بوده که مردم کاملا با مجموعه بهداشتی و درمانی استان همراه هستند.

فاضل در پاسخ به اینکه آیا با این شرایط هفته آینده نیز نیاز به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در استان وجود دارد یا خیر گفت: بستگی به شرایط دارد و باید ببینیم در پایان هفته با دریافت پاسخ آزمایش نمونه‌های ارسال شده و بستری‌های استان چه شرایطی داریم و با تشکیل جلسه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی در پایان بیان کرد: امیدوارم مردم با رعایت نکات بهداشتی و مباحث پیشگیرانه‌ای که از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام می‌شود مبارزه خوبی را برای از بین بردن زنجیره انتقال این بیماری شاهد باشیم.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار