نشنال اینترست از «رهبر دوم» کره شمالی پرده برداشت +عکس
کد خبر: ۱۷۱۹۷۹
تاریخ انتشار: 2020 February 26    -    ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
مجله "نشنال اینترست" آمریکا نوشت کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی ممکن است "رهبر دوم" کره شمالی شود.

مجله آمریکایی "نشنال اینترست" اشاره کرده است، کیم یو جونگ، خواهر کوچک‌تر کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی از دوران جوانی به طور تدریجی مناصب رهبری را طی کرده و اکنون به یکی از مهمترین شخصیت‌های رهبری در کره شمالی تبدیل شده است.

این مجله آمریکایی اضافه کرد: کیم یو جونگ علاوه بر اینکه خواهر اون است سمت معاونت کیم جونگ اون را هم برعهده دارد و به عنوان یک مقام منتخب در شورای عالی خلق (پارلمان کره شمالی) نیز انتخاب شده که بالاترین قدرت در این کشور محسوب می‌شود.

نشنال اینترست از «رهبر دوم» کره شمالی پرده برداشت +عکس

طبق گزارش مجله آمریکایی "نشنال اینترست"، کیم یو جونگ نقش محوری را در حفظ وجهه برادر و تریسم تصویر او در رسانه‌های این کشور برعهده دارد و این نقشی است که از دوران جوانی و از زمان پدرش، کیم جونگ ایل ایفا کرده است. بعد از مرگ پدرش، کیم یو جونگ مسؤولیت‌های بزرگی را برعهده داشته و نقش موثری در حمایت از برادرش، اون ایفا کرده است تا قدرت را به دست بگیرد و می‌توان گفت او اکنون شخصیت سیاسی مهمی محسوب می‌شود.

این مجله می‌افزاید: در دوره بازی‌های المپیک ۲۰۱۸ کیم یو جونگ مهمترین مقام کره شمالی بود که از زمان پایان جنگ دو کره در دهه ۵۰ میلادی به کره جنوبی سفر کرد. سفرش به کره جنوبی راه را برای کیم جونگ اون جهت سفر به این کشور ظرف هفته‌های بعد از آن هموار کرد.

نشنال اینترست در ادامه می‌نویسد: در حال حاضر کیم یو جونگ جایگاه برجسته‌ای در رسانه‌های کره شمالی را به خود اختصاص داده و او در برخی تصاویر دیده می‌شود که دوشادوش برادرش ایستاده و ناظر بر آزمایش‌های موشکی این کشور است. او همچنین در برخی سفرهای رسمی نیز برادرش را همراهی می‌کند.

به نوشته این مجله، حضور او در کنار برادرش در تصاویری که سوار اسب در مناطق کوهستانی هستند، نشان می‌دهد او هم خودش را به عنوان بخشی از یک افسانه قدیمی معرفی می‌کند؛ براساس برخی افسانه‌های قدیمی کره شمالی گفته می‌شود که این سلسله کوهستانی خاستگاه سلسله کیم است. شاخص شدن رهبران ملی این کشور در تصاویر تبلیغاتی به رهبران جهان نشان می‌دهد که چه کسی کجاست. در واقع تصاویر این خانم در کنار اون می‌تواند یادآور تصاویر قبلی کیم جونگ ایل در کنار همسرش باشد اما این بار کیم یو جونگ است که در موضع قدرت قرار گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار