برگزاری اعتکاف حرم مطهر رضوی پابرجاست
کد خبر: ۱۷۱۹۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 25    -    ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: تاکنون تصمیمی برای لغو اعتکاف حرم رضوی گرفته نشده و در حال حاضر برنامه‌ها دایر بر برگزاری اعتکاف است.

حجت‌الاسلام‌ حسین شریعتی‌نژاد در گفت‌وگویی در خصوص تصمیمات آستان قدس رضوی در مورد برگزاری مراسم اعتکاف در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: تاکنون تصمیمی برای لغو اعتکاف گرفته نشده و در حال حاضر برنامه‌ها دایر بر برگزاری مراسم اعتکاف است. لغو اعتکاف‌ها بستگی به جلساتی دارد که در روزهای آینده برگزار می‌شود. تاکنون برای برگزاری اعتکاف به جمع‌بندی رسیده‌ایم.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی که وزارت بهداشت در مورد فروکش کردن موج این ویروس داشته، باید دید چه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد اما در حال حاضر برنامه‌ای برای لغو اعتکاف نداریم.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص برنامه‌های فرهنگی حرم ادامه داد: برنامه‌های آموزشی حرم با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا آخر هفته جاری تعطیل خواهد بود اما دیگر برنامه‌های فرهنگی حرم به قوت خود باقی است؛ ضمن اینکه تدابیر لازم بهداشتی در حرم از قبل صورت گرفته و ما نگرانی خاصی در مورد برنامه‌های حرم نداریم.

شریعتی‌نژاد خاطرنشان کرد: به نظر ما این بحث بحرانی نخواهد بود اما اگر به این جمع‌بندی برسیم که اعتکاف برگزار شود، تدابیر بهداشتی مانند اجرای آزمایشات پزشکی، تست سلامت و استقرار تیم‌های پزشکی در مکان اعتکاف برای آن اخذ و اجرا خواهد شد؛ منتهی هنوز تصمیمی برای لغو اعتکاف اتخاذ نشده است.

وی در خصوص اقدامات آستان قدس حرم مطهر رضوی برای جلوگیری از توسعه این ویروس تصریح کرد: اقدامات بسیاری برای جلوگیری از شیوع ویروس در حرم مطهر به انجام رسیده است. حرم مطهر قبل از هر اتفاقی در مشهد و قبل از هر اقدامی که دانشگاه علوم پزشکی انجام دهد، فعالیت‌هایش را آغاز کرده و پیش‌بینی‌های لازم را نیز برای مقابله با این ویروس انجام داده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: در حال حاضر ارتباط نزدیکی با دانشگاه علوم ‌پزشکی و مراکز بهداشت داریم؛ در واقع تدابیر لازم تدوین شده و با دقت و حساسیت بسیار بالایی فعالیت‌ها در حال پی‌گیری است.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
4
واویلااااااا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
8
از شما بعید نبود اما هرکی رفت و کرونا گرفت ناراحت نشه که چرا مریض شده و بمونه همونجا تا شفا بگیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
شما نعوذبالله از خدا هم خدا ترین.....

مگه خدا نمیگه اگه ضرر داره مستحبات رو ول کنید...
مگه اعتکاف مستحب نیست؟
مگه این اجتماع ضرر نداره؟؟
مگه نمیدونید کرونا تا 14 روز قابل تشخیص نیست؟
مگه نمیدونید اگه یکی مبتلا باشه ولی علائم نداشته باشه میتونه همه رو مبتلا کنه؟؟

واقعا نمیدونید یا خودتون خدایین؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار