مازندران تاکنون یک مورد فوتی بر اثر کرونا دارد
کد خبر: ۱۷۱۹۳۴
تاریخ انتشار: 2020 February 25    -    ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تعداد افراد کرونایی‌های مثبت اعلام شده در استان مازندران تاکنون ۳ نفر اعلام شده است که اهل این استان نیستند و از قم به مازندران آمدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تعداد افراد کرونایی‌های مثبت اعلام شده در استان مازندران تاکنون ۳ نفر اعلام شده است که اهل این استان نیستند و از قم به مازندران آمدند.

سید عباس موسوی امروز در در جمع خبرنگاران افزود: اطلاعاتی که از کروناویروس داریم، نو و تازه است و باید پیام های امیدوارکننده مخابره شود.

وی گفت: نباید استرس و اضطراب به جامعه منتقل کنیم و باید تلاش شود تا عملکرد را افزایش داده و بدانیم این ویروس با مرگ و میر بالا نیست.

این مسئول با بیان اینکه قدرت انتقال این ویروس و دوره نهفتگی طولانی ویروس نگران کننده است، یادآور شد: انتقال ویروس کرونا سریع است و باید بهداشت فردی و خود مراقبتی را افزایش داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: گستره ویروس کرونا در دنیا خیلی بیشتر است و کشورهایی که سیستم درمانی مناسب ندارند تا مدتها این ویروس را دارند.

موسوی افزود: برخی کشورها سیستم غربالگری مناسبی و تکنولوژی این آزمایشات و تشخیص نوع ویروس و نیروی متخصص را ندارند و به همین دلیل ویروس در دنیا گسترش یافت.

وی با اعلام اینکه مشخص نیست ویروس کرونا تا کجا ادامه دارد، خاطرنشان کرد: کرونا اکنون مشکل بهداشتی و درمانی است و کلید اصلی کنترل کرونا در حوزه فرهنگ اجتماعی است.

موسوی اضافه کرد: آنچه می‌تواند نجاتگر ما باشد فرهنگ سازی است تا از دست دادن و روبوسی کردن خودداری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: باید تعداد کشته دهندگان این بیماری را کاهش دهیم چرا که نگرانی بین المللی را به همراه دارد.

این مسوول در مورد آمار رسمی بیماران کرونا افزود: آمارها کشوری اعلام می شود؛ چرا که در مراحل متفاوت اطلاعات هستیم تا آنالیز و اطلاع رسانی شود.

موسوی گفت: میزان مرگ و میر ویروس یک تا 2درصد است و 15تا 20درصد افرادی که در بیمارستان ها بستری شدند و علامت دار هستند؛ 5 درصد بدحال و 2 تا 2.5 درصد نیازمند آی سی یو و مراقبت های دیگر هستند.

وی افزود: تصمیم ملی بر ارائه آمار متمرکز کشوری است و تاکنون در سطح ملی یک مورد از استان داریم که مسافر فوت شده و اعلام شده است.

موسوی افزود: تعداد افراد کرونایی مثبت اعلام شده در استان مازندران تاکنون ۳ نفر است که مازندرانی و اهل این استان نیستند و از قم به مازندران آمدند.

ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار