نوروز 99 در کوالالامپور
کد خبر: ۱۷۱۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 25    -    ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
شهروندان ایرانی می‌توانند در کشور مالزی به مدت 14 روز بدون ویزا اقامت کنند. بنابراین اگر به تور کوالالامپور می‌روید و مدت زمان اقامت‌تان کمتر از 14 روز است به راحتی می‌توانید بدون ویزا در این شهر اقامت کنید.

نوروز 99 در کوالالامپور

هرچند فاصله کوالالامپور از ایران بسیار زیاد است اما همیشه جزو مقاصد پرطرفدار ایرانیان بوده است. یکی از مواردی که این کشور را محبوب می‌کند، اسلامی بودن آن است.

بسیاری از هم وطنان ایرانی برای سفر به کشورهای دیگر به دنبال غذای حلال هستند که در مالزی با توجه به اسلامی بودن کشور این مورد به راحتی پیدا می شود. مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده و برای سفر به آن تنها راه خرید بلیط هواپیما است. در این مقاله به بررسی چگونگی سفر با تور مالزی می پردازیم.

دریافت ویزا توریستی مالزی

شهروندان ایرانی می‌توانند در کشور مالزی به مدت 14 روز بدون ویزا اقامت کنند. بنابراین اگر به تور کوالالامپور می‌روید و مدت زمان اقامتتان کمتر از 14 روز است به راحتی می‌توانید بدون ویزا در این شهر اقامت کنید.

برای دریافت ویزای توریستی نیاز به مراجعه به سفارت مالزی نیست و بعد از ورود به فرودگاه مالزی به راحتی ویزای توریستی برای 14 روز برای شما صادر می شود. اما اگر به هر دلیلی نیاز به حضور در سفارت مالزی را داشتید این سفارت در شهر تهران در خیابان مقدس اردبیلی واقع شده و مسافران می توانند در روزهای یکشنبه تا 5 شنبه به آن مراجعه کنند.

در صورتی که قصد اقامت بیشتر از 14 روز را دارید برای دریافت ویزا اقدام کنید.

اگر به دنیال سفر خارجی در نوروز 99 می‌گردید که در فاصله زمانی و مکانی نزدیک‌تری باشد، تور استانبول گزینه مناسبی برای شما است.

نوروز 99 در کوالالامپور

مدارک مورد نیاز ویزا :

پاسپورت که مدت اعتبار آن حداقل 6 ماه باشد، 2 قطعه عکس 3*4 ، پرینت از حساب مالی سه ماه گذشته (گردش مالی بیش از 8 میلیون تومان)

در صورت داشتن دعوت نامه از شخص مالزیایی ، دعوت نامه به همراه آی دی کارت

در صورت داشتن دعوت نامه از شخص ایرانی ساکن مالزی، اگر شخص دارای ملکی باشد سند ملک کفایت می کند.

فراموش نکنید بلیط رفت و برگشت برای دریافت ویزای توریستی مالزی الزامی است!

در ضمن برای دریافت ویزا توریستی نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نمی باشد.

خرید ارز برای سفر به مالزی

مهمترین نکته ای که ذهن شهروندان را برای تهیه ارز مسافرتی مشغول می کند، تهیه دلار و یا واحد پولی آن کشور است! واحد پولی مالزی رینگیت است. پیشنهاد می‌شود هم پول رایج این کشور را به همراه داشته باشید و هم دلار با خود به همراه ببرید.

هزینه خورد و خوراک

در مالزی می توانید قیمت های متفاوتی برای غذا پیدا کنید. غذاهای خیابانی خوشمزه ای در این کشور وجود دارد. در رستوران های ارزان این کشور می توانید بین 10 تا 18 رینگیت غذا نوش جان کنید. رستوران های اقتصادی ای نیز در این کشور وجود دارد که 25 تا 60 رینگیت هزینه برمیدارد. اما اگر علاقمند به رستوران های لوکسدهستید باید بدانید که هزینه آن بین 50 تا 150 رینگیت است!!! البته در مالزی رستوران های مک دونالد هم هم بین 13 تا 20 رینگیت هزینه برمیدارد.

هزینه اقامت در مالزی

در مالزی با توجه به توریستی بودن این کشور هتل‌ها و هاستل‌های متفاوتی با کیفیت متفاوت وجود دارد. مثلا اگر می خواهید سفری ارزان داشته باشید، می‌توانید هتل‌های دو ستاره با قیمت 20 تا 200 رینگیت را برای هر شب رزرو کنید! هاستل ها نیز با توجه به سطح کیفیتشان بین 12 تا 125 رینگینت متفاوت است. قیمت هتل های 5ستاره در مالزی بین 140 تا 900رینگیت است.

نوروز 99 در کوالالامپور

هزینه حمل و نقل در مالزی

مالزی کشور پیشرفته است که سطح حمل و نقل عمومی اش در کیفیت بسیار بالایی قرار دارد. در این شهر انواع خطوط ریلی، اتوبوس و تاکسی وجود دارد که می توانید برای سفر داخل شهری از آن استفاده کنید. اگر قصد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را دارید حتما باید بلیط الکترونیکی تهیه کنید.  اما اگر به تاکسی سواری علاقمندید باید بدانید هزینه آن بیش از5 رینگیت است!

کوالالامپور یکی از شهرهای امن دنیا

اگر از سفر به کشور دیگر می‌ترسید نگرن نباشید. مالزی یکی از امن ترین کشورهای دنیاست اما این دلیل نمی شود که مراقب اموالتان نباشید. بهتر است اشیای قیمتی با خود به همراه نبرید و کالاها و مدارک خود را در هتل بزارید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
مگر ایرانیهارو راه میدهند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار