سایه سنگین کرونا بر جشن تولد امپراتور ژاپن
کد خبر: ۱۷۱۸۶۲
تاریخ انتشار: 2020 February 25    -    ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
به گزارش آژانس خبری آلمان، ناروهیتو امپراتور ژاپن در جشن تولد ۶۰ سالگی‌اش با مبتلایان به ویروس جدید کرونا ابراز همدردی نمود و آرزو کرد انتشار این بیماری هر چه زودتر به پایان برسد. امپراتور ژاپن روز یکشنبه نخستین جشن تولد خود را پس از به دست گرفتن تاج و تخت موسوم به «گل داودی» به عنوان امپراتور در سال گذشته، جشن گرفت.

سایه سنگین کرونا بر جشن تولد امپراتور ژاپن

سایه سنگین کرونا بر جشن تولد امپراتور ژاپناختصاصی«تابناک با تو»؛ ویروس‌کرونا کابوسی است که سراسر جهان را در ترس و وحشت فرو برده است؛ ترس از کرونا وقتی شدّت گرفت که چین نتوانست کنترل آن را داخل زمین‌هایش به دست بگیرد و در حال حاضر ۲۸ کشور جهان با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و این ویروس به خاورمیانه هم راه پیدا کرده‌است.

بنا به گزارش آژانس خبری آلمان، ناروهیتو امپراتور ژاپن در جشن تولد ۶۰ سالگی‌اش با مبتلایان به ویروس جدید کرونا ابراز همدردی نمود و آرزو کرد انتشار این بیماری هر چه زودتر به پایان برسد.

سایه سنگین کرونا بر جشن تولد امپراتور ژاپن

امپراتور ژاپن روز یکشنبه نخستین جشن تولد خود را پس از به دست گرفتن تاج و تخت موسوم به «گل داودی» به عنوان امپراتور در سال گذشته، جشن گرفت.

آژانس مراقبت قصر امپراتوری ژاپن هفته گذشته قصد داشت جشن تولد ناروهیتو را به دلیل ترس از ویروس کرونا لغو کند. در نهایت تصمیم گرفته شد امپراتور ناروهیتو و ماساکو همسر امپراتور کنونی و امپراتریس فعلی ژاپن و بقیه اعضای خانواده امپراتوری در روز تولدِ یکشنبه، با سلام و احوالپرسی مورد استقبال قرار بگیرند.

سایه سنگین کرونا بر جشن تولد امپراتور ژاپن

جشن تولد شصت سالگی ناروهیتو در کنار امپراتریس ژاپن 

امپراتور در سخنرانی به مناسبت تولدش گفت امیدوارم انتشار این بیماری در سریع‌ترین وقت ممکن متوقف شود. او با مبتلایان، خانواده‌های آنان و افرادی که در جهت درمان و پیشگیری از بیماری فعالیت می‌کنند ابراز همدردی کرد.

ناروهیتو در یکم ماه مه بعد از کناره‌گیری اکیهیتو پدرش که نخستین کناره‌گیری از تاج و تخت از سال ۲۲ بود، به امپراتوری رسید.

ژاپن روز شنبه تأیید کرد تعداد موارد جدید به کرونا در این کشور به ۷۵۰ مورد افزایش یافته است، از جمله این تعداد بیش از ۶۳۰ مورد در کشتی تفریحی دیاموند پرنسس است.

سایه سنگین کرونا بر جشن تولد امپراتور ژاپن

کشتی تفریحی دیاموند‌پرنسس با مسافران مبتلا به کرونا

مقامات‌محلی اظهار داشتند كه هشت مورد جدید از ویروس در جزیره هوكیدو در جنوب ژاپن تأیید شده است كه كل مبتلایان را در این كشور به ۷۵۵ مورد رسانده است كه از این تعداد سه نفر نیز جان باختند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار