انصراف موزه‌ها از تعطیلی
کد خبر: ۱۷۱۷۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 23    -    ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
مسؤولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از اعلام تعطیلی موزه‌ها در چند ساعت پیش، در تصمیم جدیدی اعلام کردند که تصمیم‌گیری نهایی برای تعطیل شدن یا نشدن موزه‌های زیر نظر این وزارتخانه را به ستاد کرونا در وزارت بهداشت محول می‌کنند.

مسؤولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از اعلام تعطیلی موزه‌ها در چند ساعت پیش، در تصمیم جدیدی اعلام کردند که تصمیم‌گیری نهایی برای تعطیل شدن یا نشدن موزه‌های زیر نظر این وزارتخانه‌ را به ستاد کرونا در وزارت بهداشت محول می‌کنند.

با توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری، علاوه بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در اطلاعیه‌ای اعلام کرد برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور تا پایان هفته تعطیل هستند، از سوی دیگر معاون وزیر بهداشت شنبه شب سوم اسفند، از تعطیلی دانشگاه‌ها و در ۱۰ استان کشور خبر داد، مدرسه‌های خیلی از استان‌ها هم تا آخر هفته تعطیل شدند، همچنین برخی از مسوولان ورزشی در استان‌های ابتلا به ویروس کرونا برنامه‌های ورزشی خود را تا پایان هفته تعطیل کردند.

هر چند در ادامه‌ی این اقدام‌ها، محمدرضا کارگر - مدیر اداره کل موزه‌ها – نیز صبح یک‌شنبه چهارم اسفند از تعطیلی موزه‌های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی در استان‌هایی که پیشتر تعطیل اعلام شده بودند، خبر داد، چند ساعت بعد، بار دیگر در نامه‌ای که نامِ وی زیر آن نوشته شده است، اعلام کرد «موزه‌ها و اماکن فرهنگی – تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبق روال گذشته پذیرای بازدیدکنندگان بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در صورتی‌که ستاد کرونا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به موضوع تعطیلی موزه‌ها اظهار نظر نهایی خود را اعلام کند، در این خصوص مجددا اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که از عصر شنبه سوم اسفند استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، همدان، اصفهان، گلستان، گیلان و مازندران اقدامات فرهنگی، ورزشی و حتی آموزشی خود را تعطیل کرده‌اند. تعطیلی موزه‌ها نیز تنها حرکتی بود که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تا این لحظه در مواجهه با موضوع کرونا انجام داده بود.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
0
0
حالا خیلی هم مهم نیست.‌در هر حال هیچ کس الان اونقدر سرخوش نیست که پاشه بره موزه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
چرا اتفاقا در موزه پر از افراد چینی است باور نمی کنید برید ببینید و شمارش کنید ببینید چند تا چینی تا همین امروز داره تو موزه راه می ره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار