قیمت هر کیلو مرغ ۱۳ هزار تومان شد
کد خبر: ۱۷۱۶۷۶
تاریخ انتشار: 2020 February 23    -    ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
عضو اتحادیه مرغداران‌ گوشتی از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ گرم ۱۳ هزار تومان است.

 عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران‌گوشتی، با اشاره به اینکه قیمت مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته تغییری نداشته است، اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۳ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به واریز حقوق های‌کارمندی و کارگری پیش بینی‌می شود که قیمت مرغ تا پایان هفته به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

حجت ادامه داد: با وجود حجم مناسب تولید، در صورت نبود کشش بازار قیمت‌مرغ تا پایان هفته تنها ۱ تا ۲ درصد نوسان دارد.

این‌ مقام‌ مسئول قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ گرم را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

وی درباره آخرین وضعیت بازار مرغ شب عید بیان کرد: اسفند امسال نوسان قیمت مرغ به سبب حجم‌ بالای تولید همانند سال گذشته نیست و در شرایط فعلی تنها پوشش هزینه‌های تولید برای مرغداران‌حائز اهمیت است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را ۳ هزار تومان اعلام‌کرد و افزود: با توجه به نوسان شدید قیمت جوجه یکروزه طی ماه‌های اخیر و تاثیر آن بر قیمت تمام شده تولید، فروش مرغ با نرخ کمتر از ۱۴ هزار تومان هزینه‌های تولید را پوشش نمی‌دهد.

به گفته وی، بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید مرغ در ایام‌ پایانی سال به حدی است که نه تنها کمبودی نداریم، بلکه به سبب مازاد تولید نوسان چشمگیری در بحث قیمت نخواهیم داشت.
کمبودی در عرضه ذرت و کنجاله سویا مشکلی وجود ندارد

این مقام‌مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه ذرت و کنجاله سویا در بخش دولتی وجود ندارد، بیان کرد: از مسئولان پشتیبانی امور دام انتظار می‌رود که سهمیه نهاده‌های دامی را در هفته اول اسفند اعلام کند چرا که این امر در تعادل قیمت در بازار تاثیر بسزایی دارد.
نیازی به خرید تضمینی مرغ نداریم

وی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار نیازی به خرید تضمینی مرغ نداریم و در اسفند طبق روال سال‌های گذشته خرید تضمینی ماه‌های قبل به بازار عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ منجمد نیست، گفت: با توجه به حجم تولید مرغ گرم و عدم آغاز به کار نمایشگاه‌ها نیازی به عرضه مرغ منجمد نیست و تنها امیدواریم برنامه ریزی مبنی بر صادرات توسط پشتیبانی امور دام صورت گیرد تا در ایام‌ پیش رو مرغ‌های خریداری که تاریخ انقضا آن روبه پایان است، در بازار عرضه نشود تا با ورود شوک به بازار قیمت مرغ مجدد کاهش یابد.

حجت در پایان با اشاره به اینکه خبری از صادرات رسمی مرغ نیست، تصریح کرد: با توجه به افزایش تعرفه صادرات و صدور قوانین متعدد صادرات رسمی‌مرغ برای تجار صرفه اقتصادی ندارد که همین امر موجب شده تا مرغ تولیدی به کشور‌های همسایه قاچاق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار