اثر انگشت در ثبت تردد کارمندان حذف می‌شود
کد خبر: ۱۷۱۶۱۷
تاریخ انتشار: 2020 February 22    -    ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا اطلاع ثانوی برای گزارش تردد کارمندان دستگاه‌های اداری، شیوه ثبت اثرانگشت حذف و روش سنتی در دستور کار ادارات قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا اطلاع ثانوی برای گزارش تردد کارمندان دستگاه‌های اداری، شیوه ثبت اثرانگشت حذف و روش سنتی در دستور کار ادارات قرار گیرد.

وب گفت: دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه از انتشار شیوع و انتقال ویروس کرونا را این دانشگاه تدوین کرده و قرار است در ۲ سطح تکالیف اداری و اقدامات الزام‌آور بهداشتی برای کارکنان به فوریت از سوی استانداری به صورت بخشنامه برای تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و آموزشی استان ابلاغ شود.

وی افزود : در این دستورالعمل تاکید شده است تا اطلاع ثانوی برای گزارش تردد کارمندان دستگاه‌های اداری، شیوه ثبت اثرانگشت خذف شود و روش سنتی و یا استفاده از دستگاه چهره‌خوان در دستور کار ادارات قرار گیرد.

جمالیان با بیان اینکه تمامی جلسات و نشست‌های اداری باید از طریق ویدئوکنفرانس برگزار و نشست‌های غیرضروری نیز لغو شود، گفت :در یکی از بندهای مهم این دستورالعمل تاکید شده که برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و اجتماعات تنها با هماهنگی پدافند غیرعامل زیستی در استان امکان‌پذیر است و اگر همایشی ضروری نیست باید برگزاری آن حذف شود و یا به تعویق بیفتد.

به گفته وی، مسئولان تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و آموزشی استان موظف هستند که مواد شوینده و ضدعفونی را به حد نیاز تهیه و در دسترس کارکنان و مجموعه خود قرار دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : هرگونه تردد غیرضروری و ماموریت اداری به استان‌های همجوار به جز موارد خاص و استثنایی خدمات ویژه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

جمالیان عنوان کرد: این دستورالعمل در بخش تکالیف کارکنان اداری در پیشگیری از ویروس کرونا، استفاده از وسایل شخصی مانند لیوان چای، ظروف غذا به ویژه قاشق و چنگال اختصاصی، مهر و جانماز و سایر ملزومات مرتبط با بهداشت فردی را مد نظر قرار داده و هرگونه سرویس‌های عمومی در ادارات بهتر است به صورت شخصی و با رعایت مراتب بهداشتی باشد.

وی گفت: هر یک از کارکنان دستگاه‌های اجرایی که علایم بیماری چون تب، آب‌ریزش بینی، سرفه و عطسه و مشکل تنفسی دارند باید از حضور در محیط کاری خودداری کنند و تا بهبودی کامل به ادارات مراجعه نکنند.

به شهروندان توصیه می‌شود برای آگاهی از اخبار صحیح و همراهی با سیاست‌های بازدارنده و پیشگیرانه از طریق اخبار موثق رسانه های رسمی و معتبر موضوع کرونا را رصد کنند.

صداوسیما

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار