غیبت دانش‌آموز با علائم سرماخوردگی، موجه است
کد خبر: ۱۷۱۶۱۲
تاریخ انتشار: 2020 February 22    -    ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
مدیر کل دفترسلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: غیبت دانش آموزانی که دچار علائم سرماخوردگی هستند موجه است از این رو مدیران و والدین باید با هم همکاری کنند.

مدیر کل دفترسلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: غیبت دانش آموزانی که دچار علائم سرماخوردگی هستند موجه است از این رو مدیران و والدین باید با هم همکاری کنند.

«حسن ضیاء الدینی» مدیر کل دفترسلامت وزارت آموزش و پرورش ‌درباره موجه بودن غیبت دانش‌آموزانی که علائم سرماخوردگی دارند، گفت: دانش‌آموزانی که دچار علائم سرماخوردگی هستند تا بهبود کامل این علائم در منزل استراحت کنند، همچنان لازم است والدین از آمدن فرزندانشان به مدرسه خودداری کنند.

وی ادامه داد: به مدیران مدرسه نیز اعلام کرده‌ایم که با خانواده‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا برای دانش آموزانی که سلامت هستند مشکلی به وجود نیاید، البته غیب دانش آموزانی که دچار علائم سرماخوردگی هستند موجه است. برخی از دانش آموزان هم شاید سوءاستفاده کنند در حالی که بیمار نیستند از این رو دانش‌آموزانی که بیمارند باید گواهی پزشکی همراه داشته باشند.

ضیاء الدینی تاکید کرد: توصیه می‌کنیم والدین تا زمانی که فرزندانشان به بهبودی کامل نرسیده‌اند به مدرسه مراجعه نکنند.

مدیر کل دفترسلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ستاد پیشگیری از کرونا در آموزش و پرورش تشکیل شده و ما بحث آموزش و اطلاع رسانی را از قبل شروع کرده‌ایم و سعی داریم با معاونت‎های وزارت آموزش و پرورش این مساله را پیگیری کنیم.

وی درباره تعطیلی مدارس گفت: تصمیم تعطیلی مدارس به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و ما با آنها هماهنگ هستیم.

مدیر کل دفترسلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: توصیه می‌کنیم که دانش‌آموزان دست‎های خود را مرتبا با صابون مایع بشویند، از دست دادن و روبوسی به شدت خودداری کنند، زمان عطسه و سرفه آرنج را مقابل بینی خود بگیرند و اگر از دستمال کاغذی استفاده می‌کنند آن را داخل سطل زباله در دار بیاندازند.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار