اولین فرد مبتلا به کرونا در اسرائیل گزارش شد
کد خبر: ۱۷۱۵۳۱
تاریخ انتشار: 2020 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
رژیم صهیونیستی از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس «کووید ۱۹» در فلسطین اشغالی خبر داد.

مسئولان درمانی رژیم صهیونیستی می‌گویند اولین مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا (COVID-۱۹) را در فلسطین اشغالی ثبت کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، این صهیونیست یکی از اسرائیلی‌های حاضر در کشتی تفریحی «دایموند پرینسس» در بندر ژاپن بود که به تازگی با اصرار مقامات تل‌آویو به فلسطین اشغالی بازگردانده شدند.

طبق اعلام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، این صهیونیست در زمانی که در ژاپن بود به این ویروس جدید مبتلا شد و بعد از بازگشت به فلسطین اشغالی مشخص شد که آلوده است.

بر این اساس، یازده صهیونیستی که از کشتی تجاری ژاپنی به فلسطین اشغالی بازگردانده شدند، علی‌رغم اینکه علائمی از بیماری نداشتند، قرار است به مدت دو هفته قرنطینه شوند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی پیشتر نیز گزارش داده بود دو اسرائیلی مشکوک به ابتلا به کرونا در دو نقطه مختلف از فلسطین اشغالی را قرنطینه کردند.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (جمعه) اعلام کرد با جان باختن صد و هجده نفر دیگر از مبتلایان به کرونا تا صبح امروز، تعداد کل تلفات این ویروس به ۲۲۳۶ نفر رسید. همچنین با ثبت هشتصد و هشتاد و نه مورد جدید ابتلا، تعداد کل مبتلایان از مرز ۷۵۰۰۰ نفر عبور کرد.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) دسته‌ای کلی از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

این ویروس جدید که هنوز از سوی سازمان‌های مانند بهداشت جهانی یا سی. دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار