کرونا، مردم شهر دئگو در کره‌جنوبی را فراری داد
کد خبر: ۱۷۱۴۸۳
تاریخ انتشار: 2020 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مردم کلان شهر دئگو چهارمین شهر بزرگ کره‌جنوبی به دنبال تایید ابتلا تعدادی از شهروندان به ویروس و مرگ تن خیابان‌ها را ترک کردند و به خانه های خود پناه بردند.

مردم کلان شهر دئگو چهارمین شهر بزرگ کره‌جنوبی به دنبال تایید ابتلا تعدادی از شهروندان به ویروس و مرگ تن خیابان‌ها را ترک کردند و به خانه های خود پناه بردند.

به گزارش رویترز، در پی افزایش سرعت شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی در ۲۴ ساعت گذشته شهروندان دئگو با داشتن ۲. ۵ میلیون جمعیت به دلیل نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا از خانه‌های خود خارج نمی‌شوند و خیابان‌های این شهر کاملا تخلیه شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که تعداد افرادی که در این کشور به کرونا مبتلا شدند در ۲۴ ساعت گذشته دو برابر شده است و به ۱۰۴ مورد رسیده است.

براساس بیانیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی، بسیاری از موارد جدید ویروس کشنده کرونا مربوط به یک فرقه مسیحی در شهر دئگو واقع در جنوب کره جنوبی است.

مرگ شهروند کره‌ای نهمین مورد تایید ویروس کرونا در خارج از چین به حساب می‌آید. سایر مرگ‌ها در فرانسه، هنگ کنگ، ژاپن، فیلیپین و تایوان رخ داده است.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد تا صبح روز پنجشنبه ۲ هزار و ۱۳۱ تن در جهان به دلیل ابتلا به این بیماری که رسما به نام کووید ۱۹ (COVID-۱۹) شناخته شده است جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایرنا از سازمان بهداشت جهانی، تا بامداد روز پنجشنبه ۷۵ هزار و ۲۰۴ نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان ۷۴ هزار و ۶۷۹ تن آن‌ها در چین هستند.

گزارش‌ها حاکی است شمار کشته‌های این بیماری نیز ۲ هزار و ۱۳۱ نفر رسیده است که ۲ هزار و ۱۱۸ نفر آن‌ها در چین هستند، همزمان اعلام شده است ۱۶ هزار و ۳۲۹ نفر هم که به این ویروس مبتلا شده بودند درمان شده‌اند.

اما در چین به عنوان کانون ویروس کرونا آمارها امروز هم مانند چند روز گذشته امیدوار کننده‌تر بود به طوری کمیسیون بهداشت این کشور اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۳۹۹ تن به امار مبتلایان اضافه شده است رقمی که در روزهای گذشته دستکم به بالای دو هزار نفر می‌رسید.

گزارش‌های کمیته ملی بهداشت و سلامت چین حاکی است از مجموع ۳۹۹ نفری که در ۲۴ ساعت گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند ۳۵۴ تن انها در استان هوبی و ۴۵ مورد جدید نیز در مناطق غیر از هوبی تایید شده است و به این ترتیب برای شانزدهمین روز متوالی روند نزولی نمایان است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار