فعلا تصمیمی برای تعطیلی مدارس وجود ندارد
کد خبر: ۱۷۱۴۷۸
تاریخ انتشار: 2020 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
وزیر آموزش و پرورش گفت: تصمیمی بر تعطیلی مدارس نیست و در صورت نیاز ستاد و شورای تأمین هر استان می‌تواند در مورد تعطیلی مدارس آن استان تصمیم بگیرد و وزارت آموزش و پرورش هم در آن مشارکت دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تصمیمی بر تعطیلی مدارس نیست و در صورت نیاز ستاد و شورای تأمین هر استان می‌تواند در مورد تعطیلی مدارس آن استان تصمیم بگیرد و وزارت آموزش و پرورش هم در آن مشارکت دارد.

 محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بدون تردید یکی از مهمترین ارکان کشور و نهادهای قانونی در ساختن آینده کشور است. آینده‌ای که به باورهای ما، ایمان، آرامش، امنیت، اقتصاد، کسب و کار، فرهنگ، آموزش و آینده فرزندان ما ارتباط پیدا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش کشور بیان کرد: بنابراین حضور در انتخابات به معنای مشارکت در کیفیت آینده‌ای است که ساخته می‌شود و هر فرد با حضور در انتخابات می‌تواند اراده خود را برای با کیفیت ساختن آینده‌ای بهتر با پیشرفت، آرامش و امنیت بیشتر، مناسبات بهتر در داخل و خارج تأمین کند.

حاجی میرزایی در رابطه با احتمال تعطیلی مدارس در روز آینده گفت: ما تعطیلی عمومی نداریم. بیشترین حوزه‌های انتخابات، حدود ۶۰ درصد از مدارس کشور هستند و فرهنگیان به عنوان امنا و گروه‌های مرجع ملت در محل اخذ آرا هستند. مدارسی که در آنها شمارش آرا تا روز شنبه به اتمام نمی‌رسد با صلاح دید مناطق آموزش و پرورش می‌توانند فردا را تعطیل کنند و این تعطیلی عمومی نیست و منحصر به مدارس حوزه‌های انتخابیه و آن حوزه‌هایی است که شمارش آرا تا شنبه به اتمام نمی‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اینکه کدام نهاد مسئول تصمیم گیری تعطیلی سراسری مدارس پیرو ورود ویروس کرونا به کشور است؟ تصریح کرد: به دستور رئیس جمهور ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شده است که همه دستگاه‌های مرتبط در آن حضور دارند و دائماً اوضاع را رصد و تحولات را بررسی می‌کنند و متناسب با شرایط موجود تصمیم گیری می‌کنند.

وی افزود: فعلاً تصمیمی بر تعطیلی مدارس نیست و در صورت نیاز ستاد و شورای تأمین هر استان می‌تواند در مورد تعطیلی مدارس آن استان تصمیم بگیرد و وزارت آموزش و پرورش هم در آن مشارکت دارد.

حاجی میرزایی تاکید کرد: ما در آموزش و پرورش برای تأمین آرامش خانواده‌ها تمامی معاونین تربیت و سلامت را در یک گفتگوی ویدئویی و برخط با مسئولین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ارتباط قرار دادیم و همه توصیه‌های لازم به آنها منتقل شده است.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار