پنج نکته طلایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا
کد خبر: ۱۷۱۴۲۲
تاریخ انتشار: 2020 February 20    -    ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت شستن دست‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت شستن دست‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

با توجه به خبر منتشر شده در زمینه ابتلای دو نفر ایرانی، به ویروس کرونا در کشور رعایت نکات بهداشتی به عنوان خط مقدم پیشگیری از ابتلا به کرونا به شمار می‌رود.

ویروس کرونا علایمی شبیه آنفولانزا یعنی آب‌ریزش بینی، تب و سوزش گلو را از خود نشان می‌دهد. نسل تازه این ویروس در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و تاکنون در سراسر جهان هزاران نفر را گرفتار کرده است.

بر اساس اعلام محققان راه قطعی برای از بین بردن این ویروس وجود ندارد و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت کردن نکات بهداشتی است.

* دست‌های خود را بشویید

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت شستن دست‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است. سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند دست‌های خود را اگر آلوده است با آب جاری و صابون بشویید و اگر دست‌ها آلوده نیست آنها را به طور مرتب شسته یا با دستمال مرطوب الکلی تمیز کنید.

شستن دست‌ها بعد از سرفه یا عطسه هنگام مراقبت از فرد بیمار قبل، در حین و بعد از تهیه غذا قبل از غذا خوردن، بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، بعد از تماس با حیوانات ضروری است.

* از دیگران در مقابل بیماری محافظت کنید

هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید، دستمال را پس از استفاده فوراً درون کیسه پلاستیکی گذاشته و به سطل زباله بیندازید، دست‌های خود را پس از سرفه یا عطسه کردن یا هنگام مراقبت از فرد بیمار با آب و صابون بشویید.

زمانی که نشانه‌هایی از سرفه و تب در بدن خود مشاهده کردید از ارتباط نزدیک، دست دادن و روبوسی با دیگران پرهیز کنید.

از انداختن آب دهان در مکان‌های عمومی پرهیز کنید، اگر علایمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس در خود مشاهده کردید بعد از انجام دادن اقدامات اولیه پزشکی مراقبت‌های بهداشتی را به مراتب رعایت کنید.

* بهداشت مواد غذایی

بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت تخته گوشت و چاقوی مورد استفاده برای گوشت خام جدا از تخته گوشت و چاقوی مورد استفاده برای مواد غذایی پخته شده باشد.

دست‌های خود را در فواصل مابین لمس مواد غذایی خام و مواد غذایی پخته بشویید.

از خوردن گوشت حیواناتی که به دلیل بیماری فوت کرده‌اند، پرهیز کنید.

در مناطقی که بیماری شیوع پیدا کرده امکان مصرف محصولات گوشتی در صورتی که کاملاً پخته شده باشند وجود دارد اما رعایت کردن نکات بهداشتی در زمان پخت‌وپز غذا ضروری است.

* رعایت نکات بهداشتی هنگام سفر

بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت هنگام سفر یا تردد با وسیله نقلیه عمومی در صورت داشتن علایمی مانند سرفه یا تب از سفر کردن تا حد امکان پرهیز کنید و یا هنگام سفر با وسایل نقلیه عمومی در صورت سرفه کردن جلوی دهان خود را با دستمال بگیرید و سپس زمان رسیدن به مقصد دست‌های خود را بشویید.

* نحوه استفاده از ماسک

در صورت استفاده از ماسک مطمئن شوید که دهان و بینی را کاملاً پوشش داده و از دست زدن به ماسک حین استفاده پرهیز کنید، بعد از استفاده از ماسک یکبار مصرف آن را فوراً دور انداخته و دست‌های خود را بشویید.

چنانچه حین سفر متوجه علایم خود شدید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید، در صورت مراجعه به پزشک نیز وی را از سابقه سفر خود مطلع کنید.

در زمان سفر فقط غذای پخته شده مصرف کنید، در محیط عمومی سرفه یا عطسه نکنید، از تماس با حیوانات اهلی پرهیز کنید.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار