ماهی قرمز شب عید ناقل ویروس کروناست؟
کد خبر: ۱۷۱۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 19    -    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
در فضای مجازی برخی از منابع غیررسمی اعلام کردند به دلیل انتقال ماهی‌های قرمز از چین به ایران، احتمال ناقل بودن این جانوران آبزی به ویروس کرونا وجود دارد، اما حسین عرفانی، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تکذیب این نوع خبر اعلام کرد هیچ نوع حیوان آبزی زنده از کشور چین به ایران وارد نمی‌شود و حتی واردات آن نیز ممنوع است.

ماهی قرمز شب عید ناقل ویروس کرونا است؟به گزارش «تابناک با تو»؛ اخیرا انتشار خبر‌هایی در خصوص اینکه ماهی قرمز شب عید ناقل بیماری و ویروس کرونا است حواشی زیادی را به همراه داشت، اما آیا واقعا ماهی قرمز شب عید ناقل کروناویروس است؟

ماهی قرمز شب عید ناقل ویروس کرونا است؟

طی روز‌های گذشته در فضای مجازی خبر‌هایی در خصوص انتقال ویروس کرونا به واسطه ماهی‌های قرمز عید منتشر شده است که نگرانی‌های بسیاری از مردم را به همراه داشت. در واقع در فضای مجازی برخی از منابع غیررسمی اعلام کردند به دلیل انتقال ماهی‌های قرمز از چین به ایران، احتمال ناقل بودن این جانوران آبزی به ویروس کرونا وجود دارد، اما حسین عرفانی، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تکذیب این نوع خبر اعلام کرد هیچ نوع حیوان آبزی زنده از کشور چین به ایران وارد نمی‌شود و حتی واردات آن نیز ممنوع است.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در ادامه افزود مردم باید بدانند پروسه و ریشه ماهی قرمز در ایران است و هر نوع خبر واردات ماهی‌های قرمز چینی به ایران را تکذیب می‌کنیم. وی تاکید کرد وزارت بهداشت و مقامات کشوری واردات هر نوع ماهی و حیوان را از کشور‌های آسیایی ممنوع اعلام کردند و به همین دلیل اخبار منتشر شده در فضای مجازی در این خصوص صحت ندارند.

ماهی قرمز شب عید ناقل ویروس کرونا نیست

ماهی قرمز شب عید ناقل ویروس کروناست؟

حسین عرفانی در ادامه تاکید کرد مردم مطمئن باشند با خرید ماهی قرمز شب عید به کروناویروس مبتلا نخواهد شد. وی در پایان خاطرنشان کرد:

تا به امروز با توجه به مراقبت‌های پیشگیرانه در ایران، هیچ نوع آمار ویروس کرونا در کشور به ثبت نرسیده است. همچنین از مردم کشور می‌خواهیم زندگی عادی و طبیعی خود را همچنان ادامه دهند و توجه داشته باشند اگر این بیماری وارد کشور شود، وزارت بهداشت به مردم اطلاع رسانی خواهد کرد.

منبع: گجت نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
1
بستگی داره ای ماهیهاروکی وارد کرده باشه؟ اگه خودی باشه عمرا این ماهیها کروناداشته باشن اگه غیرخودی واردکرده باشه ومالیاتش روبه ماپرداخت نکرده باشه واینا همشون ازدم ماهیا کرونا باکارینا دارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار