عبور از دیوار چندمیلیارد دلاری آمریکا فقط با پنج دلار
کد خبر: ۱۷۱۲۶۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 19    -    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
این روزنامه محلی اعلام کرد که هزینه یک نردبان منفرد ساخته شده از مواد ارزان قیمت در بازار از ۵ دلار تجاوز نمی‌کند. ساخت دیوار در مرز با مکزیک در اولویت نخست فعالیت‌های تبلیغاتی ترامپ برای تصدّی ریاست جمهوری قرار داشت و پس از تصدی پست در اوایل سال ۲۰۱۷ این تصمیم منجر به اختلاف نظر شدید با دموکرات‌ها در مورد تأمین بودجه این پروژه شد که ساخت آن ده‌ها میلیارد هزینه داشت.

عبور از دیوار چندمیلیارد دلاری آمریکا فقط با پنج دلار

عبور از دیوار چندمیلیارد دلاری آمریکا فقط با پنج دلاراختصاصی«تابناک با تو»؛  رئیس‌جمهور آمریكا دونالد ترامپ مدتها تأكید كرده است دیواری كه وی در مرز جنوبی كشورش با مکزیک در حال ساختن است از ورود مهاجران غیرقانونی به ایالات متحده جلوگیری می‌كند. اما به نظر می رسد که قول ترامپ حداقل در یک منطقه رو به فنا رفته است، زیرا قاچاقچیان روشی ابداع کرده اند که برای عبور از دیوار فقط پنج دلار هزینه دارد.

روزنامه محلی آمریکایی ال پاسو تایمز در تگزاس به نقل از گشت مرزی اظهار داشت: روی دیواری که ایالات متحده را از مکزیک جدا می کند، تعداد پله‌ها افزایش یافته است و مهاجران آمریکای مرکزی و جنوبی به امید رسیدن به ایالات متحده، که آن را سرزمین نجات می دانند، به مکزیک می آیند. افسر جو رومئو گفت عده ای از این کار پول به دست می آورند و افزود مقامات پله‌های زیادی را حذف کرده اند تا دوباره از آنها استفاده نشود.

عبور از دیوار چندمیلیارد دلاری آمریکا فقط با پنج دلار

بنا به گزارش این‌ روزنامه، وقتی دیوار در ماه می به پایان رسید، ساخت نردبان‌های آهنی غیرقانونی در نزدیکی شهر ال پاسو تگزاس شروع شد.

بین اکتبر سال ۲۰۱۹ و ژانویه سال ۲۰۲۰ گارد مرزی ایالات متحده بیش از ۱۰ هزار مهاجر غیرقانونی را در مقایسه با پنج هزار تن در مدت مشابه سال قبل در ال پاسو دستگیر کرد. قاچاقچیان برای تسهیل روند صعود در دیوار و رسیدن به سمت دوم مرز از پله‌های دست ساز شبیه (U) استفاده می کنند. این روزنامه محلی اعلام کرد که هزینه یک نردبان منفرد ساخته شده از مواد ارزان قیمت در بازار از ۵ دلار تجاوز نمی کند.

ساخت دیوار در مرز با مکزیک در اولویت نخست فعالیت های تبلیغاتی ترامپ برای تصدّی ریاست جمهوری قرار داشت و پس از تصدی پست در اوایل سال ۲۰۱۷ این تصمیم منجر به اختلاف نظر شدید با دموکرات ها در مورد تأمین بودجه این پروژه شد که ساخت آن ده ها میلیارد هزینه داشت.

عبور از دیوار چندمیلیارد دلاری آمریکا فقط با پنج دلار

پروژه دیوار جدایی که هنوز به اتمام نرسیده، میلیاردها دلار هزینه داشته است و وزارت دفاع ایالات متحده، چند روز قبل، برای تأمین هزینه ۳.۸ میلیارد دلاری اضافی به نفع ساخت این دیوار از خرید جنگنده های هواپیمای F-35 و پهباد صرف نظر کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
17
هیچ چیزی در دنیا که نظارت روش نباشه نمیتونه جلوی ورود غیر قانونی را بگیره.
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
10
86
به جاي مسخره ترامپ به اين فكر كنيد چرا مردم همه دنبا از جمله مكزيك از دست حاكمان خود فرار ميكنند و به كشوري كه ترامپ رييس آن هست پناه ميبرند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
آقا فرزاد!
تو هم یه چیزی زدی ها
یعنی اونا حاکم مکزیکی رو نمی خوان و ترامپ رو می خواهند>؟
نه بابا! مردم پول می خواهندو زندگی آسوده تر
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
4
14
تنها محکومیت ابدی برای انسان انگ محل تولد ناخواسته اش است. شناسنامه ای که تا ابد بایستی جوابگوی آن باشی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
4
10
برای همین ایران دیوار مرزی افغانستان رابرای ممانعت از ورود آزادانه مواد مخدر را احداث نمی کند
پاسخ ها
حسین
| |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
عزیزم شما که نمیدونی چرا حرف میزنی ؟
بالای ۹۶ درصد مواد مخدری که وارد ایران میشه از استان سیتان و بلوچستانه که هم‌مرز با پاکستانه مرز ایران با افغانستان حتی از مرز ایران با ترکیه امنتره چون نظارت بیشتر و یکی این که مناطق مرزی ایران و افغانستان کم جمعیه
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
2
تا چند سال دیگه جت پک و ابزارهای ارزان قیمت پرواز وارد بازار میشه که راحت میشه از دیوار عبور کرد.
دنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
0
9
بله،دیوار فیلترینگ ایران هم که میلیاردها تومان برای احداثش خرج شده،با 5 دلار که نه بلکه مجانی میشه دور زد!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار