چندمنظوره‌هایی که در نظافت بخش‌های دشوار خانه هوای‌تان را دارند!
کد خبر: ۱۷۱۲۱۷
تاریخ انتشار: 2020 February 18    -    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
همان طور که می‌دانید از مهمترین دل‌مشغولی‌های خانم‌ها و آقایان خانه‌دار، ساده و راحت کردن روش‌های نظافت منزل است. از طرفی دیگر ضدعفونی کردن محیط خانه از وجود میکروب های مختلف که می‌توانند بیماری‌های مختلف را به انسان سرایت دهند، همیشه دغدغه‌ای مهم بوده است.

چندمنظوره‌هایی که در نظافت بخش‌های دشوار خانه هوای‌تان را دارند!

از روزگاران گذشته، زمانی که انسان‌ها متوجه شدند که باید برای حفظ امنیت و راحتی و سلامتی خود خانه‌ای را برای خود بسازند، به این نتیجه رسیدند که در راستای زنده ماندن و حفظ تندرستی و سلامتی خود می‌بایست این محیط را از هر نوع آلودگی پاک کنند.

عمل پاکیزگی و نظافت منزل تا بدان جا پیش رفت که به مرور زمان چهره‌ای روتین به خود گرفت و به کاری روزانه در میان مردم تبدیل شد. اگر به اداب و رسوم فرهنگ‌های مختلف نگاه کنید خواهید دید که  نظافت منزل همواره در اولویت بوده است و گاه خود به تنهایی به یک رسم و سنت تبدیل شده است.

رسومی که مردم پاکیزگی را با انجام اعمالی پاس می‌داشتند و همینطور که به تمیزی و پاکی اطراف خود اهمیت می‌دادند به خلوص و پاکی درون خود نیز می‌پرداختند و با اتکا به آن درهای نیکی را به سوی جهان خود باز می‌کردند یکی از این رسوم دیرپا و قدیمی سنت خانه تکانی عید نوروز است و بر طبق آن اعضای یک خانه برای گشودن درهای خیر و برکت در سال جدید، خانه‌ی خود را از آلودگی‌ها پاک می‌کردند و با ظاهری زیبا و آراسته به استقبال بهار و مهمانان نوروزی خود می‌رفتند.

همه‌ی خانواده‌ها حتی آن دسته از افرادی که خانه‌هایشان همواره تمیز است این سنت را گرامی داشته و با شنیدن صدای پای بهار، دستی به چهار گوشه‌ی خانه‌ی خود کشیده و به این ترتیب برکت را به زندگی خود دعوت می‌کردند.

با این‌ که نظافت منزل چه تمیزکاری‌ روتین خانه باشد و چه به صورت خانه‌تکانی ‌نوروزی محاسن و حال خوب مخصوص به خود را دارد اما گاهی به خاطر حجم زیاد کارها به یک عمل دشوار بدل می‌شود. علاوه بر آن استفاده از پاک‌کننده‌ها و مواد شوینده‌ متنوع و ناسالم، ممکن است به سلامت اهالی خانه آسیب بزند. اما با وجود این دشواری‌ها داشتن یک خانه‌ی آراسته و زیبا و درخشنده که شادی و سلامتی را به ساکنانش هدیه بدهد، ارزش آن را دارد تا روش‌های بهداشتی و مناسب نظافت منزل مورد بازبینی قرار گیرد.

همان طور که می‌دانید از مهمترین دل‌مشغولی‌های خانم‌ها و آقایان خانه‌دار، ساده و راحت کردن روش‌های نظافت منزل است. از طرفی دیگر ضدعفونی کردن محیط خانه از وجود میکروب های مختلف که می‌توانند بیماری‌های مختلف را به انسان سرایت دهند، همیشه دغدغه‌ای مهم بوده است.

این دغدغه‌ها در میان افراد شاغلی که زمان کافی برای رسیدگی به منزل خود ندارند اهمیتی دوچندان می‌یابد. زیرا انجام ریزه‌کاری‌هایی مثل تمیزکاری سطوح مختلف و برق انداختن آن‌ها نیازمند صرف وقت و هزینه است.  

چندمنظوره‌هایی که در نظافت بخش‌های دشوار خانه هوای‌تان را دارند!

این دغدغه‌ها و دلمشغولی‌ها سبب شده است که هرکسی برای ضدعفونی کردن محیط و نظافت متزل خود، از روش‌های متفاوتی سود بجوید. همه‌ی این روش‌ها وقتی سودمند خواهند بود که کارهای سخت را ساده‌تر کنند و در عین حال مقرون به صرفه باشند.

نقطه‌ی شروع کار نظافت منزل اغلب اعمالی چون شستشو و تمیزکردن‌های زیربنایی را شامل می‌شود و همینطور که گسترش می‌یابد به بخش‌ دشوار ماجرا که مملو از ریزه‌کاری‌های مختلف است ختم می‌شود. این ریزه‌کاری‌ها شامل پاک و درخشنده کردن  وسایل و سطوح مختلف خانه می‌شود. زیرا سطوح مختلف مثل سرامیک، وسایل چوبی و کاشی با گذشت زمان رنگ پریده و کدر می‌شوند و با از دست دادن درخشش و جلای سابق خود، ظاهری کهنه به خود می‌گیرند.

همه دوست دارند ظاهر اولیه و زیبای سطوح مختلف خانه را از نو احیا کنند که این خود یکی از مراحل دشوار در امر خانه‌تکانی است. دلیل دشواری این ریزه‌کاری‌ها به خاطر ظرافت‌هایی است که به‌منظور حفظ و مراقبت و مراقبت سطوح مختلف خانه باید انجام گیرد. چرا که دقت کردن به این کارها ضمن تمیزی و درخشندگی سطوح مختلف، بر کارایی و عملکرد آنها تاثیرگذار است. بر همین اساس لازم است که در راستای پاکیزگی و جلای این سطوح، شوینده‌‌های مناسب و موثر انتخاب شوند.

تا چند سال پیش افراد خانه‌دار برای سطوح مختلف خانه همچون چوب، فلز و سرامیک، در صدد بودند تا شوینده‌ی خاص همان سطح را استفاده کنند. به این دلیل استفاده از شوینده‌های مختلف، مستلزم صرف وقت و هزینه‌ی زیادی بود. اما در حال حاضر، با کمک شوینده‌های چندمنظوره‌ای که با تکنولوژی و فرمولاسیون جدید ساخته شده‌اند، می‌توان نظافت سطوح مختلف خانه را از تمیزکردن سرامیک گرفته تا برق انداختن کاشی و تمیز کردن اجاق گاز را با شوینده‌ای یکسان انجام داد. در حقیقت استفاده از این شوینده‌ها کار خانه‌داری و نظافت منزل را بسیار آسان‌تر از قبل کرده است.

امروزه اهمیت این شوینده‌های چند‌کاره در زمان خانه‌تکانی بیشتر شده است. مثلا چندمنظوره‌هایی چون هوم ‌پلاس با قدرت پاک‌کنندگی زیاد و خاصیت چربی‌زدایی خود، سطحی درخشنده و پاکیزه را به ارمغان می‌آورند.

در واقع این پاک‌کننده‌های چندمنظوره، بدون اینکه لکه‌ی جدیدی از خود باقی بگذارند، لایه‌ای براق را بر روی سطوح مختلف همچون سرامیک، کاشی، سینک ظرفشویی، اجاق گاز و همچنین سطوح مختلف چوبی ایجاد می‌کنند. از آن جایی که این شوینده‌ها چندکاره هستند بسیار به صرفه‌اند و به خاطر کیفیت خوبشان با استقبال زیادی روبه‌رو شده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار