خرید «دندان مصنوعی» چقدر برایتان آب می‌خورد؟
کد خبر: ۱۷۰۸۶۵
تاریخ انتشار: 2020 February 14    -    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
سرپرست اداره مواد و تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو درباره قیمت‌های دندان‌های مصنوعی توضیحاتی ارائه داد.

جمال تولی سرپرست اداره مواد و تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران ضمن تکذیب خبر قیمت افزایش قیمت دندان مصنوعی تا ۲۰ میلیون تومان، ‌گفت: ۲۰ میلیون تومان برای یک دست دندان مصنوعی رقمی غیرواقعی و غیرمنطقی است.

وی با بیان اینکه در کشور حداقل ۳ تولیدکننده داریم که با کیفیت‌های خیلی خوب و قیمت‌های به مراتب پایین‌تر دندان‌ها را تولید مى‌کنند افزود: گرانترین دندانی که در داخل کشور تولید مى‌شود حدود ۱۳۰ هزار تومان قیمت دارد که با مواد دیگری که برای ساخت آن صورت مى‌گیرد حداکثر ۲۰۰ هزارتومان هزینه خواهد داشت.

تولی در ادامه بیان کرد: دندان‌های خارجی و البته گرانتر از این مبلغ هم موجود است اما نه در حد ۲۰ میلیون تومان! این خبر صحت ندارد و شاید با هزینه‌ها و دستمزدهای کلان این مبلغ را بیان کردند.

سرپرست اداره مواد و تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو گفت: اگر مردم چنین موضوعی را عینی دیده‌اند و اطلاع دارند به ما گزارش دهند، ما هم آماده نظارت در سراسر کشور خواهیم بود.

تولی به قیمت‌های اعمال دندان پزشکی و تجهیزات اشاره کرد و گفت: تمامی قیمت‌ها در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی به آدرس imet.ir موجود است و مراجعین بسته به کالاها مى‌توانند از قیمت‌ها مطلع شوند.

وی افزود: متاسفانه اخیرا به حوزه دندانپزشکی ارز تعلق نمی‌گیرد درحالیکه این قیمت‌های ١٣٠ هزار و حداکثر ٢٠٠ هزار تومان که در اختیار عموم هست، بر اساس ارز نیمایی قیمت گذاری شده است.

تولى در مورد کیفیت مطلوب اعمال دندانپزشکی و قیمت‌ها بیان کرد: تعرفه‌ها را معاونت درمان اعلام خواهد کرد. بطور مثال برای ایمپلنت دندان، قیمت‌های مختلفی از ۱۳۰ هزار تا ۴۰۰ هزارتومان بسته به نوع مواد به کار رفته است.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار