سارق گوشی‌قاپ را شناسایی کنید
کد خبر: ۱۷۰۸۴۷
تاریخ انتشار: 2020 February 14    -    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
سارق گوشی قاپی که به بهانه داشتن تماس تلفنی ضروری از شهروندان موبایل می‌گرفت و سرقت می‌کرد، بازداشت و دستور انتشار بدون پوشش تصویر سارق از سوی بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه ۱۱ تهران صادر شد.

سارق گوشی قاپی که به بهانه داشتن تماس تلفنی ضروری از شهروندان موبایل می‌گرفت و سرقت می‌کرد، بازداشت و دستور انتشار بدون پوشش تصویر سارق از سوی بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه ۱۱ تهران صادر شد.

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری سارق تک نفره گوشی قاپی خبر داد و گفت: این سارق دارای ۱۱ فقره سابقه کیفری در زمینه‌های سرقت، مواد مخدر و نزاع و اعتراف به ۳۵ فقره به سرقت بدین شیوه می‌باشد.

سارق گوشی‌قاپ را شناسایی کنید

عزیزخانی در تشریح خبر گفت: در اوایل دیماه امسال مرد جوانی مسافرکش طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از به سرقت رفتن تلفن همراه اش توسط یک مرد ناشناس حدوداً ۴۰ ساله به کلانتری ۱۲۹ جامی اعلام شکایت کرد.

پرونده با موضوع سرقت گوشی قاپی تشکیل و به جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت: من روز سرقت شخصی جوانی حدوداً ۴۰ ساله را از راه آهن به مقصد خیابان جمهوری به صورت دربستی سوار کردم و پس از رسیدن به مقصد به هنگام پیاده شدن گفت " من تلفن همراه ندارم امکانش هست گوشی موبایلتان را بدید یک تماس ضروری دارم ". من هم به وی اعتماد کردم و گوشی گرانقیمت خودم را در اختیار وی گذاشتم که بعد از گذشت چند لحظه مسافر گوشی را سرقت می‌نماید و متواری می‌شود.

کارآگاهان در سیر مراحل تحقیقات پلیسی خود با وصول ۵ فقره پرونده سرقت موبایل قاپی دیگر که به این شیوه انجام شده است و شکات نیز اظهارت مشابه داشتند، یافتند سرقت توسط یک نفر سارق حرفه‌ای در حال انجام است.

عزیز خانی بیان کرد: کارآگاهان به دنبال اظهارات مالباختگان با مراجعه به محل‌های سرقت و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته موجود در صحنه سرقت چهره سارق به دست آمد که با انجام اقدامات پلیسی هویت اصلی سارق بنام (مهدی. ز ۴۰ ساله) دارای ۱۱ فقره سابقه کیفری در جرایم سرقت، مواد مخدر و نزاع شناسایی شد.

با انعکاس اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری سارق صادر شد که در مورخه ۱۴ بهمن طی یک عملیات پلیسی سارق در مخفیگاهش در محدوده جنوبی تهران دستگیر و به پایگاه هشتم منتقل شد.

در تحقیقات صورت گرفته از سارق سابقه دار به کارآگاهان گفت: من در حدود ۵ ماه است در محدودهای خیابان جمهوری، خیابان حافظ، ولیعصر و راه آهن و مرکزی شهر با دربست گرفتن خودروهای مسافرکش و پس از رسیدن به مقصد به بهانه‌ی این که تلفن همراه ندارم و یک تماس ضروری دارم گوشی تلفن همراه را از راننده گرفتم و بلافاصله متواری شدیم.

سارق در ادامه اظهاراتش گفت: پس از سرقت، گوشی‌های مسروقه را در محدوده‌های خیابان مولوی و شوش به مالخر به قیمت ناچیزی می‌فروختم و پول حاصله را صرف تهیه مواد مخدر می‌کردم.

کارآگاهان به دنبال اظهارات سارق بلافاصله خریداران اموال مسروقه را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دو نفر مالخر دستگیر و به پایگاه منتقل شدند و در تحقیقات پلیسی به جرم خود معترف شدند.

سرهنگ عزیز خانی در پایان با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم از سوی بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه ۱۱ تهران از شهروندان در خواست کرد، چنانچه بدین شیوه مورد بزه قرار گرفته اند در صورت شناسایی متهم به عنوان سارق خود می‌توانند جهت تشکیل پرونده مقدماتی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه نمایند.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار