چطور با کودکان دستفروش برخورد کنیم
کد خبر: ۱۷۰۷۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 14    -    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
اکثر این بچه‌ها سوءتغذیه دارن براشون خوراکی‌های مقوی بخرین و بهشون بدین و مطمئن بشین که میخورن. مثلا بسته کوچیک شیر یا موز، ساندویچ گوشت یا مرغ. نارنگی یا پرتقال. اگه بهشون پول بدین ازشون میگیرن. چیزی بدین که باعث بشه بدنشون تو این سرما مقاومت بیشتری داشته باشه و مریض نشن.

چطور با کودکان دستفروش برخورد کنیم

چطور با کودکان دستفروش برخورد کنیمبه گزارش «تابناک باتو» ـ بیشتر این بچه‌ها رو خونواده‌هاشون روزانه اجاره میدن.

چیزی نخرید؟!

پولی که به اون‌ها میدین و تموم کردن چیزایی که دستشونه باعث نمیشه اونا رو زودتر بفرستن خونه. به محض تموم شدن یک بسته چسب، یکی دیگه میدن که بفروشه.

بهشون بی اعتنایی نکنین

نادیده نگیرینشون. بی‌اعتنا نباشین. راهتونو نکشین و نرین. شیشه ماشین رو ندین بالا. این کارا باعث میشه اون بچه با تنفر از اجتماع بزرگ بشه. صبور باشین و توضیح بدین که اون وسیله رو لازم ندارین. خشونت به خرج ندین. اون بچه بزرگ میشه و این خشونت رو به جامعه برمی گردونه.

چطور با کودکان دستفروش برخورد کنیم

براشون دلسوزی الکی نکنین

اگه کاری از دستتون بر نمیاد الکی بچه رو گیج نکنین. سوال الکی نپرسین که مجبور بشه دروغ بگه. اون‌ها خانواده دارن، اما مجبورن دروغ بگن. نگین دوست داری بچه من بشی؟ این جور حرف‌ها باعث می شه بچه آزار روانیه ببینه.

چه کاری از دستمون بر میاد؟

بهشون خوراکی بدین

اکثر این بچه‌ها سوءتغذیه دارن براشون خوراکی‌های مقوی بخرین و بهشون بدین و مطمئن بشین که میخورن. مثلا بسته کوچیک شیر یا موز، ساندویچ گوشت یا مرغ. نارنگی یا پرتقال. اگه بهشون پول بدین ازشون میگیرن. چیزی بدین که باعث بشه بدنشون تو این سرما مقاومت بیشتری داشته باشه و مریض نشن. لباس بهشون ندین، چون ازشون میگیرن و وادارشون میکنن با لباس کم تو خیابون باشن که مردم دلشون بسوزه.

چطور با کودکان دستفروش برخورد کنیم

مثل یک فروشنده باهاشون برخورد کنین

نذارین ازتون گدایی کنن. اگه داره التماس میکنه توضیح بدین که باید جنسش رو ببینین که آیا لازم دارین یا نه. یادتون باشه که شما مددکار اجتماعی نیستین و کاری هم از دستتون در همون لحظه بر نمیاد پس صبور باشین و سعی کنید لااقل مثل یک انسان با اون بچه برخورد کنید.

از کلمات مودبانه استفاده کنین

این بچه‌ها چیزی غیر از فحش و کلمات زشت و جمله‌هایی که مناسب سنشون نیست نمیشنون. باهاشون با احترام برخورد کنین تا همیشه تو ذهنشون بمونه که اجتماع دشمن اون‌ها نیست.

با ١٢٣ تماس بگیرید

نگید که فایده‌ای نداره، چون داره! اگر میزان گزارشات مردمی از جایی تعدادش بالا باشه اون‌ها از بهزیستی تقاضای واحد جمع آوری متکدیان میکنن. در حال حاضر بهزیستی این امکان رو داره که بتونه بعضی از این بچه‌ها رو به عنوان بد سرپرستی از خونواده هاشون بگیره. (میتونید توی گزارشتون بگین که میترسید از این بچه‌ها سواستفاده جنسی بشه) اون‌ها وظیفه دارن که گزارش شما رو ثبت کنن.
سمیرا مهدوی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
0
اللهم علیک النجات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
1
یکی از مکانهای تجمع کودکان دستفروش ، ابتدای تونل رسالت از شرق به غرب میباشد. تماس با 123 چه مشکلی را حل میکند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار