سن زنان سرپرست خانوار به ۱۴ سال رسید
کد خبر: ۱۷۰۶۶۸
تاریخ انتشار: 2020 February 12    -    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مدیر عامل جمعیت امام علی در پاسخ به این سوال که میانگین سنی زنان سرپرست خانواری که با شما در ارتباط هستند چقدر است تشریح کرد: میانگین سنی از 18 تا 60 را شامل می شود. اما در بعضی از استان هایی که کودک همسری شایع است افرادی با سن 14 تا 15 سال نیز سرپرستی خانواده را بر دوش می‌کشند.

ناهیدتاج‌الدین-عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که در حال حاضر بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار در سراسر کشور وجود دارد و آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که طی ۱۰ سال گذشته تعداد خانواده‌های دارای سرپرست زن نسبت به مردان ۵۸ درصد افزایش داشته است.

این افزایش آمار زنان سرپرست خانوار ، به حتم ، بی ربط با رشد آماری بیکاری ، اعتیاد... در جامعه مردان نیست و از زیاد شدن طلاق در جامعه نیست که هر کدام از این موارد آسیب هایی را برای زنان سرپرست خانوار که مسئولیت یک زندگی را بر عهده می گیرند در برخواهد داشت . جمعیتی از این زنان سرپرست خانوار به جمع زنان کارگر می پیوندند و دسته بندی های دیگر این زنان نیز بی مشکل و معضل روزگار خود را نمی گذرانند.

زهرا رحیمی مدیر عامل جمعیت امام علی (ع) درباره اینکه زنان کارگری که تحت پوشش جمعیت امام علی هستند چه تعداد و به چند گروه تقسیم می‌شوند مطرح کرد: ما به این زنان کارگر نمی‌گوییم بلکه آنها را سرپرست خانوار می‌خوانیم. نود درصد این زنان که با همکاری می‌کنند بی‌ سرپرست یا بد سرپرست هستند. که فرایند توانمند شدن را برای تولید محصولات مادی و معنوی طی می‌کنند تا به وسیله آن چرخ زندگی خود را بچرخانند.

او با بیان اینکه فعالیت های ما به ارتقای بینش و دانش جمعی منتهی می شود افزود: رابطه ما با این زنان مانند کارگر و کارفرما نیست. همچنین جمعیت امام علی مراکز متعددی در تهران و سایر شهرها برای این فرآیند دایر کرده است و هم اکنون بیش از پانصد نفر در زیر ساخت‌های مختلف آموزشی ما، آموزش می بینند. کمااینکه جمعیت در امر سفارش گیری برای این افراد و فروش و تامین زیرساخت برای مراجعین، همکاری و همراهی دارد.

رحیمی درباره دسته بندی این زنان مطرح کرد: این زنان عبارت اند از زنان مطلقه و همسر فوت شده، زنان خانوارهای کارگری و بسیار کم درآمد، زنان دارای همسران معتاد که همسرانشان در خانه حضور دارند، اما برای تامین معاش هیچ کاری نمی کنند، زنان دارای شوهران زندانی، زنان دارای فرزند از ازدواج موقت، زنانی که به دلیل از کار افتادگی شوهر، نان آور خانه هستند و دخترانی که به نوعی نان آور خانه‌اند. این افراد همگی جزو گروه‌های مخاطب ما در بحث توانمند سازی زنان هستند.

سن زنان سرپرست خانوار به 14 سالگی رسید

مدیر عامل جمعیت امام علی در پاسخ به این سوال که میانگین سنی زنان سرپرست خانواری که با شما در ارتباط هستند چقدر است تشریح کرد: میانگین سنی از 18 تا 60 را شامل می شود. اما در بعضی از استان هایی که کودک همسری شایع است افرادی با سن 14 تا 15 سال نیز سرپرستی خانواده را بر دوش می‌کشند. البته جدای از ایجاد بستری برای فعالیت اقتصادی این افراد برنامه های متفاوتی نیز برای این کودکان داریم تا در کنار درآمد زایی به زندگی آنها نیز کمک شود.

او درباره اینکه جمعیت امام علی در چه مناطقی بیشترین پوشش را دارد اظهار کرد: بیشترین پوشش ما در تهران و شهرهای اطراف آن است اما کرمانشاه، مشهد، قم، بوشهر، ساری، کرمان، سیستان و بلوچستان نیز زنان زیادی با ما همکاری می‌کنند.

رکنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار