گران‌ترین و عجیب‌ترین انواع چای در جهان
کد خبر: ۱۷۰۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 12    -    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
چای نوشیدنی محبوب بسیاری از مردم جهان در هر سن و با هر نژادی است. چه چیزی چای را در طول تاریخ به یکی از محبوبترین نوشیدنی‌های جهان تبدیل کرده‌است؟! پاسخ این‌ سؤال را طرفداران چای باید بدهند. اما در این‌گزارش شما را با گران‌ترین انواع چای آشنا خواهیم کرد.

گران‌ترین و عجیب‌ترین انواع چای در جهان

گران‌ترین و عجیب‌ترین انواع چای در جهاناختصاصی«تابناک با تو»؛ چای نوشیدنی محبوب بسیاری از مردم جهان در هر سن و با هر نژادی است. چه چیزی چای را در طول تاریخ به یکی از محبوبترین نوشیدنی‌های جهان تبدیل کرده‌است؟! پاسخ این‌ سؤال را طرفداران چای باید بدهند. اما در این‌گزارش شما را با گران‌ترین انواع چای آشنا خواهیم کرد.

۱. چای طلای‌زرد:
این‌چای در کشور سنگاپور تهیه و هر گرم ۱۰۵.۷۱ دلار فروخته می‌شود. در حدود ۲۵ فنجان از آن تهیّه می‌شود. این چای از طلای قابل خوردن که به بدن آسیب نمی‌رساند تهیه می‌شود. برگ‌های چای را با طلای ۲۴ قیراطی مخلوط می‌کنند، گفته می‌شود این چای هیچ ضرری برای انسان ندارد.

گران‌ترین و عجیب‌ترین انواع چای در جهان

 

۲. چای فضولات‌پاندا:
به محض خواندت کلمه فضولات ممکن است حسّ نفرت و اشمئزاز به شما دست بدهد، این طور نیست؟ با این‌وجود برخی مردم دنیا از فضولات حیوانی چای تهیه می‌کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این‌چای جنجالی هر فنجان ۲۰۰ دلار است. پانداها برگ‌های اکالیپتوس را می‌خورند و بدنشان ۳۰ درصد عناصر غذایی را می‌مکد اما ۷۰ درصد از بدن پانداها دفع می‌شود و مردم آن را به چای تبدیل می‌کنند.

گران‌ترین و عجیب‌ترین انواع چای در جهان

 

۳. چای Gyouro
این چای‌سبز ژاپنی به اسم Sencha هم شناخته و با دقّت بسیاری تهیه می‌شود. دو هفته قبل از چیدن، برگ‌های‌آن از اشعه‌های داغ آفتاب حفظ می‌شوند، محافظت از برگ‌ها از تابش مستقیم خورشید، باعث افزایش میزان اسیدآمینه برگ می‌شود و به آن مزه شیرین خوشمزه و رایحه‌ای متمایز می‌بخشد. چای Gyouro در منطقه Uji تهیه می‌شود و هر ۱۰۰ گرم آن ۶۵ دلار قیمت دارد.

گران‌ترین و عجیب‌ترین انواع چای در جهان

 

۴. چای Tieguanyin
گران‌ترین چای جهان Tieguanyin نام دارد و هر کیلوگرم آن ۳۰۰۰ دلار است و در فوجیان چین کاشته می‌شود. نام این چای از نام گوان‌یین الهه بودایی به معنی الهه‌مهربانی‌آهن گرفته شده‌است و چایی نیمه اکسید است که از مخلوط چای سبز بدون اکسید و چای سیاه کاملاً اکسید تهیه می‌شود.

گران‌ترین و عجیب‌ترین انواع چای در جهان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
0
یک نوع چای چینی هم هست که قیمتش به ۱ میلیون دلار به ازای هر کیلوگرم میرسه. به اسم Da Hong Pao
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار